Škoda Kamyonet

V ČR je na prodej škodovka, kterou jste pravděpodobně nikdy neviděli naživo. Nestojí zase tak moc

Autor: Petr Pilný - Zdroj: facebook.com, rajveteranu.cz - Ilustrační foto: Škoda - 8. 3. 2025


Na prodej je aktuálně škodovka, o které možná ani nevíte, že existuje. Nevyjela totiž z bran československých továren, přestože stojí na základech legendární Škody 1203. Za 110 tisíc si můžete koupit nákladní Škodu Kamyonet.

Škoda Kamyonet je auto, které se vyrábělo v Turecku. Od konce šedesátých let minulého století totiž tato země zakázala dovoz kompletních aut, protože chtěla podpořit vlastní firmy. Ty totiž rozebraná auta následně kompletovaly.

První generace Kamyonetu vznikala už na škodovce 1202, přičemž té vzniklo až do roku 1982 na 32 tisíc kusů. Druhá generace Škoda 1203 SA Kamyonet už tak úspěšná nebyla. Jejím základem byla Škoda 1203 a v 80. letech minulého století bylo vyrobeno jen asi 3600 kusů.

Šlo o auto, které mělo trambusovou koncepci, tedy kabinu i sedadla na úrovni motoru, ale Turecká stavba naopak zůstala věrná tradiční koncepci s motorem vpředu a kabinou až za ním. I proto bylo nutné auto prodloužit, má delší podlahovou plošinu. Na délku má Kamyonet 4750 mm a rozvor náprav je 3020 mm! Když se na fotky auta podíváte, podobnost se Škodou 1203 byste v něm asi hledali marně. Nákladový prostor je dlouhý 2,5 metru a uveze asi tunu. Pohotovostní hmotnost byla oproti 1203 také vyšší, činila 1315 kg.

V České republice je na prodej exkluzivní Škoda Kamyonet z roku 1985. Znáte tohle auto? Jde o přestavbu původem z…

Posted by Škodamagazín.cz on Friday, March 7, 2025

O pohon se staral obyčejný atmosférický čtyřválec s objemem 1,2 litru, jehož výkon byl skromných 35 kW. Maximální rychlost tak nedosáhla ani stovky, končila na 90 km/h.

Auto, které se objevilo v inzerci, bylo vyrobeno v roce 1985 a najeto má 80 tisíc kilometrů. Na pohled není ve špatném stavu, ale bude potřeba renovace, přesto to vypadá, že by to nemělo být náročné. Auto se zdá být kompletní, včetně interiéru, který se od 1203 také zcela liší – včetně volantu a přístrojového štítu, které si Turci pravděpodobně dodali z vlastních zdrojů. Poznat to bude v motoru, kde skrývá škodovácká technika s typickým válcovitým sáním vzduchu.

Auto se sice inzeruje na českém serveru, ale na prodej je na Slovensku. Podle popisku v inzerátu, který neobsahuje prakticky žádné informace, se nachází v Trnavě.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru