A bus where Huawei is running a pilot project for autonomous vehicle road networks travels down a road in Wuxi, China on 22 December 2020.

Ať se nám to líbí nebo ne, autonomní automobily se v poměrně blízké budoucnosti stanou běžnou součástí našich životů.  Samozřejmě je ještě čeká dlouhá cesta, nutno ale brát v úvahu, že už se na ní výrobci těchto aut vydali. A nejen oni. Chytrých aut, která se budou řídit zcela sama, čímž možná časem úplně zmizí pojem řidič, se zabývají i jiní technologičtí giganti. Jedním z nich je i čínská firma Huawei, která se ve své domovinka rozhodla vyvinout silnici, která jako by byla pro autonomní vozidla šitá na míru.

Celý projekt jen v pilotní fázi, ale už teď je jasné, že Huawei moc dobře ví, co dělá. V čínském městě Wuxi firma vybudovala několik kilometrů dlouhý úsek inteligentní silnice, která je protkána čidly a různými systémy a kamerami, které jsou schopny komunikovat s vozidlem. Ne s řidičem! Jen s autem a jeho systémy.

Přečtěte si také:  Jak udělat elektromobilitu použitelnou pro běžný život? Pomocí dobíjecích silnic

Huawei silnici testuje pomocí projektu s názvem X-Bus, tedy chytrého a samořiditelného autobusu. Jeho systémy jsou po propojení se systémy silnice schopny reagovat na aktuální dopravu, v rámci priority MHD si na semaforech nastavovat zelenou. Silnice také samořiditelnému autobusu umí sdělit to, jestli někdo na jeho trase není nehoda nebo třeba námraza. Je to hodně podobné současným navigačním a informačním systémům, jen rychlejší a přesnější.

 Nejdůležitější na tom je, že všechny informace zpracovává samo auto, posádku už zajímat nemusí. Tím se eliminuje nevyzpytatelné a nejisté chování lidského řidiče, čímž by v konečném důsledku mělo dojít k bezpečnější a plynulejší dopravě. To už je ale ta úplně konečná fáze, tedy doba, kdy auta nebudou řídit lidé, ale chytré technologie.