BMW Group a čínský výrobce Great Wall Motor dnes podepsaly smlouvu o výrobě elektrických vozidel MINI v rámci nového společného podniku (50:50) se sídlem v Číně.
Během summitu pro autonomní jízdu a propojenou dopravu v Berlíně, jehož se zúčastnili čínský premiér Li Keqiang a německá kancléřka Angela Merkelová, se BMW Group a společnost Great Wall Motor zavázaly založit nový společný podnik „Spotlight Automotive Limited“ pro vývoj a výrobu elektrických vozidel v Číně. Kromě výroby elektromobilů MINI bude společný podnik vyrábět i elektrická vozidla pro automobilku Great Wall Motor.
Založení nové společnosti je ve fázi schvalování příslušnými čínskými orgány a dokončování registračních postupů. Společný podnik bude sídlit v provincii Jiangsu, kde oba partneři společně vybudují nový moderní výrobní závod.
Výroba budoucích akumulátorem poháněných elektromobilů MINI v Číně, největším světovém trhu pro elektromobilitu, je klíčovým prvkem v pokračujícím strategickém rozvoji MINI v rámci strategie BMW Group NUMBER ONE > NEXT. Dnešní krok následuje po „smlouvě o smlouvě budoucí“, kterou společnost Great Wall Motor podepsala 23. února 2018. Jedná se o další významný krok směrem k elektrifikované budoucnosti značky MINI, který automobilka učinila společně s na příští rok naplánovaným zahájením výroby prvního akumulátory napájeného elektromobilu MINI v hlavním výrobním závodě značky v Oxfordu.
„Dnešní podpis představuje novou úroveň spolupráce mezi Čínou a Německem,“ řekl při podpisu smlouvy Harald Krüger, předseda představenstva společnosti BMW AG. „Toto strategické partnerství je zřetelným přínosem jak pro BMW Group, tak pro Great Wall Motor, a umožňuje nám podílet na se čínských ambiciózních plánech při zavádění ekologických automobilů a snižování emisí v sektoru osobní mobility,“ uvedl Krüger.
Smlouvu o společném podniku podepsal Wei Jianjun, zakladatel a předseda společnosti Great Wall Motor, a Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW AG odpovědný za vývoj a výzkum. „Přednosti a odborné znalosti obou společností se navzájem dobře doplňují,“ řekl Fröhlich. „Naše zkušenosti jakožto průkopníka a vedoucího hráče v oblasti elektrifikace, doplněné prokazatelnými úspěchy Great Wall Motor na poli efektivní industrializace, nám umožňují společnými silami ovlivňovat růst největšího trhu elektromobility na světě,“ pokračoval Fröhlich. „Společným postupem můžeme rychle navýšit výrobu a zvýšit efektivitu v rámci vysoce konkurenčního segmentu kompaktních elektromobilů.“
„Dnešní podpis otevírá novou kapitolu v čínsko-německé spolupráci,“ uvedl Wei Jianjun. „Motor Great Wall a BMW Group mají stejný zájem podporovat automobily poháněné novými technologiemi. Společnými silami je náš nový podnik schopen urychlit nástup elektromobilů,“ pokračoval Wei.
Společnost BMW Group je pevně odhodlána pokračovat v úspěšné spolupráci se zavedenými čínskými prodejními strukturami a kanály a nemá v plánu v Číně založit další prodejní organizaci pro budoucí elektromobily MINI, vzešlé z tohoto partnerství. Činnosti společného podniku se zaměří na vývoj, nákup a výrobu elektrických vozidel pro čínský trh.
Jak bylo oznámeno včera, BMW Group rozšíří svůj velmi úspěšný čínský společný podnik BMW Brilliance Automotive (BBA) s partnerem Brilliance. V posledních letech se podnik BBA stal základním kamenem úspěchu značky BMW na největším trhu. V roce 2017 bylo zákazníkům v Číně dodáno přibližně 560 tisíc automobilů značky BMW, což je více než na dvou největších trzích – v USA a Německu – dohromady. Dvě třetiny všech vozidel BMW prodaných v loňském roce v Číně byly vyrobeny ve společném podniku BBA. V roce 2017 byla Čína s 35 tisíci prodanými kusy čtvrtým největším odbytištěm značky MINI. To podtrhuje další globální potenciál značky, který bude nyní významně podporován prostřednictvím společného podniku se společností Great Wall Motor.
Úspěšná strategie, jež stojí za pokračující expanzí globální výrobní sítě BMW Group, se řídí jasným pravidlem: výroba následuje trh. To znamená, že rostoucí výroba na našich největších trzích nevede k odpovídajícímu poklesu výroby v jiných závodech, ale spíše naopak. Například, i když se výroba automobilů BMW v Číně a USA mezi lety 2007 a 2017 výrazně zvýšila, výroba v Německu se za stejné období také zvýšila, a to téměř o čtvrtinu, tedy přibližně na 1,15 milionu vozidel ročně. Podobná strategie rozšiřování by tak mohla výrazně zrychlit vývoj značky MINI, aniž by zpochybňovala závazky BMW Group ve Velké Británii, kde společnost uskutečnila významné investice.