Už několik let se v odborných, ale i veřejných kruzích vedou debaty nad (ne)bezpečností billboardů a různých reklamních poutačů umístěných kolem silnic. Nejen, že odvádějí pozornost řidičů, ale v případě dopravní nehody mohou být stojany velkých reklamních poutačů velmi nebezpečné.
Vypadá to ale, že se konečně blýská na lepší časy, protože od 1. září by většina velkých reklam měla z okolí silnic zmizet. Respektive jde o billboardy, které jsou k silnici první třídy blíže než 50 metrů a k dálnici blíže než 200 metrů. Zároveň by měly zmizet všechny reklamní plochy, které jsou umístěné také na mostech, takže jediné, co bude v těsné blízkosti silnic, jsou poutače na čerpací stanice v okolí.
Ale to by nebyla Česká republika, aby to celé šlo hladce a pohodě. Někteří majitelé reklamních ploch se dokonce chtějí soudit, protože takto podle nich přijdou o zisk. Jiní zase nové nařízení vůbec neřeší a nerespektují. Ale i na ty má stát páky.
Pokud se najde některý z provozovatelů nevyhovujícího billboardu, který ho po 1. 9. 2017 neodstraní, bude k tomuto kroku vyzván písemně. Pokud nic neudělá po dalších 15 dní, odstraní reklamní plochu na jeho náklady stát. Majiteli reklamy pak navíc bude hrozit pokuta, a to až ve výši 300 tisíc korun.