V souvislosti s výkonnými auty se o nich často mluví jako o zbrani. Něco na tom možná bude, ale zbraň je to vždy jen ve chvíli, kdy za volantem sedí řidič. Proto se v Austrálii rozhodli nijak neomezovat samotná auta, jako se to děje třeba v souvislosti s SUV a městy, ale jejich majitele. V zákoně má být už brzy zakotvena nová povinnost absolvovat speciální výcvik v autoškole.
Novou část zákona představil premiér Jižní Austrálie Peter Malinauskas, podle kterého je v plánu zavedení nové vyhlášky týkající se těch, kteří chtějí řídit vysoce výkonné supersportovní vozy. Aby mohli majitelé získat řidičák, budou muset splnit specifické požadavky, absolvovat nový druh autoškoly a několik školení.
Nová legislativa má také v plánu u výkonných aut zakázat vypínání kontroly trakce a změní se i tresty těm, kteří při nehodě s rychlým vozem někoho zabijí. Nově by jim měl být zadržen řidičák do doby, dokud nebude jejich případ zcela uzavřen, což může trvat i několik měsíců.
Our Government will introduce reforms to road safety laws, following advocacy from the family of Sophia Naismith.
Every South Australian following the tragic loss of Sophia Naismith cannot help but admire the courage shown by her parents and family. pic.twitter.com/stLOhdYBLj
— Peter Malinauskas (@PMalinauskasMP) August 20, 2022
Tento návrh přišel poté, co se v roce 2019 v australském městě Glengowrie stala vážná nehoda, při které řidič Lamborghini zabil mladou ženu jménem Sophie Naismith ve chvíli, kdy vycházela z restaurace. Řidičem byl Alexander Campbell, který se následně přiznal k tomu, že jel opravdu hodně rychle a nezvládl auto. Přesto byl před nedávnem zproštěn viny ze zabití, zůstalo mu jen obvinění z nebezpečné jízdy.
Po této nehodě se rodiče mladé ženy snažili o reformu zákonů týkající se výkonných aut a ty změny mají v následujících měsících přijít. Tamní úřady prý očekávají odpor od majitelů supersportů, ale s největší pravděpodobností bude marný. Je ale zatím otázkou, jak přesně bude definován supersport, zda půjde o vybrané značky či spíše o definici v podobě výkonu. To bychom se měli dozvědět nejpozději koncem roku.
Přidal bych omezení provozu těchto vozidel POUZE NA ZÁVODNÍ OKRUHY, MIMO SILNIČNÍ PROVOZ. Taky by se všem, co by měla být povolena pro silniční provoz, mohla povinně omezovat nejvyšší dosažitelná rychlost např. na 140.
Pak bychom se nemuseli dozvídat takové zprávy, že policie nějaký auto honila po městě kolme 200 km/h.
Máte zbytečné kompley … běžte pracovat a taky si na něj vyděláte … pokud tedy něco umíte.
Bože vy jste blb. 200km jezdí i obyčejný Golf s 1,6TDi pod kapotou – má hrozivých 77kw, nechcete ho také pustit jen na závodní trať?
Pardon, myslel jsem 200 km/h