Před pár týdny nám redakčním testem prošla aktuální generace BMW M5. Za těch několik testovacích dnů a po stovkách najetých kilometrů máme jasno. Tohle auto by naší garáži zatraceně slušelo. Je neuvěřitelně rychlé, ale přesto výborně ovladatelné. Standardní „obyčejná“ M5 nabízí 600 koní výkonu (existuje i verze Competition se 625 koňmi), který je přenášen na vypínatelnou čtyřkolku. Už tohle k pořádné legraci opravdu stačí. Německý úpravce AC Schnitzer si ovšem usmyslel, že tato hodnota výkonu je málo.
Pro M5 nabízí power kit v hodnotě 10 258 eur, tedy asi 264 000 Kč, který je zaměřen na úpravu map řídící jednotky. Jen díky němu se s výkonem dostali na 700 koní a s točivým momentem dokonce na hodnotu 850 Nm. K této úpravě AC Schnitzer přidává řadu karbonových doplňků, nové nárazníky, prahové nástavce a také zadní křídlo. Chybět nemůžou nová kola, která úpravce nabízí v několika designech a dvou rozměrech – 20 a 21 palců.
A protože AC Schnitzer v tomto případě nehraje až tak na design, jako na výkon, rozhodl se svou práci otestovat na okruhu Nürburgring. A rovnou zde pokořil velkou spoustu konkurentů, protože závodní jezdec Jörg Müller s autem zajel vpravdě neuvěřitelný čas 7:29,50. Nutno ovšem říct, že auto dostalo lehčí sedadla, přišlo o zadní lavici a obuto mělo lepivé pneumatiky.
Nejrychlejší BMW na tomto německém epickém okruhu sice není, tím totiž zůstalo AC Schnitzer ACL2 (upravené BMW M235i) s časem 7 minut a 25,8 sekundy, ale i tak je to zatraceně dobrá práce!
Mimochodem je to už druhý okruh, na kterém se toto upravené BMW M5 představilo. Tím prvním byl Sachsenring, kde bylo o téměř čtyři sekundy rychlejší než sériová verze. Je také rychlejší než Lamborghini Aventador LP750-4 SV nebo aktuální Porsche 911 Turbo S.