Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) oznámilo, že vybralo zhotovitele chystaného úseku pražského okruhu s označením 511. Potvrdilo také, že stavba začne už během prosince.
Chystaný úsek bude dlouhý 12,6 kilometru a postavit jej má sdružení firem EUROVIA CZ a.s., Stavby mostů a.s., PORR a.s., PORR Bau GmbH za nabídkovou cenu 9 764,9 milionu korun bez DPH. A kdy se bude jezdit? Pokud vše půjde dle plánů, tak už celkem brzy. „Pražský okruh je klíčovou stavbou nejen pro Prahu, ale i pro celý region. Jeho dokončení výrazně zlepší plynulost dopravy a sníží dopravní zátěž v hlavním městě. Na konci roku 2027 bychom po této stavbě měli jezdit,“ řekl před časem generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Jakkoliv to možná vypadá, že úsek není moc dlouhý, bude velkou úlevou jak pro tranzitní dopravu, tak pro obyvatele a všechny řidiče. Ulevit by totiž měl Štěrboholské radiále i Jižní spojce, tedy místům s vysokou koncentrací kamionové dopravy. Právě ta by se měla stáhnout na nový úsek okruhu. Tím také stavba uleví obyvatelům dotčených čtvrtí. Nový úsek by měl být šestipruhový, tedy tři jízdní pruhy v každém směru. Ulevit by v konečném důsledku měl i dnes extrémně přetíženým obcím kolem Prahy.
ŘSD má už dnes propočty toho, jak bude okruh využíván a z nich vyplývá, že do roku 2030 bude jen tímto novým úsekem 511 projíždět i 80 000 aut denně. „Dostavba úseku 511 je pro Pražský okruh zásadní, protože vytvoří důležité dopravní spojení mezi hlavními dálnicemi ústícími do Prahy. To pomůže nejen obyvatelům, ale i tranzitní dopravě, která nyní město přetěžuje,“ doplnil už dříve mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
ŘSD také oznámilo, že součástí stavby nového úseku okruhu budou dva nové tunely Dubeč a Na Vysoké. K tomu bude potřeba postavit také čtyři mimoúrovňové křižovatky, které najdou využití u sjezdů na Říčany, Lipany, ale také Dubeč a Uhříněves. ŘSD k tomu všemi přidá téměř osm kilometrů protihlukových stěn, 19 mostů a dvě lávky pro pěší a cyklisty.