skoda_enyaq_rs_iv-dobijeni-test-elektromobil

Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích

Autor: EXT - Text: Olívia Lacenová, hlavní analytička společnosti Wonderinterest Trading Ltd. - Foto: Pavel Srp - 15. 5. 2024


Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , ,

10 názorů na “Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích”

  1. A jaj, to se nám to klube další problém kolem elektromobility… kdo by to kdy
    čekal, že?

  2. Ano, 400V je nízké napětí. Abys mohl pracovat na takovémto zařízení, potřebuješ mít elektrotechnické vzdělání (min. vyučen v oboru) a platnou vyhlášku 50, alespoň §6 – který tě opravňuje na práci na elektrotechnickém zařízení do 1000V. Ten ale bohužel jako vyučený automechanik nemáš.

  3. Josef Žurec

    Nedávno jsem navštívil školu, kde se učí automechanici. Na mojí otázku, jak se učí opravovat elektromobily, mi bylo sděleno, že se neučí. Nemají na to noty od MŠMT. ,,Přece nepustím ty kluky opravovat auto pod vysokým napětím,, říkal mi mistr. 400 votlů už je silnoproud a na to musíte mít elektrovzdělání a příslušný paragraf. Současná ,,spalovací,, auta se opravují jen mechanicky plus elektrika do cca 24 voltů. Třeba je to dnes už jinak.

      1. Ano, 400V je nízké napětí. Abys mohl pracovat na takovémto zařízení, potřebuješ mít elektrotechnické vzdělání (min. vyučen v oboru) a platnou vyhlášku 50, alespoň §6 – který tě opravňuje na práci na elektrotechnickém zařízení do 1000V. Ten ale bohužel jako vyučený automechanik nemáš.

      2. U běžných elektrovozidel je systémové napětí 400V. U nových výkonných se začíná používat hladina 800V. Proudy ve výkonové části instalace jsou běžně stovky A. Nikdo soudný nenechá automechanika bez elektrotechnického vzdělání opravovat elektromobil (kromě výměny gumiček u stěračů…). Naše školství existenci elektromobility ještě stále nevzalo na vědomí. Takže opravovat nemá kdo. Garážista to nebude. Výrobce ho k tomu nepustí. Nehledě na skutečnost, že za základní sadu „nářadí“ si výrobce elektrovehiklu účtuje cca 1 500 000 peněz. A bez onlin e připojení k výrobci (pochopitelně po zaplacení…) legálně neodpojíte ani trakční akumulátor. Taková je realita elektromobility v Česku. Zdraví vás Ing. elektro a současně i učitel na střední škole vychovávající i automechaniky. J. K.

  4. Z demografických důvodů klesá počet mladých lidí. Že sociologických a sociálních důvodů klesá procento mladých lidí kteří se věnují technickým profesím. Poměr technologický složitých zařízení používaných naší společností stoupá.Tyto křivky jdou proti sobě takže to že si koupíte nějaký výdobytek technologií neznamená že si ho i udržíte kvůli nerentabilnosti oprav.

    1. Máte pravdu ale, opravuje dnes někdo vadnou televizi? myčku, pračku? konvici? mobil? 90% lidí ne, prostě si koupí novou……a tam to směřuje a tak to i dopadne…..dříve nebo později s elektromobily, prostě bude kasle, motor, baterka a bude se měnit celý díl nebo celé auto.

  5. Stačí vydat přísné, ale opravdu přísné nařízení Evropské komise a mechanici se sami od sebe zhmotní přímo v servisech. Tak, jako je to se vším okolo elektromobility. A nejpozději od roku 2025!

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru