Bugatti Veyron bylo prvním produkčním autem, které překonalo magickou hranici jednoho tisíce koní. I proto, aby se s ním dalo běžně jezdit, dostalo pohon všech kol. Američan Houston Crosta si ale jednoho dne řekl, že by bylo zajímavé udělat z Veyronu pouze zadokolku. A jak řekl, tak udělal.

“Odpojení” pohonu předních kol na Bugatti Veyron se zdá být vlastně úplně jednoduchou záležitostí, jednodušší než vyměnit olej. Jesse, mechanik, který na autě pracuje, tvrdí, že stačí pouze vyndat poloosy z diferenciálu.

Kluci se na auto vrhnou a rozebírají. Sundat kola, ultra lehký karbonkeramický kotouč a zbytek brzd, náboj kola a podobně, pak jen vytáhnout poloosy z diferenciálu a opět vše poskládat dohromady. Zabralo jim to den a půl.

Po složení Houston auto prostě nastartoval a vyrazil na projížďku. Podle svých slov počítač v autě fungoval bez problémů a nehlásil žádnou chybu, čemuž se osobně velmi divím. Není však důvod mu nevěřit, protože auto opravdu jezdí. A díky 1000koňovému výkonu pouze na zadních kolech s 365 mm širokými pneumatikami dělá vážně výrazné černé čáry na asfaltu…

Mimochodem, pokud si vzpomínáte na pár dní starý článek o výměně oleje ve Veyronu, pak vězte, že i tohle video natočili tihle chlapíci z Royalty Exotics, což je půjčovna exkluzivních aut, supersportů, motorek a podobně z amerického Las Vegas.