V návaznosti na představení sportovního speciálu TS040 Hybrid automobilky Toyota, které proběhlo v minulém týdnu, vám nyní nabízíme ojedinělý pohled na některé z našich „hrdinů“ minulých ročníků legendárního závodu Le Mans, nyní vystavených v muzeu společnosti Toyota Motorsport GmbH (TMG).
Toyota TS010
Vůz Toyota TS010 byl vyvinut ve spolupráci s továrním týmem TOM’S před závodem 24 hodin Le Mans v roce 1993. S vozem číslo 36 v naší galerii dojeli na čtvrtém místě Eddie Irvine, Toshio Suzuki a Masanori Sekiya.
Toyota TS020
Vůz Toyota TS020, označovaný též jako GT-One, lze již označit za ikonu závodu Le Mans. Vytrvalostní soutěže na 24 hodin se zúčastnil v letech 1998 a 1999. Nechybělo mnoho a jezdci Thierry Boutsen, Ralf Kelleners a Geoff Lee si s vozem č. 29 v roce 1998 dojeli pro vítězství, avšak kvůli závadě na převodovce museli bohužel ze závodu odstoupit.
V roce 1999 se na Le Mans za volantem vozu ve válečném zbarvení ZENT střídali Martin Brundle, Emmanuel Collard a Vincenzo Sospiri. Brundle proháněl soupeře na špici závodního pole téměř až do půlnoci, kdy byl kvůli defektu pneumatiky nucen další jízdu vzdát. — u Toyota Motorsport.
Jednou ze zajímavostí třídy GT1 (ve které v roce 1998 nastupoval i vůz TS020) je to, že kvůli splnění pravidel bylo nutné vyrobit menší počet sériových vozů. Konstruktéři ze společnosti Toyota Motorsport GmbH vytvořili pouze dva ‘sériové’ vozy TS020 GT-One – jeden je k vidění v muzeu a druhý se nachází v Japonsku.
Toyota TS030
TS030 Hybrid ve specifikaci pro sezónu 2012 si v rámci světového šampionátu WEC dojel celkem pro tři vítězství a za jeho volantem se střídali jezdci Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima.