Safari Rallye je pojem, který ovšem na mnoho let ze světového šampionátu rallye zmizel. Letos, po 19 letech se ale vrací, čehož se rozhodl využít Nissan. Na velmi speciálně upraveném modelu Juke připomněl své dávné úspěchy z této rallye. Reálných podob se ale tento vůz nedočká, jde jen o počítačovou grafiku.
Nissan si se světem rallye dnes asi spojí málokdo, ale před 50 lety, tedy v roce 1971, se tato automobilka do jedné z nejnáročnějších soutěží vrhla s Datsunem 240Z. A nejen, že jeden vůz vyhrál, ale další dva se umístily na druhém a sedmém místě. Tehdy to byl nevídaný úspěch, který dnes automobilka připomíná zajímavými obrázky. Mimochodem, vítězný vůz řídil Edgar Herrmann, který měl vedle sebe Hanse Schullera.
Na nich je koncept Nissanu Juke, který si vzal inspiraci právě ze závodního Datsunu. Je pořádně zvýšený, má rozšířené blatníky, závodní kola a speciální pneumatiky. Juke Rally Tribute, jak se projekt jmenuje, dostal také přídavné světlomety na kapotu, ochranu podvozku a podobný polep, s jakým do soutěže v roce 1971 vyjely Datsuny.
Vzhledem k tomu, že jde jen o počítačovou simulaci, není svým způsobem důležité, co je pod kapotou. Nicméně Nissan se vyjádřil v tom smyslu, že pokud měl obdobný závodní stroj vzniknout, jistě by se o jeho pohon postaralo některé z hybridních ústrojí, které má značka v současné době v nabídce. Jen samozřejmě lehce upravené. A nechyběl by ani pohon všech kol.
Jen pro srovnání, původní závodní Datsuny byly zadokolky, které pod kapotou měly 2,4litrový šestiválec.