aec-1432_racing-most-2025_listopad-3

Tým 1-4-3-2 Racing vyhrál i poslední závod sezony. Šampionem je ve své kategorii i v celkovém hodnocení

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 2. 11. 2025


V sobotu 1. listopadu 2025 se konal poslední letošní podnik vytrvalostních závodů na okruzích Amater Endurance Cup. Ten ve své kategorii nejslabší kategorii A opět ovládl amatérský závodní tým 1-4-3-2 Racing. Celkově dojel na 16. místě z celkem 35 přihlášených posádek. Za volantem závodního speciálu Citroën C2 VTS Clubsport se střídali Ondřej Daňa, Martin Hrabák a Pavel Srp.

Poslední závod sezóny se opět konal na domácím autodromu v Mostě, který všichni piloti dobře znají. Po dopoledním půlhodinovém tréninku, která byla současně měřenou kvalifikací, byl na 10. hodinu dopoledne připraven start závodu na 6 hodin. „Kvalifikaci jsme věnovali spolujízdám v týmu, v rámci které jsme ladili ideální závodní stopu, což se nakonec ukázalo jako skvělý nápad. A to i přestože jsme do závodu kvůli tomu startovali až z 12. řady,“ říká Martin Hrabák.

Závod rozjížděl Pavel Srp, kterému se start povedl. „Vzhledem k tomu, že naše auto jezdí v nejslabší kategorii, hned po startu jsme se propadli o pár míst dozadu, ale to nevadí, to doženeme,“ řekl hned po startu další z pilotů Ondřej Daňa. Do první zatáčky ale i tak vjížděl Citroën C2 VTS Clubsport ve velkém chumlu dalších aut. Naštěstí se tam všichni vešli a nedošlo k žádné havárii.

Netrvalo to ovšem ani půl hodiny a na trať poprvé vyjel Safety car. Naštěstí nešlo o nehodu, ale o úklid trati po výletu jednoho z aut do kačírku. Toho tým 1-4-3-2 Racing využil pro první, i když neplánovanou zastávku v boxech kvůli úpravě tlaku v pneumatikách. Znamenalo to propad na poslední pozici v kategorii. Díky přítomnosti Safety caru na trati a výraznému zpomalení startovního pole naštěstí nebyl časový propad tak velký. Safety Car v rámci závodu na trať vyjel minimálně jednou až dvakrát za hodinu, nikdy to ale naštěstí nebylo kvůli nehodě, ale vždy buď kvůli technickým problémům závodních aut, která bylo třeba odtáhnout do boxů, nebo kvůli úklidu trati od kamínků z kačírku.

V rámci zbytku závodu už žádná další neplánovaná zastávka nutná nebyla a auto i tým fungoval jako hodinky. Přesto byly další zastávky čtyři, v rámci kterých bylo třeba v tankovací zóně doplnit palivo a následně v boxech vystřídat jezdce. Vždy se to nicméně povedlo v rámci dalších výjezdu Safety Caru.

V závodě se nám díky vyrovnanému výkonu a slušným časům postupně dařilo dobývat zpět první místo v kategorii. Přispěla k tomu nejen zvolená týmová strategie, ale také zastávky soupeřů v boxech na střídání jezdců a tankování. „Štěstí nám přálo, takže jsme nakonec do cíle dojeli po 142 kolech s náskokem tří kol na druhého v pořadí v kategorii, třetí tým už ztrácel 10 kol,“ radoval se po závodě Ondřej Daňa, který auto do cíle dovezl.

Znamenalo to nejen první místo v závodě, ale i první místo v celkovém pořadí za rok 2025. „Užili jsme si to, bylo to napínavé, protože jsme museli dohánět ztrátu, ale auto se nakonec podařilo do cíle dovézt na prvním místě,“ říká Pavel Srp.

Tým 1-4-3-2 Racing děkuje za podporu svým partnerům 1. Bohdalecká, s.r.o., G-SHOCK, Citroën Česká republika a Pedro servis – Lukáš Petráček.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru