O vzkříšení britské sportovní značky TVR se mluví už dlouho. A jak to podle posledních zpráv vypadá, jen tak hned to nebude. Pojďme se podívat na zatím poslední zprávy, které automobilka zveřejnila.

TVR 2

TVR nese první známky pokusů o vzkříšení již od roku 2013. Hlavní hvězdou v této epizodě je určitě muž jménem Les Edgar, který odkoupil zbytky TVR od ruského investora a založil společnost TVR Automotive Ltd. Hlavním úkolem této společnosti bylo především zajištění servisu a dodávky dílů pro starší automobily značky TVR. To už ale není pravda a k servisnímu údělu se ještě přidá výroba série nových vozů.

Že se nejedná pouze o poslední výkřik mrtvého projektu dokazuje například zapojení významných investorů, ale také vývojářů a projektantů zvučných jmen. Na novém voze TVR se podílel i legendární britský konstruktér Gordon Murray, který proslul zejména návrhem McLarenu F1. Důležitý je také jeho projekt iStream, pomocí kterého bude vyráběna platforma, na které budou stát všechny plánované modely TVR. Jde především o karbonový tunel pro motor a převodovku, ke kterému je připevněna konstrukce z kompozitů a hliníku. Tedy konstrukce, která zatím nemá obdoby.

Dalším velmi zvučným jménem, se kterým nové TVR spojilo síly, je britská společnost Cosworth. Ta se celkem pochopitelně bude starat o pohonné jednotky. Nový model má pohánět atmosféricky plněný osmiválec o zatím neznámém objemu, který na zadní kola bude posílat výkon přeshující hodnotu 400 koní (294 kW)! K této hodnotě je více než důležité uvést také hmotnost. Nový model by neměl přesáhnout hmotnost 1 150 kg. TVR plánuje vyrobit dvě série tohoto modelu. Ta první bude limitována počtem 500 kusů a bude stát zhruba 3,5 milionu korun. Limitovaná série bude mít lepší výbavu a používat exkluzivní díly. Druhá edice bude stát zhruba o milion korun méně a bude o něco obyčejnější. Také bystě měli vědět, že 400 kusů je již zamluveno a zájemci zaplatili zálohy. Tohle bude ještě velké…

TVR 1