Tradičně netradiční testování, Buggyru testoval i Lacko!

Autor: Pavel Srp - 7. 11. 2013


Na počátku týdne se na okruhu v Mostě konalo tradiční testování týmu Buggyra International Racing System. Netradičně na sever Čech dorazila vskutku reprezentativní sestava.

Ellen, Natali i Rey…

Vedle Davida Vršeckého, který testoval na svém speciálu komponenty pro novou sezónu, se v Mostě objevila početná sestava elitních jezdců. Druhou Buggyru prověřila německá závodnice Ellen Lohr, která hájila barvy týmu v posledních dvou podnicích na okruzích Jarama a Le Mans. Druhý jezdec Juri Jegorov sice vzhledem k přetrvávajícímu zranění ruky netestoval, svými radami však pomáhal krajance Natali Golcové. „Na Natali jsme dostali tip od důvěryhodného zdroje. Jedná se o závodnici, která úspěšně startuje v ruském šampionátu cestovních vozů. A protože závody tahačů díky Smolensku v Rusku táhnou, chtěla to zkusit. Vzhledem k pozitivním referencím jsme se rozhodli jejímu zájmu vyhovět,“ vysvětloval týmový manažer Jan Kalivoda. Natali tak usedla v pondělí poprvé do kabiny závodního tahače a podle Davida Vršeckého si nevedla vůbec špatně. „Samozřejmě, že na základě jednoho testovacího dne nelze dělat nějaké dalekosáhlé závěry, každopádně je vidět, že ví, o čem je okruhové závodění.“ Několik kol v kabině Buggyry absolvoval i moderátor hlavní zpravodajské relace TV Nova, tedy jednoho z nejsledovanějších televizních pořadů vůbec, Rey Koranteng. „TV Nova a Nova Sport toho udělali a dělají pro truck racing hodně. Takže, když přišel moderátor závodů F1 Martin Pouva s tím, že by Rey rád zažil pocity spojené se svezením v závodním tahači, neměli jsme s tím sebemenší problém,“ konstatoval Jan Kalivoda. Samotný moderátor se nevyjádřil, televizní diváky však se svými pocity seznámí prostřednictvím materiálu, který na základě jeho jízdy v Buggyře vznikl a bude odvysílán v blízké době.

Adam velkým překvapením

Nepochybně největším překvapením však byla účast Adama Lacka. Přestože se v minulosti na testování objevili například Jochen Hahn, Niko Pulič či Norbert Kiss, příjezd domácího jezdce z konkurenčního týmu MKR Technology vzbudil mezi přítomnými menší poprask. „Neviděl bych v tomto nic bombastického. Adam se prostě letos chtěl svézt v rychlém tahači,“ komentoval vzniklou situaci se smíchem Jan Kalivoda. Manažer Buggyry ovšem zatím odmítl jakkoli specifikovat možno spolupráci mezi Buggyrou a Adamem Lackem. „Pokud se chce Adam svézt, nevidím v tom sebemenší problém. Jedná se o špičkového jezdce, telemetrická data jsou pro nás velmi cenná,“ doplnil Honzu technický ředitel týmu Robin Dolejš. „Hodně příjemné svezení. V pozitivním slova smyslu mě překvapil podvozek. A samozřejmě jsem si pár kol musel zvykat na to, že jedu s tahačem, který má „čumák.“ Pokud se nepletu, naposled jsem závodil s takovým autem v roce 2005, kdy jsem na Buggyře odjel pár závodů,“ řekl Adam ke své účasti na testování. Stejně, jako vedení roudnické stáje ovšem odmítl jakkoli komentovat možnou spolupráci, případně vytvoření silného českého týmu.

Generálka na výbornou

Mezi nepřehlédnutelné aktéry patřil i Martin Kolomý. Aktuálně neúspěšnější český závodník rally navíc do Mostu přivezl stroj Tatra 815 – Buggyra (FAT BOY), se kterým absolvoval polovinu závodu Sahara-Rallye Ell Chott. „Jel jsem do Tunisu svým způsobem testovat, a protože Buggyra pozvala do Mostu obchodní partnery a jedná se o společný projekt, po zhruba 4000 kilometrech jsme dobrovolně odstoupili z vedoucí pozice a přijeli do Čech,“ uvedl Martin v souvislosti se svou účastí na saharské rally. „Cílem krátkodobé tuniské anabáze bylo hlavně najet duny, které jsou na El Chott náročnější, než je tomu na Dakaru. Z fungování auta jako celku i všech jednotlivých komponentů jsme byli maximálně spokojeni.“ Přestože nejslavnější automobilová dálková soutěž startuje až v lednu, mechanici se podle Martina zastaví až 20. listopadu. „Další den odjíždíme směr nalodění. Takže budeme pracovat na doladění a začneme balit. Kdo nezažil přípravu na Dakar, neuvěří.“

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru