TPCA ukončila výrobu současných modelů Citroen C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo

Autor: Tisková zpráva - 29. 4. 2014


Kolínská automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën po úspěšných devíti letech ukončila produkci modelů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. V továrně nyní probíhá přestavba výrobní linky pro novou generaci vozů, které začne vyrábět v polovině května. Pro zajištění výroby nových modelů nyní automobilka nabírá stovky zaměstnanců a nabízí jim nadstandardní podmínky.

Toyota Aygo Czech Edition

„TPCA se za uplynulých devět let výroby kompaktních městských vozů vyvinula v moderní a velmi dobře fungující automobilový závod. Čas ukázal, že bylo velmi prozíravé spojit efektivní výrobní systém Toyoty, bohatou dodavatelskou a distribuční síť PSA Peugeot Citroën a chuť Čechů neustále se zlepšovat. Navíc umocněnou silným vztahem k technice a bohatou historií automobilového průmyslu v České republice,“ řekl prezident společnosti Kenta Koide.

„Celkem jsme od zahájení výroby v březnu roku 2005 vyrobili téměř 2,4 milionu vozů. To je skvělý výsledek modelů první generace,“ uvedl výkonný viceprezident Patrice Le Guyader. „Nejvíce vozů jsme prodali ve Francii, kam putovala zhruba pětina produkce. Druhým největším trhem byla Itálie následovaná Velkou Británií,“ doplnil Le Guyader.

Sériová výroba stávajících modelů byla zahájena 28. února 2005, obměna tedy přichází po devíti letech. Modely nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1 měly světovou premiéru na březnovém ženevském autosalonu. Příprava továrny na nové modely si vyžádala investice ve výši zhruba šest miliard korun.

„S novými modely chceme zákazníkům nabízet mnohem více variant našich modelů, a to i přestože to přináší mnohem složitější výrobní proces. O pětinu vzrostl počet dílů ve vozech a navíc jsou v nových modelech i moderní technologie. Bylo potřeba vyměnit asi desetinu zařízení, přeprogramovat roboty a přeškolit všechny pracovníky,“ vysvětluje viceprezident pro výrobu Jim Crosbie.

TPCA na změnu připravuje i své stávající a nově příchozí zaměstnance. Automobilka potřebuje obsadit do konce léta téměř 700 volných pozic, převážně dělnických. Průměrná mzda na těchto pozicích dosahuje 30 000 korun. I nástupní mzda pracovníků je po dobu prvních tří měsíců nadprůměrná, konkrétně 18 000 korun. Od čtvrtého měsíce se mzda zvýší na 20 570 korun hrubého měsíčně. Při dobrých výsledcích pracovníků a firmy získají zaměstnanci navíc prémie a firemní bonus.

citroen-c1

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru