Toyota vyrobila v Evropě již 9 milionů vozů

Autor: Tisková zpráva - 14. 10. 2014


V době konání letošního pařížského autosalonu Toyota oznámila dosažení nového milníku v Evropě, kde právě vyrobila vůz s pořadovým číslem 9 milionů.

Ačkoli to řada evropských majitelů vozu Toyota možná ani neví, je dost dobře možné, že i jejich vůz byl vyroben přímo v Evropě. Ve skutečnosti dvě třetiny vozů prodávaných na tomto kontinentu kompletují zaměstnanci automobilky Toyota v jednom ze šesti automobilových závodů, resp. tří motoráren, ať již v Portugalsku, Velké Británii, Turecku, Francii, Polsku, České republice, anebo Rusku. Úhrnná evropská výroba tento týden dosáhne objemu 9 mil. vozů.

Prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe Didier Leroy nedávno oznámil dosažení tohoto milníku na pařížském autosalonu, jenž právě probíhá v hlavním městě Francie: „Toyota Europe tento měsíc slaví dosažení dalšího milníku, kterým je úhrnná evropská výroba v objemu 9 mil. vozů. A s radostí poznamenávám, že ve vynikající kondici,“ čímž odkazuje na solidní ziskovost v posledním fiskálním roce, kterou Toyota zaznamenala v evropském regionu, stejně tak jako tři po sobě jdoucí roky rostoucích prodejů značky na tomto kontinentu, s plánem prodeje dále zvýšit i v kalendářním roce 2014.

„U Toyoty máme dlouhou tradici vyrábět vozy tam, kde je pak prodáváme. V poslední době jsme rovněž navýšili vývoz mimo území Evropy, a to díky konkurenceschopnosti našich evropských výrobních provozů. Zasazujeme se evropskou výrobu i nadále zachovat, a to např. zavedením hybridních technologií a inovací v oblasti managementu, abychom zajistili trvalou celosvětovou konkurenceschopnost našich výrobních závodů,“ doplnil Didier Leroy.

  • Evropská výroba byla zahájena v roce 1971 vybudováním prvního závodu – Toyota Caetano Portugal S.A., kde spatřila světlo světa vůbec první Toyota Corolla evropské výroby. Dnes, o 43 roků později, zde působí devět evropských výrobních závodů v sedmi různých evropských zemích, vybudovaných díky investicím v objemu přesahujícím 8 mld. eur. Tyto závody produkují širokou řadu modelů pro evropské zákazníky i vozy určené na export do USA:
  • Společnost Toyota Caetano Portugal S.A. zahájila výrobu v r. 1971 a v současnosti vyrábí užitkové vozy Toyota Dyna.
  • Závod Toyota Motor Manufacturing United Kingdom, jenž zahájil výrobu r. 1992, dnes v Burnastonu (hrabství Derbyshire) vyrábí Avensis v provedení sedan i kombi, dále hatchback Toyota Auris a kombi Auris Touring Sports, včetně všech provedení Toyoty Auris s hybridním pohonem. TMUK ve svém závodu Deeside v severním Walesu rovněž vyrábí motory 1,6 l a 1,8 l VVT-i a sestavuje hybridní pohony.
  • Toyota Motor Manufacturing Turkey zahájila výrobu v r. 1994 a produkuje modely Corolla a Verso.
  • Toyota Motor Manufacturing France zahájila výrobu v r. 2001; dnes produkuje model Yaris třetí generace, společně s modelem Yaris Hybrid. Od roku 2013 se zde vyrábí Toyota Yaris pro severoamerický trh.
  • Toyota Motor Manufacturing Poland zahájila výrobu v roce 2002; produkuje zážehové motory 1,0 l pro AYGO a Yaris, stejně tak jako manuální převodovky pro modely Auris, Avensis, Verso, Corolla a AYGO.
  • Společnost Toyota Motor Industries Poland vyrábí od roku 2005; dnes z jejích výrobních linek sjíždí vznětové agregáty 2,0 a 2,2 l D-4D pro řady Avensis a Auris, Verso a RAV4, resp. vznětové motory 1,4 l D-4D pro modelové řady Yaris, Auris a Corolla.
  • Závod společnosti Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech je podnik typu joint venture s koncernem PSA Peugeot Citroën, vyrábějící od roku 2005. Dnes se zde vyrábí nová generace modelu Toyota AYGO, uvedená na trh v letošním roce.
  • Toyota Motor Russia zahájila výrobu roku 2007 v Petrohradu; dnes z jejích výrobních linek sjíždí model Toyota Camry. Letos se aktivity tohoto závodu rozšíří o lisování plechů a výrobu plastů. TMR Petrohrad dále plánuje od roku 2016 vyrábět druhý model, kterým bude Toyota RAV4.

Didier Leroy pokračoval: „Máme řadu důvodů dívat se s optimismem i do budoucnosti. Díky nedávno uvedeným modelům AYGO a Yaris nové generace máme nejmladší nabídku kompaktů na trhu. Prodeje těchto modelů evropské výroby byly právě zahájeny a my jsme přesvědčeni o tom, že posílí naši pozici v tržních segmentech A a B, a potažmo i fundament našich výrobních aktivit v evropském regionu.“

  • Evropský design skutečně vznikal více nezávisle na Japonsku a nové modely jsou ušity podle vkusu evropských zákazníků – nový design je velmi osobitý, vyhraněný a atraktivní, např. AYGO nové generace, nový Yaris nebo koncepční model CH-R Concept odhalený tento měsíc v Paříži. V rámci globální vize automobilky Toyota budou evropské provozy hrát stále vyšší význam v roli globálního centra plánování, kde vzniknou budoucí generace vozů v klíčových evropských segmentech A, B a C.
  • Toyota dnes se svými dceřinými společnostmi na evropském trhu práce přímo zaměstnává asi 20 000 lidí – počet zaměstnanců při zahrnutí prodejní sítě pak dosahuje 94 000.
  • Dosavadní investice v Evropě přesáhly objem 8 mld. eur.
  • Dodavatelská síť Toyoty zahrnující v Evropě asi 400 subjektů nakupuje díly od více než 600 výrobních závodů v celém regionu, což rovněž přispívá k rozvoji evropské ekonomiky.
  • Přibližně jednu pětinu ze všech vozů Toyota a Lexus prodávaných dnes v Evropě tvoří hybridní modely, z nichž většina se vyrábí přímo v Evropě. Na 105 tisíc z celkových 156 tisíc hybridních vozů prodaných skupinou v roce 2013 bylo vyrobeno v závodech TMMF (Yaris) a TMUK (Auris a Auris Touring Sports). Úhrnné letošní prodeje hybridních modelů dosáhly v Evropě více než 131 tisíc vozů.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru