Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) poslala svůj přepracovaný speciál TMG EV P002 na legendární mezinárodní závod do vrchu Pikes Peak, kde bude obhajovat svůj titul v kategorii elektromobilů.
Konstruktéři z technologického centra pro vývoj elektromobilů v TMG analyzovali data získaná během loňské rekordní jízdy (10 min 15,380 s) a ještě zvýšili výkon hnacího ústrojí TMG s cílem dosaženou hodnotu zlepšit.
Speciál TMG EV P002 je již dnes celosvětovým srovnávacím měřítkem závodních elektromobilů, neboť již prokázal svůj výkonový potenciál a všestrannost dosažením světových rekordů mezi elektromobily na Pikes Peak a na Severní smyčce okruhu Nürburgring.
Vůz je v této chvíli na cestě do Salisbury v Severní Karolíně, kde společnost TOYOTA Racing Development U.S.A. Inc. (TRD USA) zajistí vylepšení aerodynamiky podvozkové platformy Radical a provede praktické zkoušky na trati.
Se speciálem TMG EV P002 pojede na Pikes Peak Rod Millen, a to 30. června, tedy pouhý týden po závodu 24h Le Mans, kterého se účastní tým TOYOTA Racing společnosti TMG se svým hybridním prototypem.
Zkušený 61letý Novozélanďan, vícenásobný držitel rekordu na Pikes Peak a pravidelný účastník závodů s různými vozy značky TOYOTA, bezpochyby využije nejrůznějších vylepšení vysoce moderního závodního speciálu.
TMG získala čerstvé zkušenosti s vylepšováním výkonu pro konkrétní závodní trať; využila data nasbíraná během rekordního okruhu na Severní smyčce Nürburgringu (z roku 2011), kde za jediný rok dosáhla zlepšení více než 25 sekund.
Zvýšily se otáčky motoru i točivý moment; provozní parametry hnacího ústrojí byly vyladěny tak, aby vyhovovaly nárokům jedinečné trati na Pikes Peak o délce 19,99 km, s využitím zkušeností nasbíraných během loňského vítězství v kategorii.
Podpůrný tým TMG bude hnací ústrojí dále vylepšovat během tréninkového týdne před vlastním závodem a pomůže kolegům z TMS s využitím loňských zkušeností.
TMG opět použije svoji průkopnickou technologii mimopalubního dobíjení mezi akumulátory, s využitím stejnosměrného dobíjecího zařízení Schneider Electric EVlink™ k dobíjení speciálu TMG EV P002 přímo v horách, kde není k dispozici spolehlivé připojení k energetické síti.
Stejnosměrné rychlodobíjecí zařízení TMG je zabudováno v zadní části vozu TOYOTA Hiace a jeho součástí je Li-Ion akumulátor o kapacitě 42 kWh, který lze dobíjet přímo z energetické sítě se střídavým proudem.
Stejnosměrná rychlonabíječka TMG dokáže během noci rychle dodat dostatečné množství energie elektromobilu s akumulátorovým pohonem, a to bez dalšího budování infrastruktury.
Stejnosměrné rychlonabíjecí zařízení TMG může díky různým úrovním napětí a proudu na výstupu fungovat jako nezávislý zdroj energie pro rychlé dobíjení v libovolné lokalitě, čímž se stává dokonalým řešením právě ve světě závodních elektromobilů.
Claudia Brasse, výkonný koordinátor TMG pro strategický vývoj elektromobilů: „Jsme nadšeni z toho, že se vracíme na Pikes Peak společně s našimi kolegy z TOYOTY ve Spojených státech. Speciál TMG EV P002 se může pochlubit dokonalým úspěchem v podobě tří rekordů zaznamenaných během tří pokusů, přičemž žádný z těchto rekordů dosud nebyl překonán, takže držíme laťku vysoko. Provedená vylepšení hnacího ústrojí by měla přinést ještě vyšší úroveň výkonu, což by mělo opět stvrdit postavení TMG EV P002 coby srovnávacího měřítka mezi závodními elektromobily. Kromě samotného hnacího ústrojí však úspěšně inovujeme i v oblasti dobíjecí infrastruktury. Když pracujete v dobře vybavené laboratoři nebo dílně, je snadné to brát jako samozřejmost. Ale soutěže motoristického sportu v takovém prostředí neprobíhají; musíte se potýkat s infrastrukturou nejrůznější úrovně a nejistotou ohledně energetické sítě. Potenciál technologie mimopalubního dobíjení mezi akumulátory je skutečně velký, zejména v prostředí motorsportu, kde omezení infrastruktury budou závodním elektromobilům způsobovat stále více nepříjemností. Máme k dispozici flexibilní řešení, které lze upravit pro různé typy závodních i osobních automobilů. Těšíme se, až na Pikes Peak budeme moci oba tyto aspekty naší technologie elektromobilů předvést v praxi.“
Tisková zpráva/-PS-