Toyota RAV4 a Auris: Nejvyšší hodnocení bezpečnosti Euro NCAP

Autor: Pavel Srp - 8. 3. 2013


Nová Toyota Auris i nová Toyota RAV4 získala maximální pětihvězdičkové ohodnocení podle nových a přísnějších testů organizace Euro NCAP platných od roku 2013. Výsledky jsou dokladem nepolevujícího úsilí automobilky Toyota vyvíjet nové vozy splňující ty nejpřísnější bezpečnostní standardy.

NOVÁ TOYOTA AURIS

Nová Toyota Auris, uvedená na trh počátkem tohoto roku, dokládá vysoké standardy automobilky Toyota v otázkách aktivní i pasivní bezpečnosti a stává se vůbec prvním modelem nižší střední třídy, který dosáhl pětihvězdičkového ohodnocení podle nového testovacího programu organizace Euro NCAP platného od roku 2013.

Nový Auris je vybaven systémy ABS s EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), brzdovým asistentem, systémem řízení stability vozu (VSC) a signalizací nouzového brzdění; kromě toho disponuje airbagem řidiče a předního spolujezdce, kolenním airbagem, bočními airbagy a hlavovými záclonovými airbagy SRS.

Konstruktéři použili celou řadu komponent na pohlcování nárazové energie, včetně držáku a speciální konstrukce spodní části nárazníku. Minimalizace nárazové energie výrazně posiluje bezpečnost v případě střetu s chodcem, nicméně vůz si zachoval stylovou siluetu kapoty, která je nižší než u konkurenčních modelů.

NOVÁ TOYOTA RAV4

Nová Toyota RAV4 je prvním SUV, které získalo pětihvězdičkové ohodnocení podle nových standardů organizace Euro NCAP platných od roku 2013. Model staví na vysokých standardech ochrany cestujících i optimální ochrany v případě střetu s chodcem, přičemž těží z vývoje v průběhu tří generací tohoto úspěšného kompaktního SUV.

Nová Toyota RAV4 se pyšní karoserií dobře pohlcující nárazové síly, postavenou podle principu vícenásobné distribuce zatížení, která pomáhá zajistit ochranu pro cestující, a tak tento vůz přináší ještě vyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti než tomu bylo u předchozích generací tohoto modelu. SUV je vybaveno sedadly konstrukce s ochranou proti poranění krční páteře a standardně i sedmi airbagy, včetně kolenního airbagu řidiče a dvoukomorových bočních airbagů pro přední cestující.

Systémy aktivní bezpečnosti zahrnují ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD), brzdový asistent (BA), systém řízení trakce (TRC) a nový systém řízení stability vozu VSC+, jenž integruje systém VSC a elektrický posilovač řízení (EPS) v zájmu lepší stability vozu.

Pro novou Toyotu RAV4 jsou k dispozici tři nové bezpečnostní technologie – automatická dálková světla, systém varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu a systém pro monitorování mrtvých úhlů – které ještě zvyšují standardy bezpečnosti a pohodlí při řízení.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru