U Toyoty někdo nakoupil vážně dobrý matroš a po designování nového Priusu a vodíkového Miraie ho ještě trochu zbylo. Stejně tak jako peněz v rozpočtu a tak si vedení Toyoty nenechalo rozmluvit závodění s hybridními vozy. Je tu nová generace Toyoty Prius GT300.

Toyota Prius GT300 11

Je faktem, že použití hybridního pohonu není ani v závodní sféře už nic divného. Různé formy hybridního pohonu můžeme dnes potkávat ve Formuli 1 i v MS sportovních prototypů. Japonská GT jsou však trochu něco jiného. Původní vůz připomínají jen vzhledově. V případě nové Toyoty Prius GT300 tak zjistíte, že ze sériového provedení jsou zde použita pouze světla, přední maska, trochu i tvar střechy, takže je alespoň trochu poznat, co bylo předlohou. Zbytek vozu je však diametrálně odlišný. Panely karoserie jsou úplně jiné, zaměření na okruhy je jasně zřejmé. Stejně tak důraz na aerodynamiku. Celý výtvor je dost rozkročený a výrazně klesla také celkový výška vozu. Nemůžete přehlédnout ani obrovské křídlo a difuzor.

Dokonce ani střeva nemají s Toyotou Prius nic společného. Zážehovou jednaosmičku vystřídal 3,5litrový vidlicový šestiválec, jehož plnění je atmosférické. Ten je v závodní sféře starou dobrou známou. Elektromotor samozřejmě nezmizel, podle automobilky samotné je odvozen dokonce z běžné produkce, konkrétní původ ale zatím neprozradila. Jedinou a poměrně výraznou změnou oproti předchůdci je umístění benzínového srdce. Podle nových regulí kategorie GT už nemůže být uložen uprostřed, ale na místě, kde se nachází motor v sériovém voze. Tedy vpředu.

Toyota představí novou generaci Priusu GT300 na tuningové show v Tokiu. O finální doladění vozu se postarala společnost APR Racing. A co si myslíte o působení Priusu v závodech vy? Není to tak trochu protiřečení? Ale Japonci jsou zkrátka jiní. To dokazuje i série fotografií, kde prezentují GT model vedle sériové verze upravené od divize TRD.