Toyota opět zvítězila v letošním hodnocení nejekologičtějších globálních značek (Best Global Green Brands) společnosti Interbrand, a potvrdila tak své přední postavení, které si stabilně udržuje již tři roky za sebou. Klíčovou součástí metodiky hodnocení je porovnání způsobu vnímání ekologických přínosů značky ze strany veřejnosti a skutečných ekologických dopadů a postupů.
Více než 10 tisíc zákazníků z celého světa potvrdilo, že Toyota se příkladným způsobem zasazuje o trvalou udržitelnost a investuje do skutečně pokrokových produktů, jako je např. průkopnický model Prius, ale i nejrůznějších dalších programů ke snížení emisí skleníkových plynů a spotřeby vody i energií v rámci všech svých provozních aktivit.
Celosvětové prodeje hybridních vozů značek Toyota a Lexus v současnosti dosahují objemu 5,22 milionu, což odpovídá odhadované úspoře emisí CO2 ve výši cca 35 mil. tun.
V globálním měřítku je dnes Toyota ve tříletém cyklu zavádění nových produktů, kdy do konce roku 2015 představí celkem 21 nových nebo modernizovaných modelů s hybridním pohonem.
Zákazníci z Evropy mohou vybírat z 12 hybridních modelů značky Toyota nebo Lexus. Vozy s hybridním pohonem dnes představují 18 % celkových prodejů společnosti Toyota Motor Europe.
V roce 2015 plánuje Toyota uvést na trh svůj hybridní model využívající technologii pohonu nové generace s vodíkovými palivovými články, čímž se opět přiblíží ke svému cíli v podobě maximálně ekologického vozu.
Zasazení společnosti na poli trvalé udržitelnosti se odráží v průběhu celého životního cyklu jejích produktů. Závod Toyota Motor Manufacturing United Kingdom (TMUK) je prvním zahraničním výrobním podnikem Toyoty a současně prvním britským výrobním závodem v tomto odvětví, jenž získal osvědčení ISO 14001 za systém řízení ochrany životního prostředí.
V roce 2011 byla v TMUK vybudována největší solární elektrárna ve Velké Británii přímo spojená s průmyslovým podnikem, v tomto případě čítající 16 800 fotovoltaických panelů. Při plném výkonu je tato sluneční elektrárna schopna dodávat energii v objemu potřebném k výrobě cca. 7 tisíc vozů ročně.
V loňském roce dokázala síť prodejců Toyota v rámci Velké Británie snížit emisní dopady na životní prostředí o 15 %, což představuje úsporu přes 3 700 tun CO2.
Toyota rovněž řeší otázky budoucí mobility v rámci svého zkušebního provozu elektromobilů ve francouzském Grenoblu. Projekt samoobslužného sdílení vozů bude zahrnovat cca 70 ultra kompaktních elektromobilů od Toyoty, včetně modelu TOYOTA i-ROAD, které doplní stávající systém městské hromadné dopravy, s cílem snížit celkové emise ve spojení s dojížděním.
Zájemci budou moci využít jedinečný centrální systém sdílení vozidel vyvinutý společností Toyota Motor Corporation k plánování cest, kontrole dostupnosti vozů a jejich rezervování prostřednictvím chytrých telefonů.
Tisková zpráva/-PS-