Společnost TOYOTA Motorsport GmbH s potěšením oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonem zadních kol pro automobilové soutěže, jenž se letos objeví v soutěžní premiéře.

Prototyp CS-R3 od svého představení loňského srpna absolvoval zevrubný zkušební program, jehož cílem bylo optimalizovat design a nadefinovat konečné specifikace kitu, jenž se bude nabízet soukromým závodním jezdcům a týmům.
Výsledkem intenzivního vývoje jsou lepší vlastnosti na šotolině i na asfaltu. Vysokou prioritu však měla i spolehlivost a životnost, aby zákazník dostal vůz umožňující za přijatelných nákladů účastnit se soutěží po celou sezónu i v dalších letech.
CS-R3 si zákazníci již nesmírně oblíbili pro jeho uspořádání s pohonem zadních kol, plochý motor boxer 1998 cm3 o výkonu 238 koní a šestistupňovou sekvenční převodovku, což je kombinace přinášející výjimečný požitek z jízdy.
První vozy zákazníci převezmou v květnu; zpoždění oproti původním předpovědím jde na vrub zlepšení, která vyplynula z výsledků zevrubného testování. TMG se proto rozhodla prodloužit dobu platnosti zaváděcí slevy. V případě objednávek podaných do 24. dubna 2015 stojí kit CS-R3 ve specifikaci pro asfalt či šotolinu rovných 79 000 eur (bez DPH), což představuje slevu 5000 eur oproti standardní maloobchodní ceně 84 000 eur (bez DPH).
Kit CS-R3 zahrnuje skelet karoserie GT86, hnací ústrojí a mechanické komponenty potřebné k postavení vozu. Úplné podrobnosti se specifikacemi CS-R3 a přesným obsahem kitu naleznete na těchto internetových stránkách.
Homologace v souladu s regulemi FIA R3 bude potvrzena počátkem července a následně se všechny vozy CS-R3 budou moci účastnit tuzemských i mezinárodních rallyových soutěží různé úrovně, včetně závodů světového rallyového šampionátu (WRC).
První příležitost spatřit CS-R3 v akci budou mít fanoušci 4. července na dolnosaské rallye (Rally Niedersachsen) poblíž Hannoveru, kde by mělo až 10 těchto vozů nastoupit do prvního kola nové soutěže HJS TMG CS-R3 Trophy. Na uvedenou Trophy se již přihlásili první soutěžní jezdci, kteří tak mají možnost získat v každém ze sedmi kol finanční prémii přes 5000 eur a další výhody. Soutěž je naplánována minimálně na tři příští sezóny.
Nico Ehlert, TMG Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „V historii GT86 CS-R3 jsme nyní dosáhli důležitého milníku a opět se dostáváme o krok blíže k soutěžní premiéře tohoto vozu. Do programu testování a vývoje jsme investovali ohromné množství energie, abychom připravili rychlý, spolehlivý a celkově úžasný vůz, který si oblíbí závodní jezdci i fanoušci. S vývojem každého nového vozu je vždy spojena řada náročných otázek; tentokrát jsme se hodně zapotili nad úkolem přizpůsobit naši zadokolku předpisům, které byly napsány především pro vozy s pohonem předních kol. Pro TMG je nesmírně důležité, aby naše vozy splňovaly vysoká očekávání zákazníků, a tak nám celý proces homologace zabral o něco více času, než jsme původně plánovali. Nyní tak máme vůz, který, jak věřím, předčí očekávání našich zákazníků a zaujme i motoristické fanoušky.“
| Vůz | Toyota GT86 CS-R3 |
| Pohonná jednotka | FA20 |
| Uspořádání | plochý čtyřválec (boxer) |
| Zdvihový objem | 1998 cm3 |
| Max. výkon | 238 koní |
| Max. točivý moment | 230 Nm při 6800 ot/min |
| Výfuková soustava | závodní výfuk a sběrné potrubí HJS |
| Palivová nádrž | bezpečnostní palivová nádrž FT3 |
| Pohon | zadních kol |
| Převodovka | šestistupňová Drenth se sekvenčním řazením |
| Diferenciál | s omezenou svorností; několik možností nastavení parametrů |
| Rozvodovka | krátká rozvodovka+ k dispozici několik nastavení |
| Spojka | závodní spojka s odlehčeným setrvačníkem |
| Řízení | hydraulický posilovač; strmý poměr |
| Karoserie | ocelový monokok; střešní odvětrávání |
| Bezpečnostní klec | bezpečnostní klec homologovaná pro R3 |
| Délka | 4240 mm |
| Šířka | 1775 mm |
| Rozvor | 2570 mm |
| Hmotnost | 1080 kg dle předpisů |
| Zavěšení kol | vpředu: typ McPherson |
| vzadu: multilink | |
| Tlumiče | šotolina: Reiger; nastavitelné ve 3 stupních |
| asfalt: Reiger; nastavitelné ve 3 stupních | |
| Stabilizátory | několik možností |
| Disky: | šotolina: OZ 6″ x 15″ |
| asfalt: OZ 7″ x 17″ | |
| Brzdy vpředu: | šotolina: 300 x 30 mm |
| asfalt: 330 x 30 mm | |
| Brzdy vzadu: | šotolina: 295 x 10 mm |
| asfalt: 295 x 10 mm | |
| Brzdové třmeny vpředu: | Alcon – čtyřpístkové brzdové třmeny |
| Brzdové třmeny vzadu: | Alcon – dvoupístkové brzdové třmeny |
| Cena | 79 000 eur (bez DPH) pro objednávky podané do 24. dubna 2015 |
| 84 000 eur (bez DPH) standardní cena |
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek

