Letošního 41. ročníku vytrvalostního závodu ADAC Zurich 24 hodin Nürburgringu na německém závodním okruhu se japonský tým GAZOO Racing automobilky Toyota zúčastní již posedmé. Společnost Toyota Motor Corporation (TMC) usiluje o to vyrábět stále lepší vozy, k čemuž má sloužit i nasazení produktů této společnosti a jejich pracovníků do náročných podniků, jakým je například vytrvalostní soutěž na proslulé severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, s délkou kola 25 kilometrů.
Členy závodního týmu GAZOO Racing – včetně pilotů, techniků a mechaniků – tvoří zaměstnanci TMC s běžnou pracovní náplní v jejich domovské společnosti v Japonsku. Účast firemních zaměstnanců přímo ve víru závodních tratí dává technikům a konstruktérům zapojeným do vývoje vozů příležitost zdokonalovat jejich um a konstrukční schopnosti, s cílem přicházet s produkty, které předčí očekávání zákazníků.
Kromě speciálu Lexus LFA (kategorie SP8) nasadí GAZOO Racing dva vozy Toyota GT86 (kategorie SP3) připravené pro závodní podmínky. K vývojářům z TMC se připojí i závodníci se zkušenostmi z vytrvalostních automobilových soutěží.
V loňském vytrvalostním závodu dosáhl tým GAZOO Racing vítězství v kategoriích SP8 i SP3.
Vozy ukázaly svůj potenciál již během letošní závodní série VLN na Nürburgringu, kdy získaly vítězství v kategorii a druhé místo v případě LFA týmu GAZOO Racing, stejně tak jako dvě pódiová umístění pro vozy GT86.
K závodnímu týmu GAZOO Racing se na legendárním okruhu ležícím ve vrchovině Eifel připojí i tým Toyota Swiss Racing, jenž nasadí tři závodní vozy Toyota GT86 v kategorii V3. Švýcarský tým si již odbyl úžasnou premiéru na loňském závodu 24 hodin, kde dosáhl vítězství ve své kategorii.
Společnost TMG bude v letošním závodu dobře zastoupena sestavou sedmi speciálů TMG GT86 CS-V3, které dodá závodním týmům Toyota Swiss Racing, Dörr Motorsport a MSC-Rhön c. V. im ADAC. Závodní vůz s pohonem zadních kol a výkonem 200 koní byl vyvinut speciálně pro kategorii V3 populární série VLN na německém okruhu Nürburgring.
TMG využila své bohaté zkušenosti z motoristického sportu a dokázala široce uznávaný homologovaný model GT86 ještě vylepšit, aby vznikl závodní vůz připravený na akce v kategorii CS-V3. Konstruktéři pro tyto účely zvýšili tuhost podvozku, optimalizovali rozložení hmotnosti pro motorsport a instalovali závodní výfukové svody, odpružení a brzdy.
V případě letošního závodu ADAC Zurich 24 hodin Nürburgringu se můžeme těšit na velice nabitý motoristický svátek, kdy se utká 200 přihlášených na okruhu o délce 25 km, tvořeném proslulou severní smyčkou (Nordschleife) a částí okruhu Velké ceny.
Časový rozvrh závodu ADAC Zurich 24 hodin Nürburgringu:
- Pátek 17. května
14:25 – 15:55 Volné jízdy
19:35 – 23:30 Kvalifikace 1 - Sobota 18. května
11:20 – 13:20 Kvalifikace 2
17:50 – 18:45 Kvalifikace nejlepších 40 - Neděle 19. května
17:00 Zahájení závodu - Pondělí 20. května
17:00 Ukončení závodu
Tisková zpráva/-PS-