Tým TOYOTA GAZOO Racing na mezinárodním autosalonu v Tokiu 2018 odhalil koncepční vůz GR Super Sport Concept. Ten využívá hybridní technologii odladěnou v rámci podniků světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC) společně s testovacím vozidlem týmu.

Toyota uplatňuje zkušeností získané v těchto sportovních podnicích při výrobě nových sériově vyráběných vozů. V Japonsku by se již letos v dubnu měly zahájit objednávky na Toyotu Vitz GRMN, která je limitovanou edicí modelu stojícího na vrcholu řady sportovních vozů GR. Při vývoji uvedeného modelu se uplatnily zkušenosti ze silničních zkoušek Toyoty Vitz na Nürburgringu, který je dle mnohých nejnáročnějším sportovním okruhem světa, stejně tak jako zkušenosti z rallyového šampionátu Japonska.

Nově odhalený koncepční model GR Super Sport Concept se skládá převážně ze stejných prvků jako závodní vůz TS050 Hybrid, který se účastní seriálu WEC. Pod aerodynamickými a originálními tvary se ukrývá hnací ústrojí tvořené dvojitě přeplňovaným agregátem V6 a systémem Toyota Hybrid System-Racing (THS-R), odladěné v rámci skutečných závodních podniků. Supersport příští generace, využívající vysoce účinný systém EV a úsporný spalovací motor, je připraven nabídnout vrcholné jízdní výkony i pozoruhodné ekologické parametry.

Šigeki Tomojana, prezident GAZOO Racing Company:

„Namísto toho, abychom přetvářeli sériové vozy do sportovních, snažíme se hledat cesty, jak uplatnit zkušenosti získané v závodních podnicích a rallyových soutěžích u sériových modelů podléhajících nejrůznějším omezením, a právě tímto způsobem se TOYOTA GAZOO Racing podílí na naplňování cíle vyrábět stále lepší automobily. Jde o výchozí bod zcela nové výzvy, kdy Toyota vyvíjí sportovní vozy z aktuálně používaných závodních speciálů. Možná bude ještě chvíli trvat, než se skutečně posadíte za volant, ale doufám, že z koncepčního modelu GR Super Sport Concept si uděláte přibližnou představu o tom, čeho chceme s naší příští generací sportovních vozů dosáhnout.

V závěru loňského roku v návaznosti na oznámení, že Toyota bude pokračovat ve vytrvalostních soutěžích šampionátu WEC, prezident Akio Toyoda poznamenal, že ‚Od zrození automobilu uplynulo již přes 100 let. Zatímco vstupujeme do éry ohromných změn, chci se osobně zasadit o to, aby automobily byly zdrojem potěšení i v příštích 100 letech.‘ Na americkém veletrhu CES 2018 jsme počátkem tohoto roku odhalili koncepční model e-Palette Concept jako nový model sdílených služeb mobility pro veřejnost. Pokud chápeme studii e-Palette Concept jako novou generaci koňského povozu, pak GR Super Sport Concept lze vnímat jako jeho přesný opak v podobě závodního koně příští generace. Jeho atraktivita je osobního charakteru – jakou vyvolává například milovaný kůň u svého majitele. I přes rozdíly mezi těmito dvěma koncepty se v obou případech jedná o elektrifikovaná vozidla vybavená nejmodernějšími IT technologiemi, která jsou připravena plnit roli bezpečných a ekologicky šetrných propojených vozidel.

Se zrychlujícím se trendem elektrifikace a technologií IT se budou běžně nabízet i zcela odlišné typy vozidel, včetně přesných opaků, jakými jsou např. studie GR Super Sport Concept a e-Palette Concept. Ani dnes se nemění to, že lidé chtějí volně cestovat, dostávat se na vzdálená místa a dojet tam rychleji než ostatní, a navíc v atraktivním voze. Osobní souznění s automobilem, který toto vše dokáže nabídnout, je velmi silné a srdečné.“