Toyota v Detroitu odhalila koncept kupé FT-1, nástupce modelu Supra.

Autor: Pavel Srp - 14. 1. 2014


Společnost Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že na mezinárodním autosalonu NAIAS 2014 pořádaném v americkém Detroitu od 13. do 26. ledna představí své kupé FT-1 2.

Jedná se o vývojovou studii naznačující budoucí směřování designu sportovních vozů Toyota.

Sportovní kupé FT-1 je vývojovou studií navrženou s úmyslem ukázat, čeho lze dosáhnout ve snaze nabídnout atraktivnější design sportovních vozů přinášejících zákazníkům větší radost. Model vyšel z pera designérského týmu Calty Design Research, Inc. (návrhářského centra automobilky Toyota v USA), který tomuto modelu vetknul vášeň založenou na dlouholeté historii sportovních vozů značky Toyota, sahající až po slavný model 2000GT představený v roce 1967. Kupé FT-1 je vyvrcholením dlouhodobé snahy návrhářského centra vytvořit opravdový sportovní vůz. Centrum v Calty vloni oslavilo 40. výročí od svého založení.

Pro exteriér FT-1 je charakteristický muskulaturní vzhled závodního vozu se zdůrazněním krásy tvarů ohraničených křivkami, navržený tak, aby přitáhl pozornost každého z přihlížejících.

Čelní partie zaujmou tvarovaným nárazníkem a vzhledem poukazujícím na mohutný výkon tohoto vozu. Studie používá i dynamické řízení sání a odvodu vzduchu, stejně tak jako nastavitelné zadní křídlo v zájmu optimálních aerodynamických vlastností.

Ke stylistickému ztvárnění klasického sportovního vozu napomáhá znatelné posunutí kokpitu FT-1 směrem k zadní nápravě a lepší rozložení hmotnosti díky uspořádání s pohonem zadních kol. Kromě toho panoramatické čelní okno a boční skla přímo poukazují na původní design modelu 2000GT. Interiér FT-1 byl navržen s cílem maximálně se zaměřit na samotné řízení a vychutnat si požitek z ovládání vozu, k čemuž napomáhá ergonomický kokpit s nízkým těžištěm, dokonale odpovídající sportovnímu vozu.

Volant FT-1 připomínající vozy Formule 1 a přístrojový panel s opakovaným motivem trojúhelníků akcentuje pocity dokonalé jednoty řidiče s jeho vozem a vyjadřuje smělý potenciál sportovního modelu.

S ohledem na co nejlepší výhled z vozu v zatáčkách byly přední sloupky posunuty co nejvíce dozadu. Ke snadné ovladatelnosti přispívá i přístrojový panel, kde se všechny důležité informace zobrazují nad volantem, aby řidič co nejméně přeostřoval zrak.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru