2021-koncept-toyota_sports_ev

Toyota chystá další lehký čistokrevný sporťák. I tentokrát na něm bude spolupracovat s další automobilkou

Autor: Pavel Srp - Zdroj: motor1.com, Best Car - Foto: Toyota - 19. 2. 2023


Klasická sportovní auta jsou druhem, který je v automobilovém světě už téměř na vymření. Dnes sice máme auta s vyššími stovkami koní v běžné karoserii, ale malé a lehké sportovní auto na trhu skoro není. Výjimkou jsou ale například Toyota GR86 a Subaru BRZ. Toyota by ovšem teď měla pracovat ještě na menším sportovním modelu.

Malá sportovní auta bývala před desítkami let v nabídce velké spousty automobilek, ale postupem času vypadly. Dnes jsou tu supervýkonné, ale také hodně těžké modely, ale i supersilná SUV. Zákazníci totiž dnes chtějí hlavně jednoduše dostupnou rychlost, nechtějí řídit, nechtějí si rychlost zasloužit. Toyota by to ale opět mohla změnit. Po vzoru svých současných sportovních kupé GR Supra, na němž spolupracovala s BMW, a GR86, které i ve druhé generaci vyšlo ze spolupráce se Subaru, prý chystá ještě další model, tentokrát menší.

Magazín Motor1.com s odkazem na magazín Best Car píše, totiž informuje, že Toyota se rozhodla společně s automobilkami Suzuki a Daihatsu vyvinout nový malý sporťák se spalovacím motorem. Ano, nebude to elektromobil. Pod přední kapotou by měl být maličký mild-hybridní litrový turbomotor s výkonem kolem 120 koní a točivým momentem 200 Nm. Ohrnujete nos nad tříválcem? Možná byste neměli, vždyť se podívejte, jak hezky funguje Toyota GR Yaris…

Spolupráce automobilek by opět měla přinést novinky v oblasti konstrukce. Podle obou výše zmíněných magazínů mají značky vývoj rozdělený. Suzuki by mělo mít na starosti motor, Toyota by se měla postarat o podvozek a zavěšení, jehož upravený základ by měl darovat současný Yaris, a design by měl být podobný Daihatsu Copen. Délka by měla být kolem 4200 mm, šířka okolo 1720 mm, vysoký by nový sporťák měl být jen okolo 1220 mm a rozvor náprav by měl být 2,5metrový. Hmotnost? Kolem jedné tuny.

Cena by se v Japonsku měla pohybovat kolem 2,2 až 2,8 milionů jenů, což je v přepočtu podle ČNB aktuálně asi 360 až 460 tisíc korun. O tom, zda se bude prodávat i v Evropě či nikoliv, se nám zatím žádné informace zjistit nepodařilo. Tipujeme ovšem, že spíše nikoliv.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru