audi-a3-g-tron

Toto je 10 nejspolehlivějších aut při testech na 100 tisíc kilometrů. Pořadí možná překvapí

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Autobild - Foto: Audi - 18. 3. 2023


Jen velký nájezd prozradí o autě, zda je spolehlivé anebo nikoliv. A 100 tisíc kilometrů už je dost velký nájezd na to, aby se problémy projevily. Jaká auta jsou takovém nájezdu nejspolehlivější?

Na to se pravidelně zaměřují v německém magazínu Autobild společně s tamější Dekrou. Mají auta od novoty, najedou s nimi 100 tisíc kilometrů a pak jej do posledního šroubku rozeberou a zjišťují opotřebení. V rámci stotisícového nájezdu navíc auto musí jezdit do servisu na pravidelný, ale někdy i na nepravidelný servis například kvůli nějaké závadě. Od roku 2014, kdy toto testování proběhlo poprvé, už zvládl magazín takto otestovat kolem sta aut.

Přečtěte si také:  Nový Volkswagen Amarok už je možné objednávat. První auta budou u zákazníků v polovině roku 2023

Test na 100 tisíc kilometrů trvá přibližně jeden až tři roky, podle toho, jak rychle auto dokáže kilometry najet. V rámci této doby se zaznamenává jakákoliv, byť sebemenší chybička, jakýkoliv nedostatek. Vše je dokončeno právě finální rozborkou, v rámci níž se zkoumá opotřebení dílů.

A jaká je TOP 10 aut, která za těch 9 let dopadla nejlépe? Možná to pro vás bude překvapení. Vezmeme to od nejlepšího:

  1. Audi A3 Sportback 1,4 g-tron
    • chybové body: 0, výsledná známka: 1+ 
    • na autě se neobjevila žádná chyba a ani při finální rozborce nebylo odhaleno vůbec nic
  2. Audi A6 Avant C8 40 TDI
    • chybové body 2, výsledná známka: 1
    • opakovala se chyba parkovacího senzoru, jiné chyby nebyly
  3. SEAT Ateca 1,4 TSI Style 
    • chybové body: 2, výsledná známka 1
    • technické problémy nejsou, ale auto ještě nebylo rozebráno. Řidiče jen bolela záda ze sedadel
  4. Audi A4 Avant 2,0 TFSI
    • chybové body: 2, výsledná známka: 1
    • problémy žádné ani při testování ani při finální rozborce
  5. Volkswagen T-Cross
    • chybové body: 2, výsledná známka: 1
    • technické problémy žádné, ale při demontáži se přišlo na lehkou povrchovou korozi zadní nápravy
  6. Suzuki Swift Sport
    • chybové body: 3, výsledná známka: 1
    • technické problémy žádné, ale při demontáži byla nalezena lehká koroze v podbězích
  7. Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AWD
    • chybové body: 3, výsledná známka: 1
    • technické problémy žádné, ale při demontáži byla nalezena lehká koroze pod dnem kufru
  8. BMW 320d Touring (G21)
    • chybové body: 3, výsledná známka: 1
    • technické problémy žádné, ale při demontáži bylo nalezeno několik drobných nedostatků, které podle Autobildu nekorespondují s vysokou cenou auta
  9. Mercedes-Benz A 220 d (W177)
    • chybové body: 4, výsledná známka: 1
    • problémy žádné ani při testování ani při finální rozborce
  10. Toyota Prius
    • chybové body: 4, výsledná známka: 1
    • technická porucha nebyla žádná, ale při rozborce se ukázala drobná koroze v dutinách karoserie

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *