Říkáte si, že sportovní auta a nízká spotřeba je spojení, které vůbec nejde dohromady? Není to pravda. Na trhu existuje celá řada vozidel s velkou silou a zároveň relativně rozumnou spotřebou. Nebudeme se tu zaobírat klasickými čtyřválcovými spořílky, podíváme se na sporťáky ve velkém – pořádné velkoobjemové motory. Následující seznam deseti „nejspořivějších“ sportovních aut s více než 400 koňmi pod kapotou je řazen od „nejrozežranějšího“ po „nejspořivějšího“, podle kombinované spotřeby, kterou udává výrobce. Pojďme tedy začít.
10.Cheverolet Camaro SS: 423 koní / 569Nm , 14,1 l/100 km
Jak jsem v úvodu psal, nebudeme se tu bavit o nějakých malých objemech. Hned jako první si představíme opravdový americký muscle car. Camaro pohání osmiválcový motor do V o objemu 6,2 litru. Stejný motor pohání také slavnější a lehčí sestřičku Corvette. Na to, že Camaro je o dost těžší než Corvette, tak na dynamice příliš neztrácí. Bohužel tento velký a těžký vůz utrpěl na spotřebě.
9.Cheverolet Corvette: 437 koní / 575 Nm, 13,3 l /100 km
Corvette je dlouho šampiónem ve spotřebě mezi americkými muscle cars kvůli jednomu důvodu: Auto je (na americké poměry) velmi lehké, váží pouze 1 461kg. Fandové si tento vůz oblíbili nejenom kvůli jeho velkému výkonu, ale také kvůli relativně rozumné spotřebě. Pro zájemce, kteří by vyžadovali více výkonu, existuje Corvette Z06 s motorem o objemu 7,0l V8 o výkonu 505 koní a udávanou spotřebou 14,7 l/100 km.
8. Audi RS5: 450 koní / 433Nm, 11,7 l/100 km
U motoru Audi RS5 nelze vymyslet žádné triky k tomu, aby svému majiteli uspořil palivo. Je to stejný brutální motor 4,2 litru V8 v trochu poladěném kabátu, který se montoval do staré RS4. Přesto je Audi RS5 jedním z prvních modelů, který dostal do vínku nejnovější koncernovou dvoujspojkovou převodovku DSG se sedmi extrémně dlouhými rychlostmi. Díky převodovce se spotřeba trochu redukuje.
7. Nissan GT-R: 545 koní / 630 Nm, 11,7 l/100 km
Nissan GT-R pohání šestiválcový motor 3,8 litru dopovaný dvěma turbodmychadly. Díky neuvěřitelnému výkonu dokáže v maximálním zrychlení potrápit kdejaký čistokrevný sporťák a posádce pohmoždit krk! Ne jen tak se v dnešní době bere za etalon mezi sportovními vozy. Také díky výkonu se dostal před RS5, protože ho nabízí víc se stejnou spotřebou.
6. BMW 650i Coupe: 400 koní / 610Nm, 10,5 l/100 km
Už i BMW vsadilo na downsizing a přeplňování kvůli většímu výkonu a zároveň spotřebě. 650i coupe již není poháněno 5,0 litrovým motorem V8 jak název napovídá, ale nahradil ho motor 4,4l twin-turbo V8 (stejný motor se používá i v celé řadě jiných modelů BMW, zahrnujíce také M5 a M6 – samozřejmě v odlišných výkonových variantách). Bohužel i zde brutální zvuk 5l motoru musel ustoupit spotřebě a ochraně životního prostředí.
Na pokračování a nejúspornější sporťáky s výkonem nad 400 koní se podíváme zase za pár dnů! Mezitím můžete tipovat, která auta nám tady ještě chybí! ;)
[nggallery id=1510]
-TJ-