Před nějakou dobou jsme vám ukazovali další z dosti šílených projektů Jona Olssona. Po supersportech upravených do hor, velmi speciální verzi Rolls-Royce Wraith nás dostal svou úpravou Mercedes-Benz G 500 4×4². Jon se tehdy rozhodl, že svému “géčku” prostě uřízne střechu, a protože u něj nikdy nejde jen o planá slova, výsledek představil záhy po zveřejnění tohoto nápadu.

Jenomže proti projektu, který vám dnes představíme, je i Olsson „slabota“. Jistý bohatý majitel tohoto skvělého auta se rozhodl, že z už tak extravagantní verze “géčka” udělá plně funkční Landaulet. Jde tedy o něco podobného, co udělal Olsson, ale mnohem více propracovaného a dotaženého k luxusní dokonalosti.

Velká přestavba

Už původně jde o neobyčejný kus, upravili ho v Brabusu, ale to bylo majiteli málo. Proto svůj vůz odvezl do společnosti RDB LA s požadavkem na vytvoření “něčeho jako kabriolet”. Původně také chtěl jen uříznout střechu, ale nakonec ho specialisté z této firmy přemluvili k tomu, aby mohli vytvořit landaulet, Jako inspirace jim posloužil existující limitovaný model Mercedes-Maybach G 650 Landaulet.

Ve výsledku chtěli, aby vůz byl co nejpodobnější tovární verzi, a navíc plně funkční. Nebyl to ale snadný úkol, protože Maybach je o 610 mm delší. Samotné řezání do karoserie tak bylo to nejjednodušší z celé úpravy. Pak ale přišla na řadu stavba zcela nových a pevnějších C a D sloupků, výroba a montáž nových oken, ale také výroba nové zadní lavice. Ta původní by v nově postaveném autě neseděla a nevypadala by tu dobře.

Upravena musela být takřka celá elektronika auta, což se nakonec povedlo na první dobrou a elektronické systémy mercedesu prý nehlásily ani jednu chybu. Nakonec přišel na řadu stříbrný polep, který schoval původní černou barvu karoserie. Tahle stavba se řadí mezi auta, která bychom nutně potřebovali. A vy?