BMW M3 E46 je skvělé sportovní auto. Je perfektně vyvážené, má příjemný řezavý zvuk řadového šestiválce a ostré reakce motoru na sešlápnutí plynu. Auto z videa je ale trochu jiné. Stačí si ho jen poslechnout… Pod kapotou má totiž docela jiný motor.
Toto BMW M3 pochází z Německa a jeho majitel se rozhodl, že sériový řadový šestiválec je mu málo. Než aby motor složitě upravoval, rozhodl se ho vyměnit. Nevybral si žádný motor z novějšího BMW, ale sáhl po motoru úplně jiném, diametrálně odlišném od toho, který jeho BMW poháněl původně. Pod přední kapotu totiž nainstaloval pořádný americký osmiválec.
A nebyl to žádný troškař. Vybral si totiž motor LS7 V8, který původně poháněl Corvette Z06 generace C6. Ani tak ale motor nezůstal sériový a jeho výkon je po úpravě více než 650 koní a točivý moment překonal sedm stovek newtonmetrů. Tento osmiválec je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou z Cadillacu CTS-V a pohání zadní kola.
Zástavba rozhodně nebyla jednoduchá a bylo potřeba udělat mnoho úprav. K tomu ale majitel udělal i další úpravy, které se zástavbou motoru přímo nesouvisely. Jde hlavně o nový podvozek KW Competition s výškově i tuhostně nastavitelnými tlumiči. Pod koly BBS obutými do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R vykukují velké brzdové kotouče s novými třmeny – vpředu AP Racing, vzadu z Porsche Boxster S. Dopředu přibyl také nový spojler.
A jak auto funguje? Na to se můžeme podívat v přiloženém videu, kde se prohání po německém okruhu Hockenheimring.
Štítky: bmw e46, bmw e46 m3, BMW M3, BMW M3 E46, BMW řady 3, chevrolet, chevrolet corvette, chevrolet Corvette Z06, corvette, Corvette Z06, e46, Hockenheimring, m3, nový motor, okruh, řada 3, z06