Je skoro k neuvěření, kolik se během dvou měsíců fungování Inspekce silniční dopravy (INSID) vyrojilo různých mylných domněnek. Především na sociálních sítích řidiči nákladních aut, ale nejen ti, aktivně vystupují proti inspektorům a rozčilují se třeba i proto, že si myslí, že se INSID cíleně zaměřuje na české šoféry. Komisaři ale na reálných číslech týkajících se pokut a kontrol ukázali, že to není pravda.
INSID to nemá jednoduché, protože těch polopravdu a mýtů kolem jejich práce se objevilo opravdu hodně. Jednou z velmi často diskutovaných věcí je zbytečné zaměřování se na české řidiče, respektive auta s českými registračními značkami. INSID proto vysvětlil, jak je to doopravdy.
Přečtěte si také:
Inspektoři v tuto chvíli evidují 136 pokut českým dopravcům v celkové hodnotě 192 000 Kč. Ovšem také 145 pokut zahraničních dopravců, jejichž hodnota se vyšplhala na 295 000 Kč. A opravdu velký rozdíl je v počtu kaucí uložených dopravcům. Čeští dopravci nedostali za dobu působení INSIDU ještě ani jednu kauci. Zahraniční dopravci jich naopak vyfasovali 148 v celkové hodnotě 4 120 500 Kč. „Pokud není kauce zaplacena, může inspektor vozidlo zajistit řetězy nebo mu odebrat registrační značky. I to se stává – aby se nikdo sankci nevyhnul,“ popisují komisaři a doplňují: „INSID postupuje stejně vůči českým i zahraničním dopravcům. Cílem není kvantita kontrol, ale férová a bezpečná doprava.“
INSID během tohoto podzimu nasadí na silnice nová auta, která jsou upravená pro potřeby mobilní STK. Jak upozornil už i ministr dopravy, nebudou se zaměřovat na každé vozidlo, ale hlavně na ty, u kterých je na první pohled jasné, že mají s technickým stavem nějaký problém.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek