Když potřebujete tahat těžké přívěsy, jsou dodávky jednou z možností, která dává smysl. Nenabízí sice tak velkou tažnou kapacitu jako pick-upy nebo některá velká a výkonná SUV, ale mají jiné výhody. My jsme zkusili, jak s těžkým přívěsem obstojí nový Volkswagen Caravelle T7 s dlouhým rozvorem, nejsilnějším motorem a pohonem všech kol. Zapřáhli jsme za něj vlek s naším závodním autem a vyrazili jsme na závody na Slovakia Ring.
Je opravdu velký
Auto, které jsme otestovali, je verze s dlouhým rozvorem náprav. To lze poznat podle zadních posuvných dveří, které končí ještě před zadním kolem, zatímco u krátké verze končí v zadním blatníku. Obě verze se liší o 40 cm jak na samotném rozvoru, tak i na celkové délce. Krátká verze má rozvor 3100 mm, dlouhá 3500 mm. V případě celkové délky je to 5050 mm u krátké a 5450 mm u té dlouhé.
Víc místa tak bude nejen pro posádku, ale i pro zavazadla. Je ovšem škoda, že u Caravelle se nedají zadní sedadla, ale ani ta v prostřední řadě nijak posouvat (to u VW umí jen Multivan), ale aspoň se dají sklápět jejich opěradla, případně je lze zcela vyjmout. V takovém případě získáte opravdu velký prostor pro zavazadla. Za zadními sedadly je totiž místo na 1110 mm dlouhý, 1392 mm široký a 1267 mm vysoký náklad. A protože jde o Caravelle a ne o Transporter, je interiér kompletně čalouněný kobercem a obložený plasty, takže na žádný špinavý náklad to úplně nebude.

Jakmile v autě všechna sedadla budete mít – ve druhé řadě jsou tři samostatná sedadla, úplně vzadu je to celá lavice – a budete chtít naložit nějaké věci do kufru, zjistíte drobný nedostatek. Pod sedadly je totiž díra, takže pokud do kufru naložíte něco nízkého, může se vám stát, že se to při prudším brzdění odkutálí až dopředu. Není tady žádná zarážka. Drobnost, ale dokáže potrápit…
Ve všech třech řadách sedadel je opravdu spousta místa. Velkým rozdílem je ovšem akustický komfort při cestování. Zatímco na předních sedadlech (měli jsme verzi se dvěma místy vpředu) je překvapivý klid a ticho, tak na obou zadních to je naopak. Tady je při jízdě po dálnici poměrně velký hluk a pokud si chcete v autě povídat, budete muset výrazněji zvýšit hlas. Při městských rychlostech, ale i při jízdě mimo město to takový problém není.
Nejsilnější motor
Volkswagen Caravelle T7 se zatím nabízí jen s naftovými motory nebo jako čistě elektrická verze, brzy přijde také plug-in hybrid. Nás budou zajímat naftové verze, které jsou v nabídce tři. Ve všech případech jsou to dvoulitrové čtyřválce s přeplňováním turbodmychadlem a nabízí se s výkony 81, 110 a 125 kW. Základní verze má pouze pohon předních kol, u zbylých dvou lze mít za příplatek také pohon všech čtyř kol.

Standardem je manuální šestistupňová převodovka, pro prostřední verzi je možný manuál nebo 8stupňový automat (není to DSG, protože pohonná jednotka je stejně jako celé auto od Fordu), pro tu nejvýkonnější je v nabídce pouze automat.
Nejvýkonnější provedení jsme měli my. Na všechna čtyři kola posílá dvoulitr 125 kW/170 koní a točivý moment vrcholí 390 Nm. Nejsou to úplně špatné hodnoty, ale je potřeba myslet na to, že pracují v bezmála 5,5 metru dlouhém, přes dva metry širokém a bezmála dva metry vysokém autě s prázdnou hmotností skoro 2,5 tuny. Technické údaje tak mluví o zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,4 sekundy. Maximální rychlost je ovšem až 170 km/h.
Za volantem
Ani jeden z těchto údajů nás ale tentokrát při testování úplně nezajímal. Nás zajímalo, jak si auto poradí s téměř 1,6 tuny vážícím přívěsem, přičemž celkem auto utáhne podle technických údajů až 2,5 tuny a svislé zatížení tažného zařízení je 100 kg. Připravili jsme si pro něj přes 1200 kilometrů dlouhé cestování, které zahrnovalo z největší části cestu po dálnici, ale také asi z 10 % okresky i pár desítek kilometrů jízdy městem.

Už samotné zapojení přívěsu je jednoduché. Tažné zařízení se ovládá elektricky, stačí dvakrát stisknout tlačítko na boku kufru a samo se vysune, respektive zasune. K vozíku jsme si pak mohli jednoduše nacouvat, protože u testovaného auta jsme měli k dispozici 360° kamerový systém, který měl nejen klasickou zadní parkovací kameru, ale i kameru se zobrazením přímo na tažné zařízení.
Za testovaným VW Caravelle jsme vezli vozík se závodním autem, ale díky velikosti karoserie byl náklad takřka celý krytý (jak na výšku, tak i na šířku), takže vzduch rozrážela samotná dodávka. Potěšilo tedy, že jízda s autem bez vleku i s ním se v podstatě z pohledu aerodynamického hluku nemění. „Nové“ zvuky, které se do kabiny dostávají, jsou pouze ty přímo od vleku – například po přejetí nerovností a podobně. Za jízdy je souprava stabilní, pokud je auto správně naložené, vlastně o něm posádka ani neví. Mimochodem, pokud by nějaký problém vznikl, auto má samozřejmě i systém stabilizace naladěný pro jízdu s přívěsem, stejně jako speciální jízdní režim pro tažení těžkých předmětů.
Že má auto za sebou další jednu a půl tuny a další víc než půl tuny, to je nicméně samozřejmě poznat. Naložený Volkswagen Caravelle akceleruje rozvážněji, ale převodovka nechává motor (v jízdním režimu tažení, ale i v normálním) častěji na vlně točivého momentu a zbytečně nepodřazuje. Pro komfort jízdy je to dobré, protože v interiéru není hluk od vytočeného motoru (jeho odhlučnění sice není úplně špatné, ale pořád je to dodávka…), ale rychlost často klesá.

Nejvíc znát to bylo ve stoupání na dálnici. Na tempomatu jsme měli nastaveno 120 km/h, ale rychlost i v mírných stoupáních na D1 padala až ke 106 km/h a teprve pak se převodovka rozhodla podřadit, motor vytočit a auto teprve pak začalo opět velmi pozvolna zrychlovat. Na původní sto dvacítku se ale ve stoupání prakticky nedostalo, to až potom opět na rovině. Tomu, aby rychlost tolik neklesla, se dalo pomoci tím, že před stoupáním řidič začne šlapat na plyn, případně si může podřadit sám (dělá se to přepnutím na manuální režim řazení a pootočením páčky voliče převodovky na místě pravé páčky pod volantem). I tak ale naložené auto do kopců zpomalovalo. Ideální rychlost je tak kolem 100 km/h, kdy se spotřeba dostane k 11 l/100 km.
Jízda samotná přesto zaslouží chválu, Volkswagen Caravelle je s vozíkem jistý, stabilní a nakonec vlastně i docela úsporný. Spotřeba bez vozíku se nejčastěji pohybuje mezi 8 a 9 l/100 km, s vozíkem jsme jezdili mezi 11 a 12 l/100 km. Objem palivové nádrže je 70 litrů.
Mimochodem, Volkswagen Caravelle T7 je jinak povedeným autem, což jsme si nedávno vyzkoušeli v klasickém testu. Do toho dorazila stylovější varianta ve výbavě Panamericana, ale se slabším motorem se 110 kW/150 koňmi. A jak se nám líbila? O tom si můžete přečíst v tomto testu:
Test Volkswagen Caravelle PanAmericana 2,0 TDI 110 kW 4Motion | 2025
Závěr a cena
Volkswagen Caravelle se v nejnovější generaci T7 zásadně změnil. Vyměnil svůj původní základ za úplně nový, který je další evolucí spolupráce automobilek Ford a Volkswagen, přičemž v tomto případě je základ od Fordu. Je to stále typická dodávka s vyšším posedem, spoustou odkládacích přihrádek, přestože jedna ideální na odložení telefonu tady chybí (je tu jen schránka na bezdrátové dobíjení), a prostornou kabinou. Verze „autobus“ nabízí 8 nebo 9 (bohužel ve 2. a 3. řadě neposuvných) sedadel a dvě možnosti rozvoru. Jízda je pohodlná a na předních sedadlech je překvapivý klid. To ale neplatí při dálničních rychlostech na zadních sedadlech, kde je hluk vyšší.
Pokud chcete tohle auto na tahání těžkých přívěsů nebo na jízdu s naloženým autem – vždyť odvézt 8 cestujících s jejich zavazadly může také hravě znamenat více než tunu hmotnosti navíc – rozhodně zapřemýšlejte o nejvýkonnější testované motorizaci. Jakmile s sebou veze dvě tuny navíc, dynamika se dá označit za dostatečnou, ale pokud žádný náklad nevezete, nejede tohle auto vůbec špatně.
A co prozradí pohled do ceníku? Nejlevnější Volkswagen Caravelle T7 s krátkým rozvorem začíná na 1 064 679 Kč s DPH, ale je to akční verze Entry s motorem 2,0 TDI 110 kW. Standardní nejslabší 81kW dvoulitr TDI je aktuálně dražší. Nejlevnější verze s dlouhým rozvorem vyjde minimálně na 1 004 179 Kč s DPH, ale právě s nejslabším 81kW motorem. Naopak testovaná nejdražší naftová verze Caravelle Style 2,0 TDI 4MOT 8AUT DR začíná s cenou na 1 631 709 Kč s DPH.
Technické údaje:
| Auto: |
Volkswagen Caravelle T7 2.0 TDI 4Motion DR |
|
Motor: |
řadový čtyřválec |
|
Objem válců: |
1996 ccm |
|
Plnění motoru: |
turbodmychadlo |
|
Palivo: |
nafta |
|
Pohon: |
4×4 |
|
Výkon: |
125 kW/170 koní |
|
Točivý moment: |
390 Nm |
|
Zrychlení 0-100 km/h: |
13,4 s |
|
Maximální rychlost: |
170 km/h |
|
Převodovka: |
8stupňová automatická |
|
Spotřeba paliva (kombinovaná): |
8,7 – 8,8 l/100 km |
|
Emise CO2: |
228 – 230 g/km |
|
Objem nádrže: |
70 litrů |
|
Délka: |
5450 mm |
|
Šířka: |
2032 mm (bez zrcátek) |
|
Výška: |
1989 mm |
|
Rozvor: |
3500 mm |
|
Provozní hmotnost: |
2442 kg |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

























