Druhá generace miniauta Toyota Aygo je na trhu již druhým rokem a za tu dob si našla mnoho zákazníků. Snažili jsme se zjistit, co se jim na ní líbí. Do testu na konci léta jsme si vzali pětidveřovou verzi s plátěnou střechou a s benzínovým tříválcem 1,0 VVT-i.

Konkurence je mezi malými vozy vysoká, vždyť z českého Kolína, kde se Aygo vyrábí, vyjíždí další dvě podobná auta (Peugeot 108 a Citroën C1), pak je tu trojlístek Volkswagenu (Volkswagen up!, Škoda Citigo a SEAT Mii), ale městský minimodel nabízí skoro každá značka. Navíc ceny těchto mini aut nejsou úplně nízké a často jsou na úrovni aut o třídu větších. Vždyť základní cena modelu Aygo startuje na 236 900 Kč…

test-toyota-aygo-x-cite-10-vvt-i-p1

Toyota se ale snaží na první pohled zaujmout vzhledem. Na bílé karoserii testovaného auta snad nejvíce vyniká symbol písmene „X“ na přední části, které pokračuje až k vnějším zpětným zrcátkům. Přiznám se ale, že umístění LED denního svícení působí naživo trochu rušivě, klidně bych ho někam schoval. Zajímavá je i zadní část, která písmeno „X“ připomíná také, tentokrát bílou barvou. Zajímavé je víko zavazadelníku, které tvoří pouze sklo zadního okna.

Interiér nabízí stejnou barevnou kombinaci jako exteriér, černé plasty doplňují bíle lakované části. Interiér vypadá na první pohled nepřehledně, po chvilce se ale zorientujete. Zajímavostí je startovací tlačítko motoru umístěné na středovém panelu. Kaplička přístrojů před řidičem vypadá trochu jako z motorky. Dominuje mu budík rychloměrů, který má po levé straně digitální otáčkoměr a po pravé ty nejdůležitější kontrolky. Pokud se podíváte na středový panel, můžete si všimnout, že ofuk je až na vrchu, takže řidiče nebo spolujezdce přímo neochladí nebo nezahřeje. Malé auto, málo místa…

Přední sedadla jsou však docela prostorná, samozřejmě na poměry mini aut. Na zadní místa je díky pětidveřové verzi jednodušší přístup, ale není tu mnoho místa. Jsou to místa, která se hodí spíše na malé postavy, se svými 180 cm jsem tu mnoho prostoru neměl. Podobné je to i se zavazadlovým prostorem, který se se svým objemem 168 litrů hodí jen na malý nákup.

Přečtěte si také:  Toyota Prius jako ekologické auto? Tenhle teda rozhodně ne

test-toyota-aygo-x-cite-10-vvt-i-p2

Pod kapotou je atmosféricky plněný tříválcový motor 1.0 VVT-i s výkonem s 51 kW/70 koní a točivým momentem 95 Nm. Je to jediný motor v nabídce a překvapí (na tříválec) poměrně klidným chodem a docela slušným odhlučněním. O tom by si například mnohem dražší Smart mohl nechat zdát…

Motor je díky atmosférickému plnění docela zábavný, jeho výkon se vzrůstajícími otáčkami graduje. Ačkoliv se Aygo nedá označit za žádného rychlíka – i díky poměrně dlouhým převodům – brzdou provozu, pokud budete motor točit, nebudete. Při klidné jízdě se dá spotřeba udržet do pěti litrů, při svižnějším tempu překročí šest. Dlouhodobý průměr se u nás podle palubního počítače pohyboval mezi 5 a 6 l/100 km, přičemž obsahoval nejen městské zácpy, ale i okresky a dálnice (tempomat na 130 km/h).

Toyota Aygo se – ostatně jako velká většina podobných mini aut – rozhodně nepodbízí cenou, základní cena je, jak již bylo řečeno, 236 900 Kč. V současné době však automobilka nabízí akční cenu na model Aygo s pětidveřovou karoserií ve výbavě x-play s paketem x-look za 244 900 Kč, respektive za 264 900 Kč s automatickou robotizovanou převodovkou x-shift. Za větší Yaris zaplatíte ale jen o něco málo více, startuje na 274 900 Kč ve verzi ACTIVE s paketem TREND.

Technické údaje:
Typ vozu:Nový
Značka:Toyota
Typ:Aygo
Motor:řadový tříválec
Objem válců:998 ccm
Plnění motoru:atmosférické
Palivo:benzín
Pohon:přední kola
Výkon:51 kW/70 koní při 6 000 ot./min
Točivý moment:95 Nm při 4 300 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:14.2 s
Maximální rychlost:160 km/h
Převodovka:pětistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):5.0 / 3.6 / 4.1
Emise CO2:95 g/km
Objem nádrže:35 litrů
Délka:3 455 mm
Šířka:1 645 mm
Výška:1 460 mm
Rozvor:2 340 mm
Pohotovostní hmotnost:840 kg
Objem zavazadlového prostoru:168 litrů
Ceník:ke stažení zde