Test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD Premium | 2024

Test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD Premium | 2024

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 28. 8. 2024


Stálice na poli SUV prošla faceliftem. Model Suzuki Vitara s mild-hybridem 1.4 BoosterJet s výkonem 95 kW, manuální šestistupňovou skříní a pohonem předních kol jsme pořádně provětrali.

Suzuki Vitara znamená v univerzu segmentu SUV něco jako Manchester City v Lize mistrů. Zkrátka veledůležitý člen, bez kterého to „není ono“. Vitara nedávno prodělala občerstvení. To nyní již předposlední se datuje do roku 2018. Když jsme si dělali mezi kamarády anketu, jak by jedním slovem popsali osvěžený vůz, často volili slovo „cool“. A to docela sedí. Nicméně my si teď podrobněji popíšeme, jak k hodnocení došli.

„Refreshovaná“ vitara vystupuje na scénu s leskle černou maskou chladiče, vystouplými předními blatníky a přimhouřenými minimalistickými předními světlomety. Nový vizuální jazyk pak nejzřetelněji reprezentují stoupající boční linie. Pomyslnou koktejlovou třešničkou je dvoutónový metalický lak Ice Grayish Blue Metallic s černou střechou. Právě ten „obléká“ námi testovaný hezoun.

Test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD Premium | 2024

Když jsme se zastavili u barev, zmiňme, že nabídku celkově tvoří deset odstínů laků karoserie: pět jich je k mání ve dvoubarevném provedení, zbytek v jednobarevném. Úplnou novinku posléze představuje tmavomodrý odstín Sphere Blue Pearl, jenž spolu s naším pastelově modrým sluší vozu nejvíce.

Uvnitř volíme za největší událost novou devítipalcovou dotykovou obrazovku multimediálního systému. Třebaže prizmatem rozlišení to není snové, je přehledná, na pokyny nereaguje želvím tempem a po třech dnech si s ní rozumíme jako Ondřej Novotný s Pavolem Nerudou v Oktagonu. Čili výborně.

Propojení s chytrým telefonem probíhá ihned. Jen férově musíme přiznat, že občas při dalším nastartování Apple CarPlay funguje až po manuálním nastavení a nenačte se rovnou. Stalo se nám to ovšem pouze dvakrát.

Test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD Premium | 2024

Nad displejem na řidiče v jedné z elips zabudovaných v palubní desce kouká kamera. Systém sledování pozornosti řidiče sleduje, zdali je šofér unavený, jestli usíná nebo se jen nedostatečně věnuje provozu. Pakliže ano, spustí zvukové varování a na palubním počítači zobrazí varovnou zprávu.

Ostatně vzpružená vitara skýtá celou řadu vylepšených asistenčních a bezpečnostních systémů. Jedná se kupříkladu o systém nouzového brzdění se značně zvýšeným dosahem. Při couvání ve stísněném prostředí Václavského náměstí a ultra úzkých vinohradských uliček nás několikrát uchránil od škrábanců. Veřejně děkujeme!

Japonské „esúvé“ nás baví rovněž dostatkem odkládacích schránek. A to i na zadních sedadlech, kam se do dveří vešly velké flašky z tréninků na curling. Jen vzadu toho místa by mohlo být prý více, vyřizují caparti od sestřenice. Co se týče pohodlnosti sedaček, bavíme o hodnocení šesti a půl bodů z deseti.

Test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD Premium | 2024

Fyzickým tlačítkem (ano, v jednoduchosti je krása) si nastavujeme příjemných 18.5 stupňů Celsia a pouštíme se do říše asfaltu. O fachu se stará známý motor 1.4 BoosterJet spojený s 48V mild-hybridním systémem SHVS. Maximální výkon činí 95 kW, respektive 129 koní. Zážehový přeplňovaný čtyřválec kooperuje v našem případě s šestistupňovou manuální převodovkou.

Dynamiku pokládáme za velmi solidní, z nuly na 100 km/h umí vitara vypálit za 9,5 sekundy. Na letišti v Panenském Týnci, nedaleko proslulého nedostavěného gotického chrámu, ždímáme z kompaktního SUV maximum. Přičemž nejvyšší rychlost auta dle oficiálních dokumentů dosahuje 195 kilometrů v hodině. Motor je skvěle pružný, následné předjíždění na dálnici D7 je bezstarostné jak mládí na gymplu. Když k tomu připočteme skvěle odladěný podvozek, můžeme skákat blahem do stropu.

Třebaže „čtyřkolka“ by pro někdejší vojenský prostor na Žatecku byla ideálnější, ani naše „předokolka“ se v ošemetném terénu neztrácí. Často se o řadě modelů píše jako o univerzálech. Prázdně. Neobjektivně. U modelu Suzuki Vitara vyřknutá definice ale vážně odpovídá. Střídáme kulisy – asfalt, bláto, lesní cesta, městské dlažební kostky a všude „šlape“ auto obstojně! Na to, kolik je s vitarou zábavy, frajer s mild-hybridní technologií nezatěžuje peněženku příliš. I přes naší relativní divočinu si v průměru usrkával kolem 6,4 litru benzinu na sto kilometrů.

Test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD Premium | 2024

Závěr a cena

Občerstvená Suzuki Vitara nám dělala radost. Ať už po estetické stránce, tak po té jízdní. Hodně nám „chutnal“ dvoutónový metalický lak a leskle černá maska chladiče. Uvnitř jsme se především soustředili na nový infotainment. Dotykový displej poslouchal naše prstové pokyny bez odmlouvání, docela svižně. U parkovací kamery bychom však očekávali vyšší rozlišení. Početný pluk asistenčních systémů platí za příjemné překvapení. Jednak nejsou otravné, jednak opravdu pomáhají.

Dlužno též vyzdvihnout dostatečnou čipernost vozu a jeho skutečnou všestrannost v kombinaci se stále příjemnou spotřebou. Menší výtky směřují ke komfortnosti sedaček a k rozlehlosti vzadu. V této nice musí ještě inženýři popracovat. My jsme navíc puntičkáři u audiosystémů – a i zde detekujeme místo pro progres. Každopádně tahle kritika je z absolutního dojmu irelevantní. S vitarou nám prostě bylo hej.

Poslední řádky v našem scénáři vždy patří ceně. Námi prubnutá Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD Premium s manuálním šestistupňovou převodovkou ulehčí kasičce přesně o 591 900 korun. Vůbec nejlevnější vitara se stejnou motorizací v paketu Comfort potom stojí 552 900 Kč.

Technické údaje:

Auto:

 Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD Premium

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1373 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

95 kW/129 koní při 5500 ot/min

Točivý moment:

235 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

9,5 s

Maximální rychlost:

195 km/h

Převodovka:

6stupňová manuální

Spotřeba paliva:

5,3 l/100 km

Emise CO2:

119 g/km

Objem nádrže:

47 litrů

Délka:

4185 mm

Šířka:

1775 mm

Výška:

1600 mm

Rozvor:

2500 mm

Pohotovostní hmotnost:

1180 kg

Objem zavazadlového prostoru:

362 / 1119 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

4 názory na “Test Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD Premium | 2024”

    1. Asi ano, ale už jako středně bohatý pracující důchodce mám Scalu s motorem 1.5 110 kW a to je teprve zábava.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru