Test SsangYong Torres 1.5 GDI Turbo (2024)Test SsangYong Torres 1.5 GDI Turbo (2024)

Test SsangYong Torres 1.5 GDI Turbo (2024)

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 3. 6. 2024


Stylový SsangYong Torres za velmi slušné peníze nabízí vagon potěšení. Co všechno jihokorejské extravagantní SUV skýtá? Pořádně jsme ho v testu prubnuli! Byl to flop, nebo jackpot?

Když se řekne Torres, leckomu se vybaví známý španělský fotbalista Fernando Torres, někomu zase ryzí španělský překlad, a sice věže. Torres je však také SUV značky SsangYong z Jižní Koreje. I když s oběma výše vyřčenými má něco společného. Hra elitního útočníka Fernanda Torrese, jenž prošel třeba Chelsea nebo Liverpoolem, byla vždy maximálně účelná.

Model Torres disponuje stejně účelným interiérem: co se týče množství přihrádek, dlouho si nevzpomínáme na funkčnější vůz. Druhá spojitost je s čistým překladem – věže. Těch si člověk ve městě a kdekoliv jinde zpravidla hned všimne. S Torresem je to stejné. Kdyby se vedla statistika otočených krků za autem, Torres by bez přehánění atakoval horní příčky.

Test SsangYong Torres 1.5 GDI Turbo (2024)

Detailněji ke vzhledu: Torres působí opravdu mohutně, třebaže rozlehlost není nějak extrémní. Vždyť karoserie měří na délku „pouze“ 4 700 milimetrů. Zepředu krapet připomíná Jeep (ostatně historicky první korando bylo licencí Jeepu Willys), z některých pohledů zase vozy značky Range Rover a zezadu jsme zase zaslechli názory o podobenství s Mitsubishi Pajero. Tak či tak, výsledný mix tohoto designového koktejlu oku prostě chutná. Příď s půltuctem žeber, masivní sloupek C se stříbřitým lakováním, atypické konstituce asymetrických pátých dveří, jež se k našemu lehkému údivu neotevírají do strany, a můžeme pokračovat dále…

Mimochodem, na zadní stěně na rozdíl třeba od Tivoli, ještě název SsangYong nacházíme, ale po 36 letech dochází k „výměně stájí“. SsangYong nově odšpuntuje působení pod označením KG Mobility. Již teď se v Česku můžete setkat s oficiálním názvem – SsangYong by KGM, abychom byli etymologicky korektní. A snad poslední poznámka k jazykovému okénku: SsangYong v české transkripci znamená Dva Draci.

Interiér u nás boduje! Ta prostornost je prostě báječná! Též sedačky s bohatou možností nastavení potěší nejednoho pasažéra. Pokud k tomu připočteme poměrně uzounký volant, jenž se perfektně drží, musíme surfovat na vlny chvály. Abychom však nedávali jenom palce nahoru, menší zklamání představuje zastaralejší infotainment, poněvadž dané rozhraní setrvává ze starších jihokorejských „parťáků“. Na druhou stranu třeba parkovací kamera nabízí důstojné rozlišení.

Test SsangYong Torres 1.5 GDI Turbo (2024)

Prvním jackpotem vnitřku je však přehršel odkládacích přihrádek, zvlášť ta ve středovém tunelu nám posloužila výtečně. Také zásobníky ve dveřích obšťastní svým místem. Ochuzeni ovšem nejsou ani cestující vzadu, kde i tělnatější osoby neucítí stísněnost, paralelně zde neabsentuje ani USB nabíjení. Druhou výhru jednoznačně tvoří zavazadelník. Ten se v základu pyšní parádním objemem 839 litrů (s rezervním kolem 703 litrů) a po sklopení zadních sedadel až 1662 litrů.

Torres sází na jednu pohonnou jednotku: na zážehový čtyřválec 1.5 GDI Turbo. Ten lze spárovat buď s šestistupňovým manuálem, nebo šestistupňovou automatickou skříní, což je právě náš případ. A abychom byli zcela kompletní – s pohonem přední nápravy nebo všech čtyř kol, což je opět naše konfigurace. Přičemž přeplňovaný čtyřválec disponuje nejvyšším výkonem 120 kW a 280 Nm točivého momentu. Dlužno však podotknout, že letos se Torres začne vyrábět též s elektrickým pohonem o maximálním výkonu 152 kilowatt a točivém momentu 339 Nm.

Šestistupňový automat zrovna extra dynamikou nehýří, nota bene při kvapnějších dálničních přesunech v tempu limitu tohoto typu komunikací. Drží se spíše při zemi, respektive udržuje co nejnižší otáčky. Byť auto s fešným černým lakem si při našem několikadenním souznění upíjelo v průměru kolem 9,3 litru na 100 kilometrů, a to jsme s ním nikterak nezávodili. Co však jihokorejskému „esúvéčku“ slušelo, byla poklidnější jízda: tam jde o právoplatný komfort. Torres se nicméně nebojí ani offroadových cest, kde umně zvládal i horší terény.

Test SsangYong Torres 1.5 GDI Turbo (2024)

Vůz nezklamává ani v beskydských zákrutách, libuje si v nich s minimálními náklony karoserie. Pecka! Současně si umí poradit i menšími výtluky – a to i přes fakt, že nazouvá líbivé 20palcové disky o rozměrech 245/45. V základu ale obouvá model Torres šestnáctipalcová litá kola. První dny si říkáme, že je dané auto docela fajn, ale jak s ním trávíme víc a víc času, dochází nám, že je vlastně super. Ať už se bavíme o proměnlivém posilovači řízení, který je v provozu adekvátně tuhý, či digitálně řešeném přístrojovém štítu, kde „odbavíme“ většinu nastavení. Vše navíc v českém jazyce.

Pozitivní pocity poté umocňuje hnědá syntetická kůže na sedačkách, palubní desce, výplních dveří, věnci i voliči převodovky, jež dodává autu luxusní šmrnc. Za nepatrnou vadu na kráse při severomoravském korzování platí snad jen složitější zpětný výhled kvůli zpětným zrcátkům a občasný aerodynamický šum ve zmíněném rychlostním dovádění.

Závěr a cena

SsangYong Torres je bezpochyby designově atraktivní a po všech směrech slušné auto. Nadto za velmi lákavou cenu: v elementárním kabátu lze jihokorejské SUV pořídit za fenomenálních 659 900 korun! A tomu konkurence stěží sekunduje. Ano. Je tam určité „ale“. To nejzásadnější tkví v absenci širší palety pohonných jednotek. Ovšem dál už nás toho příliš nenapadá, co bychom Torresu mohli vytknout. Možná jen, že při odbočování ve tmě mírně hůře vidíme do stran.

Test SsangYong Torres 1.5 GDI Turbo (2024)

Torres si zaslouží především dvakrát podtržené pochvaly. Za zástup dobře posluhujících asistentů, které neotravují žádným zbytečným pípáním, úžasně prostorný a ergonomický interiér, půvabně drzý design, honosnou kapacitu zavazadelníku i přepravní komfort. Samozřejmě, není to božsky dokonalé, což jsme poznali kupříkladu u vyšší žíznivosti vozu a nepatrném aerodynamickém svistu.

Pakliže vezmeme ale v potaz, že v základní výbavě dostaneme devítipalcový multimediální systém s Apple CarPlay a Android Auto, litá kola, přední i zadní parkovací senzory, kožené prvky interiéru, parkovací kameru, LED světlomety vpředu i vzadu, LCD dotykový displej pro ovládání klimatizace, rázem nepatrné neduhy pouštíme k šípku.

Na samotné finále k cenovce námi testovaného kousku. Ta se ve výbavě Clever a s příplatky za černý lak Space, elektrické otevírání kufru a dvacetipalcová kola zaklínila na stále atraktivní částce 899 600 korun.

Technické údaje:

Auto:

SsangYong Torres 1.5 GDI Turbo AWD (2023)

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1497 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

120 kW/163 koní při 5000 – 5500 ot./min

Točivý moment:

280 Nm při 1500 – 4000 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

neudává se

Maximální rychlost:

191 km/h

Převodovka:

6° automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

9,08 l/100 km

Emise CO2:

207 g/km

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4700 mm

Šířka:

1890 mm

Výška:

1710 mm

Rozvor:

2680 mm

Provozní hmotnost:

1618 kg

Objem zavazadlového prostoru:

703 litrů
(s rezervním kolem)


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

2 názory na “Test SsangYong Torres 1.5 GDI Turbo (2024)”

  1. SUV o nižší střední třídě a váží 1600 kg. To jste se naprosto zbláznili. Jestli někdo potřebuje takovouhle obludu tak mu to opravdu nepřemýšlí. Mám SUV o 300 kg gramů lehčí a už mám výčitky.

    1. Já mám limuzínu 2.2 tuny a je mi to u zádi..
      Kdo chce hysterčit kvůli „freak dealu“, jeho problém

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru