Test Renault Captur E-Tech full hybrid 145 | 2024

Test Renault Captur E-Tech full hybrid 145 | 2024

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 14. 8. 2024


Renault Captur po nedávném faceliftu prodělal řadu změn. Křižovali jsme Česko s plně hybridním pohonem s výkonem 105 kW. Získal si vůz naše srdce?

Kolikrát si člověk u faceliftu říká: „A kde vlastně se odehrály ty změny? Vždyť žádné nevidíme.“ Renault však s modelem Captur píše jiný příběh. U žádaného městského SUV na to šli pořádně. S vervou. Že auto podstoupilo omlazovací kúru, nám našeptává už při prvním očním kontaktu. Nejcitelněji se to jeví u mohutnější přední masky s chvatně zasazeným logem v mřížce chladiče a dietnějších světlometů. Ty jsou v komparaci s předchůdcem o dost více šmrncovní. Při denním svícení poté tvarem připomínají poloviční diamant. Celkově jsou exteriérové linky ostřejší, ne však přehnaně agresivní. V zásadě „tak akorát“.

V zadní oblasti už designéři k tektonickým posunům nesáhly. Nejspíš se drželi hesla, že co funguje, by se nemělo měnit. Elementární architektura zadních světlometů setrvala. (Abychom byli absolutně přesní, tak se zadní světlomety pyšní novým průhledným krytem.) Identická situace panuje u tvaru zadních, respektive pátých dveří. Lehoulince pozměnili difuzor a samozřejmě v porovnání se starším kolegou nad nápis Captur „doručili“ nový emblém.

Test Renault Captur E-Tech full hybrid 145 | 2024

Refreshovaný Captur přijíždí do českých luhů a hájů se čtrnáctkou možných barevných kombinací. Přičemž nově je k mání provedení střechy v barvě béžová perle. Co se týče našeho konkrétního kousku, ten obléká bílý lak karoserie v kombinaci s béžovou střechou a dodejme, že mu docela sekne. Byť šedivé odstíny (zvlášť cassiopée) vypadají ještě více sexy.

Uvnitř nás ihned upoutá obdélníkový displej s úhlopříčkou 10,4 palce. Za zpravidla první věc, kterou po usednutí do interiéru činíme, platí propojení vozu s chytrým telefonem. A tady naběhne CarPlay bleskově. Dotyková obrazovka reaguje svižně, má solidní grafiku a označujeme ji i za přehlednou.

Přestože zmizely otočné ovladače pro ovládání klimatizace, s novými „stanovitými“ výrůstky umístěnými pod infotainmentem se operuje v pohodě. Povedeným vizuálem a všemi důležitými informacemi disponuje rovněž digitální přístrojový štít, který navíc umí zrcadlit mapové aplikace. Super!

Test Renault Captur E-Tech full hybrid 145 | 2024

ESG trendy se nevyhnuly ani Renaultu. Uvnitř tak k nalezení již není pravá kůže, kterou vystřídaly textilní materiály. Trochu jsme se toho obávaly. Zbytečně. Sedadla jsou celkem pohodlná, z capturu vidíme (velmi) dobře do všech směrů. Jestli nás ale fakt něco překvapuje, jedná se o úžasný zvuk. Audiosystém Harman Kardon s devíti reproduktory ušní bubínky doslova rozmazluje!

Captur kritiky dlouhodobě hodnotily šikovnou prací s prostorem. Jak si vede facelift v tomto ranku? Jednou větou: taky obstojně. Obří schránka u spolujezdce, další zásoby místa ve středovém tunelu. Suma sumárum 25 litrů. Na pozici spolujezdce si užíváme dostatek místa, ale i vzadu se převážení (vykrmení) prarodiče nemusí nijak krčit. Numerickým pohledem pak zavazadelník u námi testované hybridní verze nabízí 326, respektive 440 litrů. Chválíme i dvojitou podlahu kufru.

Po statickém představení, pojďme na silnice. Našinci si mohou vybrat ze čtveřice motorizací a trojlístku výbavových stupňů. My teď startujeme plně hybridní verzi ve variantě Techno, ve které zážehový čtyřválec kooperuje s dvojicí elektromotorů. Maximální kombinovaný výkon dosahuje 105 kW, respektive 143 koní s nejvyšším točivým momentem 250 Nn. Motory spolupracují s multimódovou automatickou skříní: dva stupně pro elektromotor, kvartet stupňů pro spalovací jednotku.

Test Renault Captur E-Tech full hybrid 145 | 2024

Plně hybridní captur se perfektně hodí do městského univerza. Vůz skvěle zvládá obligátní metropolitní nástrahy typu retardérů a paralelně (ano, logicky) málo upíjí. Nominálně se bavíme o hodnotách lehce nad čtyřmi litry benzinu na sto kilometrů. Po opuštění hranic hlavní tuzemské metropole vstříc německé dálniční síti a razantnějšímu sešlapávání plynu spotřebu navyšujeme. Ale ne nějak dramaticky. Dostáváme se k číslům těsně nad pět litrů na 100 km. A to i přes to, že zkoušíme, co ze sebe dokáže captur vydolovat. Mimochodem, oficiálně se jeho nejvyšší tempo zachytává na 170 km/h.

Trochu jsme se obávali ječivějšího zvukového doprovodu ve vyšších otáčkách, nicméně vůz (i díky multimódové převodovce) tuhle disciplínu zvládá solidně. I když cítíme, že prostor pro decibelovou redukci existuje. Odhlučnění kabiny bychom školní škálou oznámkovali chvalitebně, jedničku zhatilo nepatrné „ne-ticho“ od a-sloupků. V zákrutách Orlických hor drží vozidlo slušně, „proskočení“ větším výmolem však krapet cítíme. Holt pražské lážo plážo přesuny voní capturu více.

Občerstvené kompaktní SUV má divizi asistenčních pokročilých systémů: z brožur jsme jich vyčetli 28. Většina jich je fajn, ty neotravnější pak člověk dvojím stiskem relativně jednoduše vypne na volantu. Dalo se něco udělat lépe? Za nás určitě vyšší rozlišení u parkovací kamery. Naopak systém sledování únavy řidiče, rozpoznávání dopravních značek či aktivní systém nouzového brzdění fungují výtečně.

Test Renault Captur E-Tech full hybrid 145 | 2024

Závěr a cena

Modernizovaný captur je svěží auto s fešným designem. Kde to fungovalo, tam designéři nesahali, kde potřebovalo upgrade, tam si pohráli: úspěšně. To stejné u jízdních vlastností. Ve městě je full hybridní captur de facto bezchybný. Renault dále vykouzlí úsměv na tváři vyvedeným infotainmentem, dostatkem místa na zadních sedadlech a rotou asistenčních systémů. Jestli stojí něco speciálně za vyzdvihnutí, vypíchněme úžasný audiosystém.

A teď nějaká ta negativa: na voliči převodovky na srpnovém slunci občas nebylo vidět, v jakém se auto nachází režimu. V nejpohodlnější poloze za volantem nám do kolena trošičku tlačil středový tunel. A do třetice zmiňme vyřknuté horší rozlišení u parkovací kamery.

Cílová rovinka jako obvykle patří ceně. Nejlevnější varianta se základním motorem, benzinovým litrovým tříválcem s výkonem 91 koní, vyjde na 475 000 korun. Námi testovaná plně hybridní varianta a vrcholná z pohledu zrychlení a úspornosti, je o poznání dražší. Nadto náš vůz měl řadu příplatkové výbavy od panoramatického střešního okna přes volant potažený umělou kůží až po dvoubarevné provedení karoserie. Jeho cenovka se zasekla na částce 795 000 korun.

Technické údaje:

Auto:

Test Renault Captur E-Tech full hybrid 145

Motor:

benzinový čtyřválec + elektromotor

Objem válců:

1598 ccm

Plnění motoru:

atmosférické

Palivo:

benzin + elektřina

Pohon:

předních kol

Výkon:

69 kW/94 koní při 5600 ot./min (spalovací motor)
+ 36 kW/49 koní (elektromotor)
+ 15 kW/20 koní (startér-generátor)
= 105 kW/143 koní (celkový výkon pohonné soustavy)

Točivý moment:

148 Nm při 3600 ot./min (spalovací motor)
205 Nm (elektromotor)
+ 50 Nm (startér-generátor)
= 250 Nm (celkový točivý moment pohonné soustavy)

Zrychlení 0-100 km/h:

10,6 s

Maximální rychlost:

170 km/h

Převodovka:

multimódová automatická
(2 stupně pro elektromotor, 4 stupně pro spalovací motor)

Spotřeba paliva (kombinovaná):

4,6 – 4,8 l/100 km

Emise CO2:

105 g/km

Objem nádrže:

48 litrů

Délka:

4239 mm

Šířka:

1797 mm (bez zrcátek)
2003,6 mm (se zrcátky)

Výška:

1575 mm

Rozvor:

2639 mm

Provozní hmotnost:

1370 kg

Objem zavazadlového prostoru:

440 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru