test-peugeot-e-5008-73-kwh-elektromobil-2025-9

Test Peugeot E-5008 (73 kWh) | elektromobil | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 4. 3. 2025


Pokukujete po velkém a tichém autě, kterým budete hlavně po městě vozit děti do školy, školky a na kroužky? Nabízí se například nový Peugeot E-5008. Jde o bezmála 4,8 metru dlouhé auto, které nabídne až 7 míst a díky elektrickému pohonu je na jeho palubě příjemný klid. Je sice dražší než se spalovací dvanáctistovkou, ale zároveň levnější než plug-in hybridní verze.

Peugeot na první pohled

V případě Peugeotu 5008, respektive i u elektrické verze E-5008 na první pohled jasně poznáme, že jde o Peugeot. Prozradí to typická příď s maskou chladiče s velkým logem značky, ale také s denním svícením tvořeným trojicí vertikálně umístěných LED proužků. Na pochybách nás nenechá ani pohled na záď, která je designově poměrně jednoduchá a její velké plochy rozbíjí zadní propojené (ale nesvítící po celé šířce) světlomety, jejichž grafika si opět pohrává s trojicí světelných segmentů. Zboku pak vyniknou zajímavě designově tvarovaná kola a opět velké logo Peugeot na předních blatnících.

Designově se pět tisíc osmička až po B-sloupek nijak zásadně neliší od menší 3008, rozdíly jsou od béčkového sloupku dál. Peugeot 5008 je delší a jeho silueta nepadá, nýbrž pokračuje v podobně výšce až dozadu, kde pak razantně končí. Není to tak ostré jako například u Hyundai Santa Fe, přesto je zadek auta k podlaze skoro kolmý. I díky tomu ale může nabídnout až 7 míst k sezení anebo poměrně velký kufr.

test-peugeot-e-5008-73-kwh-elektromobil-2025-8

Oproti 3008 se 5008 také prakticky neliší v interiéru. To, co vás pravděpodobně upoutá na první pohled, je „obrácený“ středový tunel, který je vykrojený u spolujezdce, namísto u řidiče. Na něm je několik ovladačů sloužících například pro úpravy hlasitosti multimédií, přepínání jízdních režimů, aktivací výstražných blikačů, vyhřívání čelního i zadního skla, aktivaci vnitřní cirkulace vzduchu anebo přepínání intenzity foukání větráků z minimální do maximální.

Další ovladače se pak nacházejí těsně nad tím. Jde o digitální ovladače, které tvoří monochromatický dotekový displej. Peugeot je nazývá jako i-Toggles. Jde o 2x šest čtverečků (jsou to dvě obrazovky mezi kterými se přepíná klasicky „swajpováním“), jejichž obsah se dá takřka libovolně upravovat. Můžete tu mít například přímo vyhřívání sedadla řidiče, masážní funkci sedadla, Android Auto, vnitřní cirkulaci vzduchu, navigaci, ovládání médií a tak dále. Jde si do nich uložit prakticky cokoliv z hlavního displeje infotainmentu. Ikonky se přitom mění tak, že přímo na ní dlouze podržíte prst a pak si vyberete to, co chcete přímo v na horním displeji infotainmentu. Nápad je to dobrý a spoustu věcí to zjednoduší, ale zároveň se tady prakticky vše ovládá dotekem. Musíte se tak vždy podívat tam, kam budete prstem ťukat a nejde to zcela intuitivně.

Jako problém navíc vidíme to, že ani na jednom displeji není trvale zobrazena klimatizace/topení pro jednodušší ovládání. Když chcete změnit teplotu, vždycky to bude vyžadovat víc, než jedno kliknutí na displej. Bohužel s tím nedokáže pomoct ani hlasové ovládání, které zajišťuje ChatGPT, protože to topení ovládat nedokáže.

test-peugeot-e-5008-73-kwh-elektromobil-2025-20

A pak je tu samotná přístrojová deska. Její tvary jsou jednoduché a její dominantou je jeden velký displej tvořící ve své levé části přístrojový panel pro údaje o jízdě, na pravé straně pak Menu infotainmentu. Displej působí, jako by se nad palubní deskou vznášel, zejména v šeru nebo ve tmě, kdy nejen, že nejsou vidět žádné „nožičky“, ale zároveň pod displejem prosvítá i nepřímé ambientní osvětlení. Displej je u Peugeotu tradičně na vrchu palubní desky, takže tu není žádný head-up displej, ale naopak tu je maličký a z horní i spodní strany zploštělý volant. I tak se ale může některým řidičům stát, že pokud si nastaví volant tak, jak by opravdu chtěli, neuvidí přes něj na celý displej. Budou se tak muset spokojit s nějaký kompromisem .

Praktičnost

Testované auto bylo v sedmimístné konfiguraci, přičemž šesté a sedmé sedadlo se vyklápí z podlahy zavazadlového prostoru. Ve třetí řadě ale není moc místa a aby se tam vešel člověk se 180 cm, musí být druhá řada sedadel posunutá hodně vpřed. V takovém případě nebude pro nohy dost místa nakonec ani v prostřední řadě. Na to se můžete podívat ve videu níže. Zadní řada sedadel se tak hodí spíše pro děti nebo opravdu malé cestující.

Pokud se používá všech 7 sedadel, nezbyde ani moc místa pro zavazadla. Peugeot udává, že v sedmimístném provedení je 259 litrů. Pokud ale dvě zadní sedadla uberete (dají se jen sklopit, nedají se jako u předchozí generace zcela vyjmout), využít můžete až 748 litrů. A pokud sklopíte i prostřední řadu sedadel, dostanete prostor pro zavazadla o objemu až 1815 litrů. Jak už jsme naznačili, prostřední sedadla jsou posuvná. Navíc jsou dělená v poměru 40:20:40.

Nabíjení

Peugeot 5008 se nabízí ve čtyřech verzích pohonného ústrojí: jedna z nich je mild-hybridní benzinová Hybrid 136, druhá je plug-in hybridní a poslední dvě jsou čistě elektrické, které se liší nejen výkonem elektromotoru, ale také velikostí baterie. Testovaný kousek byl ten s menší 73kWh baterií a slabším elektromotorem se 157 kW/210 koňmi. Její dojezd je podle homologace 526 km pro verzi výbavy Allure, respektive 524 km pro testovanou GT. Za víc než 100 tisíc korun navíc můžeme mít verzi s 96,9kWh baterii, výkon 170 kW/230 koní a dojezd 698 km, respektive 681 km. Točivý moment je v obou případech shodný, jeho maximum je 345 Nm.

Neliší se ani maximální výkon nabíjení, který je 11 kW, respektive na rychlonabíjecích stanicích pak až 160 kW. Lišit se bude ovšem samozřejmě doba nabíjení. Peugeot udává, že při použití 11kW wallboxu to bude 4,8 hodiny u slabší verze E-5008, zatímco u výkonnější verze s větší baterií to bude 6,5 hodiny. V případě využití 160kW nabíječky se v obou případech dostaneme přibližně na půl hodiny. Údaje jsou počítány při teplotě 20 °C a při nabíjení z 20 % na 80 % kapacity baterie. Nízká teplota je u elektromobilů obecně poměrně zásadní věc, protože s výrazně klesající teplotou se významně mění spotřeba elektřiny a tím pádem i dojezd. Rozdíl může být klidně i 5 kWh na 100 km. A platí to pak následně i pro nabíjení, které se zpomaluje.

Za volantem

Peugeot E-5008 jsme testovali v počasí, kdy se teplota venku pohybovala nejčastěji kolem 5 – 8 °C, což není ideální, ale rozhodně to není tak špatné, jako by to bylo o týden později, kdy teploty v České republice klesaly i k -10 °C a ještě níže. V takových teplotách jsme jezdili se spotřebou nejčastěji mezi 20 – 21 kWh, přičemž jsme kombinovali asi ze 70 % provoz po Praze a ve zbytku to byly dálnice a okresky s rychlostmi na hraně (a někdy i zlehoučka za hranou) těch v ČR povolených.

test-peugeot-e-5008-73-kwh-elektromobil-2025-23

Jízda samotná je příjemně tichá, Peugeotu se povedlo interiér velmi dobře odhlučnit. Eliminovat se povedlo prakticky zcela i jakékoliv pískání od elektromotorů a do interiéru neproniká ani žádný nepříjemný hluk od podvozku, ale ani nijak zásadně ten aerodynamický. Podvozek je u E-5008 naladěn komfortně a auto se přes nerovnosti přenáší až překvapivě plavně, ale nelíbí se mu naopak ostré změny směru. Na žádné sportování a ostré řezání zatáček to není, to ostatně potvrzují následně i brzdy, jejichž nástup je vlažnější.

Elektromobily koncernu Stellantis mají poháněná přední kola. Výkon ani točivý moment ale nejsou zase tak vysoké, aby to byl problém a tahalo to poměrně tenký volant z rukou. I tady se potvrzuje, že to není auto na žádnou sportovní jízdu, je spíše pro klidnější a rozvážné řidiče přesto není pomalé.

Cena

Nejnovější elektrický Peugeot E-5008 je autem, které se nejvíce hodí pro klidnou jízdu, při které je v kabině ticho a klid díky komfortně naladěnému podvozku. Jeho cena startuje ve spalovací verzi na aktuální akční ceně 820 tisíc korun. Pokud byste si vybrali testovaný slabší elektromobil, pak za něj zaplatíte minimálně akčních 1 060 000 korun ve výbavě Allure, respektive 1 155 000 Kč ve výbavě GT. U toho výkonnějšího je to 1 165 000 Kč, respektive 1 1255 000 korun. A pak je tu ještě kombinace obou světů, kterou je 195koňový plug-in hybrid, jehož akční cena je 1 070 000 Kč, respektive 1 170 000 Kč.

Technické údaje:

Auto:

 Peugeot E-5008 (73 kWh)

Motor:

elektromotor

Pohon:

předních kol

Výkon:

157 kW/210 koní

Točivý moment:

345 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

9,7 s

Maximální rychlost:

170 km/h

Převodovka:

jednostupňová automatická

Emise CO2:

0 g/km

Kapacita baterie:

73 kWh

Dojezd (WLTP – kombinovaný):

498 – 500 km

Délka:

4791 mm

Šířka:

1895 mm (bez zrcátek)
2108 mm (se zrcátky)

Výška:

1694 mm

Rozvor:

2901 mm

Provozní hmotnost:

2293 kg

Objem zavazadlového prostoru:

259 / 748 / 1815 litrů
(7 míst / 5 míst / 2 místa)


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru