Peugeot, to nejsou jen osobní auta, ale také dodávky. Do redakčního testu jsme si vzali rovnou jednu z těch největších – model BOXER FT ACTIVE 350 L3H2 2.2 HDi 150k MAN 6.

test-peugeot-boxer-L3H2-22-hdi-p1

Když se na název podíváme zevrubněji a pokusíme se ho rozklíčovat, zjistíme, že testovaná verze Peugeotu Boxer je v provedení Furgon, tedy čistokrevná dodávka s maximální hmotností 3,5 tuny ve verzi L3H2, tedy s druhým nejdelším rozvorem a prostřední výškou střechy, osazená naftovým motorem o objemu 2,2 litru s výkonem 150 koní a točivým momentem 350 Nm, jež se přenáší prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky na kola přední nápravy.

Že jde o opravdový kus auta, o tom svědčí rozměry. Na délku má L3 6 metrů (chybí 2 mm), výška H2 znamená 2,5 metru. Už jen napsané na papíře to vypadá majestátně, ale rozměry se naplno projeví až když stojíte u auta. Ještě působivější to je po nahlédnutí do nákladového prostoru.

V provedení L3H2 je jeho objem obrovských 13 m3. Délka nákladového prostoru je 3 530 mm, šířka je mezi bočními stěnami 1 870 mm, mezi podběhy 1 422 mm a výška 1 932 mm. Náklad se dá do auta naložit dvojicí křídlových dveří vzadu a nebo za příplatek až dvěma bočními posuvními dveřmi. Zadní dveře se dají otevřít v úhlu 96°, po jejich odjištění se dá úhel zvětšit na 180° nebo za příplatek až do 270°.

test-peugeot-boxer-p2

Další příjemnou věcí je spousta úchytů, které jsou od sebe vzdáleny jen pár desítek centimetrů. Potěší nízká nákladová hrana, která je podle verze od 503 do 560 mm, či možnost připlatit si za pneumatické odpružení, které dokáže zadní nápravu nastavit v rozmezí 7 cm.

Do auta se dá neložit nejen hodně věcí, co se týká objemu, ale velmi slušná je také užitečná hmotnost testovaného provedení, která činí 1 408 kg. Pokud by to nestačilo, pak nezbývá něž koupit provedení Heavy, na které už nestačí ridičský průkaz skupiny B, a nebo si připlatit za tažné zařízení a náklad naložit na vozík.

A jak se s Boxerem jezdí? V první řadě je potřeba myslet na opravdu dlouhý rozvor náprav, a tak je potřeba si do každé zatáčky nadjet. Když je zadní část nenaložená, auto je mírně uskákané. Znatelně se zklidní i po přidání metrákového nákladu. Výška je však znát v zatáčkách. I proto má auto speciálně naprogramované ESP, které dokáže rozpoznat, zda je plné či prázdné, a podle toho svoje zásahy provádět.

test-peugeot-boxer-p3

Motor má dost síly na to, aby se s prázdným autem vcelku dynamicky rozjel a nedělá mu problém výarzně překonat dálniční limity. Nedokážu posoudit, jaké je to s plně naloženým autem, ale troufnu si tvrdit, že ani pak nepůjde o žádného výrazného lenocha. Spotřeba paliva se dá s nenaloženým autem při rozumné jízdě udržet kolem 9 l/100 km.

Posez je vysoký, vyšší než v mnoha dnešních SUV, a tak je z auta dobře vidět dopředu. O situaci za autem se stará dvojice velkých zrcátek s přídavnými asférickými sklíčky a při parkování nebo manévrování příplatková couvací kamera a parkovací senzory.

I když jde o dodávku, nabízí většinu z dnes běžně dostupných prvků výbavy pro osobní auta, ať už jde o navigaci s dotykovým displejem, bluetooth handsfree, tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, ale i takové věci jako hlídání jízdních pruhů.

Základní cena Peugeotu Boxer startuje na akčních 385 000 Kč bez DPH. Díky mnoha verzím a možnostem se však nejlevnější a nejdražší provedení může lišit klidně trojnásobně….

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Peugeot
Typ: Boxer
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 2 198 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: přední kola
Výkon: 110 kW/150 koní při 3 500 ot./min
Točivý moment: 350 Nm při 1 750 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 9.2 / 6.3 / 7.4
Délka: 5 998 mm
Šířka: 2 050 mm
Výška: 2 522 mm
Rozvor: 4 035 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 167 kg
Užitečná hmotnost: 1 408 kg
Největší hmotnost brzděného přívěsu: 2 500 kg
Největší hmotnost soupravy: 6 000 kg
Objem nákladového prostoru: 13 m3
Ceník: k nahlédnutí zde