Vlajková loď francouzské automobilky Peugeot prošla v loňském roce faceliftem. Po nejsilnějším provedení ve variantě kombi a benzínovém sedanu se do našich testovacích rukou dostává asi nejběžnější provedení ve formě sedanu se silným naftovým čtyřválcem a automatickou převodovkou a právě testujeme verzi RXH.

Test Peugeot 508 (3)

Facelift modelu 508 přišel v roce 2014, aby udržel aktuální nejvyšší model automobilky konkurenceschopným. Největších změn se dočkala příď automobilu, která přebírá design nastolený modelem 308. Typické lví logo se přestěhovalo na mřížku chladiče a velkou změnou je světelná show na přídi vozu. V našem případě se jednalo o nejvyšší výbavu Allure, která nabízí za příplatek 30 000 Kč světlomety s technologií Full-LED. Oproti těm v modelu 308 se jedná o velký skok vpřed a nebál bych se srovnání s prémiovou konkurencí. Zvlášť pokud se budeme bavit o dálkových světlometech. Tohle se opravdu povedlo. Zajímavé je také umístění LED proužků pro denní, které sdílí svůj prostor s blinkry. A pokud budete zejména ve městě vehementně točit volantem, svou roli si odehrají také mlhové světlomety, které také pomocí LED osvětlují rohy a zatáčky. Z boku je to pak stará dobrá 508, poslední změny tak nacházíme v zadní části, kde jsou dominantní nové světlomety a lehce pozměněný zadní nárazník. Celkově bych facelift označil za povedený, navíc bílá perleťová barva nevypadá vůbec zle.

Zvláště pokud jako v našem případě zvolíte světle béžový interiér. Vrchní část palubní desky je z extrémně měkkého plastu tmavé barvy, která přes zajímavý tmavě šedý dekor s designem broušeného kovu přechází v béžovou spodní část. Celkově se jedná o povedenou kombinaci a takto nakonfigurovaný interiér působí luxusním dojmem.

Po usednutí za volant můžeme pochválit pohodlná sedadla, které však nepřišly o boční vedení a navíc máte k dispozici také podélný posuv sedáku. Správnou pozici za volantem tak není problém najít poměrně rychle. O něco horší situace je při pohledu na palubní desku. Ergonomie má však co dohánět na německou konkurenci a zub času se zde již také podepsal. Například ovládání palubního systému kombinuje starý a nový model a v některých situacích je to dost zmatečné. S rozmístěním a počtem úložných prostor je to vzhledem ke stáří koncepce interiéru také špatné. A hledání ovladače pro posun zobrazení head-up displeje je úkon hodný Sherlocka Holmese (nachází se ve schránce pod startovacím tlačítkem).

Test Peugeot 508 (1)

Pokud si však na rozmístění a funkci některých tlačítek zvyknete, nebude vám vadit příliš velký průměr volantu a příliš vpravo umístění pedál plynu, je interiér faceliftované verze modelu 508 příjemným a zejména pohodlným místem. Po nastartování tlačítkem lze ucítit pouze lehké vibrace a kdesi v dálce slyšíte motor. Odhlučnění je na poměrně dobré úrovni.

Volič automatické převodovky přesunete do režimu “D” a vyrážíte. Pocit, který získáte už po pár metrech v městském provozu, je však rozporuplný. Kam zmizela pověstná pohodlnost a rozhoupanost francouzských vozů (u vlajkové lodi bychom to čekali dvojnásob)? A v tomto bodě vidím asi největší problém 508-ky. Podvozek tohoto kousku je jednoduše přehnaně tvrdý, testovaná RXH je však o poznání měkčí. Když se konečně dostáváme mimo město na oblíbené okresky, očekáváme od tuhého podvozku suverénní chování. Bohužel ani tady není důvod k radosti. ESP je totiž příliš horlivé (bohužel lze vypnout pouze protikluz a ten se samovolně aktivuje po překročení 30 km/h rychlosti) a automobil je těžký na předek a má tendenci opouštět zatáčku po tečně ven. Škoda, že 508-ka nezůstala ve střední třídě tou pohodlnou volbu.

Na zadních sedadlech je v podélném i příčném směru místa dostatek, jedinou pihou na kráse může být sklánějící se strop pro osoby s výškou kolem 190 cm. Pro slunečné dny jsou připraveny roletky v obou zadních oknech a také v prostoru nad zavazadelníkem. Část prostředního opěradla lze sklopit do podoby loketní opěrky, která skrývá držáky na nápoje. V dalším kroku lze vytvořit průvlak na lyže. Tím se dostáváme do zavazadlového prostoru, který nabídne slušný objem 515 l.

Test Peugeot 508 (2)

Dynamiku testovanému vozu uděloval vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l se slušným výkonem 180 koní (133 kW) a točivým momentem 400 Nm. Navíc má selektivní katalyzátor se vstřikováním močoviny (SCR), který je zabudován před filtrem pevných částic, a přeměňuje oxidy dusíku na neškodnou vodní páru a dusík. Výsledkem práce systému je eliminace více než 90 % NOx a podle informací automobilky také značný úbytek CO2, což úzce souvisí s nižší spotřebou paliva a kompatibilitou s chystanou přísnou emisní normou Euro6.

Dynamika auta vůbec není špatná. Jak jsme již naznačili, na svižné okreskové svezení to není, ale v přímce se jedná o rychlý a směrově stabilní vůz. Pokud se vyhnete naší D1, dostáváte povedený dálniční křižník. Šestistupňová automatická převodovka řadí hladce a při klidném, běžném ježdění tak, jak si představujete. Při razantnějších akceleracích ale dokáže být nervózní a zbytečně rozvážná. Příjemně vás překvapí spotřeba, kterou tohle ústrojí nabídne. Když budete mít ekologickou a ekonomickou náladu, dá se jezdit do pěti litrů na sto kilometrů. Celková spotřeba v průběhu testu se pak dostala na 5,9 l/100 km. A to jsou sympatické hodnoty.

Peugeot 508 není automobil bez chybičky, ale z celkového pohledu a zejména z toho designového se facelift povedl. Je trochu škoda, že jako hlavní argument zde nefiguruje výrazně nižší cena oproti konkurenci. Vznětový agregát 2.0 BlueHDi se ve své 180 koňové verzi nabízí pouze v nejvyšší výbavě a v kombinaci s automatickou převodovkou. Toto spojení vás vyjde minimálně na 865 000 Kč, naše konfigurace by váš účet odlehčila o rovný 1 milion korun českých. A to opravdu není málo…

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Peugeot
Typ: 508
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 997 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: přední
Výkon: 133 kW/181 koní při 3 750 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 8.5 s
Maximální rychlost: 230 km/h
Převodovka: šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 4.9 / 4.1 / 4.4
Délka: 4 830 mm
Šířka: 1 853 mm
Výška: 1 456 mm
Rozvor: 2 817 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 720 kg
Objem zavazadlového prostoru: 515 litrů
Ceník: k nahlédnutí zde