Peugeot před nedávnem omladil svoji vlajkovou loď, model 508, po prvním testu vrcholného Peugeotu 508 GT s naftovým dvoulitrem a automatickou převodovkou jsme se rozhodli vyzkoušet i další verzi. Volba padla na nový motor 1,6 THP s manuální převodovkou. Půjde o podobně povedený mix jako u GT a nebo je lepší dát od této verze ruce pryč? Na to se pokusíme odpovědět v následujících odstavcích.

Peugeot se modernizací pokusil 508 posunout blíže k luxusnějším konkurentům, ovšem nejen vzhledem – o tom ale později. Nejvýraznější proměnou prošla přední část, která v zrcátku zejména ve tmě vypadá agresivně. Mohou za to zcela nové a menší full LED světlomety, LED blinkry a denní svícení (funguje i jako parkovačky) ve tvaru proužku v nárazníku (buď svítí denní svícení nebo blinkr, jsou v jednom kuse) i LED mlhovky. Logo značky se přesunulo do středu nové masky chladiče, jenž započíná nový designový podpis automobilky, ten postupně dostanou všechny nové modely. Nový je samozřejmě také tvar předního i zadního nárazníku a pozměněnou grafiku „po zásahu lvích drápů“ dostala zadní světla (ve verzi sedan, u kombíku se toho mnoho nezměnilo). Beze změny zůstalo nápadité otevírání víka zavazadelníku, ukryté je v „0“ označení modelu na blatníku.

test-peugeot-508-THP-165k-p1

V interiéru se příliš změn neodehrálo, v palubní desce se nyní nachází nový dotykový 7″ displej. Nabízí stejnou grafiku jakou mají nové vozy Peugeot. Oproti nim se ale některé věci (například klimatizace, rádio a podobně) dají stále ovládat tlačítky. Myslím, že je to mnohem lepší než například u modelu 308. Peugeot 508 nabízí dvojici držáků na pití, jejich tvar (pití může snadno propadnout) i umístění (není vidět na displej a složitě se ovládá) však nejsou ideální. Dalším nedostatkkem je také to, že v interiéru není kam si odložit například mobilní telefon.

Na předních ani na zadních sedadlech si nemohou stěžovat ani osoby lehce nadprůměrného vzrůstu. Pro kolena, ramena i hlavu je prostoru dostatek. Posádce na zadních sedadlech může udělat radost třízónová klimatizace, mohou si totiž nastavit svoji „vlastní“ teplotu.

Nově naladěný je podvozek. Ten je stále měkčí, přesto umožní i sportovnější jízdu, ale umně vyrovnává nerovnosti i drobné díry. Od kol se neozývají ani žádné nepřijemné rány. Odhlučnění je velmi dobré i ve všech ostatních směrech. Motor není slyšet prakticky vůbec, dá o sobě vědět až ve vyšších otáčkách v tahu.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz V 300 d XL 4MATIC (2020)

test-peugeot-508-THP-165k-p2

V případě motoru jde o nový zážehový turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru, jehož výkon je naladěn na 165 koní (o 9 koní více než měla minulá verze). Motor prakticky nezná turboefekt, za plynem jde bez zbytečného otálení, ale jeho celkový výkon není příliš přesvědčivý. Jeho největší výhodou je kromě již zmíněné tichosti, také hladkost jeho chodu a úsporný provoz. V kombinovaném režimu slibuje automobilka hodnotu 5,8 l/100 km, my jsme na konci testu odečetli na displeji palubního počítače 7,0 l/100 km. S autem jsme ale na spotřebu rozhodně nejezdili a nebáli jsme se ho občas pěkně vytočit. Bravo!

Hladkému motoru sekunduje povedená manuální převodovka. Její dráhy jsou překvapivě poměrně přesné a sladění se spojkou a motorem působí harmonicky. Jízda je při a po zařazení takřka prosta jakéhokoliv cukání či poskakování. Ostré reakce byste v této 508 čekali marně. A to se nám líbí!

A co cena? Peugeot 508 není z nejlevnějšího kraje, to je možná jeho největší nevýhoda. Základní cena necelých 600 tisíc zní poměrně optimisticky, zejména ve srovnání s jeho konkurenty kterými jsou například nový Volkswagen Passat, Opel Insignia či nový Ford Mondeo

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Peugeot
Typ: 508
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 598 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzín
Pohon: přední
Výkon: 121 kW/165 koní v 6 000 ot./min
Točivý moment: 240 Nm v 1 400 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 8.6 s
Maximální rychlost: 210 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.7 / 4.7 / 5.8
Délka: 4 830 mm
Šířka: 1 853 mm
Výška: 1 456 mm
Rozvor: 2 817 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 580 kg
Objem zavazadlového prostoru: 473 / 916 litrů (s rezervním kolem)
Ceník: k nahlédnutí tady