test-2021-peugeot_5008_gt_bluehdi_180_eat8- (1)

Test Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT8 (2021)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 22. 7. 2021


Peugeot 5008 je největším osobním modelem francouzské značky, který v loňském roce prošel modernizací. Ta se odehrála současně s menším modelem 3008 a přiblížila modely současnému designovému jazyku značky. V rámci testu jsme se podívali na vrcholný model GT s naftovým motorem.

Drobná designová vylepšení

Peugeoty 3008 i 5008 jsou si velmi podobné, stojí na stejné podvozkové platformě EMP2, sdílí spoustu technických i designových řešení, takže se v rámci faceliftu u obou změnilo takřka totéž.

Nová je maska chladiče – u GT specificky vyvedená – která nemá rámeček, ale přechází rovnou do nárazníku a světlometů. Ostatně světlomety jsou také jiné, mají menší „vykousnutí“ ve spodní části, ale dostaly „zuby“ sloužící pro světlomety denního svícení a zároveň ukazatelů směru. Světlomety jsou v základní výbavě LEDkové (nikoliv ovšem fullLED). Na kapotě je nově označení modelu – v našem případě tedy nad ještě starým znakem (Peugeot už má nový znak) září chromový nápis „5008“.

test-2021-peugeot_5008_gt_bluehdi_180_eat8- (8)

Z boku se skoro nic neměnilo, ale výraznější změny jsou na zádi. Největší změnou jsou nové světlomety, které jsou 3D, dostaly dynamické ukazatele směru a mají černé pozadí. To navazuje na zadní sklo a zároveň černý pruh mezi nimi, kde je logo výrobce a označení modelu. Testovaná verze GT má také dvojici falešných koncovek výfuku v nárazníku.

I v kabině jsou změny spíše funkční a decentní, než výrazné. Peugeot použil jiné čalounění a materiály. Nové jsou i oba displeje – jak ten v kapličce přístrojů, tedy známý Peugeot iCockpit, tak i ten středový multimediální. Jeho uhlopříčka totiž narostla o dva palce (teď má 10″), ale hlavně dostal po stranách možnost nastavení teploty klimatizace a topení. Není tedy potřeba pokaždé přepínat zobrazení obrazovky.

Po faceliftu přibyla do výbavy i novinka v podobě nočního vidění. Jakkoliv prémioví výrobci tuto funkci opouštějí, Francouzi s ní naopak do svých vozů přicházejí. Po 508 ji tak dostaly i 3008 a 5008. Aktivujete si ji přepnutím obrazovky v Peugeot i-Cockpitu, případně může ve tmě aktivovat sama, aby upozornila na chodce. Výrobce tvrdí, že systém dokáže v ideálních podmínkách vidět až na čtvrt kilometru. A jak funguje ve městě, na to se můžete podívat v přiloženém videu.

Praktický interiér

Peugeot 5008 nabídne opravdu hodně vnitřního prostoru a na přání může být až sedmimístný, což je i případ testovaného auta. V první řadě sedadel je prostor bez výhrad, posádka se nemusí omezovat v žádném směru. Je tu i poměrně dost odkládacích prostor, včetně možnosti bezdrátového dobíjení mobilních telefonů v přihrádce před voličem převodovky.

To na druhé řadě sedadel už jistá omezení jsou. Ačkoliv tu jsou tři samostatná sedadla, pokud je obsadíte všechna, bude se s největší pravděpodobností posádka cítit nekomfortně v oblasti ramen. V ostatních směrech problém není. Potěší, že každé ze tří sedadel se dá samostatně sklopit, takže můžete klidně vyrazit ve čtyřech na hory s lyžemi v autě. Na zadní straně sedadel jsou výklopné stolečky, kam je možné umístit třeba tablet pro děti, aby se po cestě nenudily.

A třetí řada sedadel? Ta je vhodná spíše pro děti nebo menší dospělé, se svými 180 cm bych na žádnou dlouhou cestu vyrazit nechtěl. Prostoru pro nohy pomůže fakt, že sedadla ve druhé řadě jsou posuvná.

test-2021-peugeot_5008_gt_bluehdi_180_eat8- (14)

A kufr? Třetí řada sedadel se sklápí do jeho podlahy, přičemž tím vytvoří rovinu. V sedmimístné konfiguraci pro zavazadla mnoho místa nezbyde (automobilka objem neudává). V pětimístném provedení už budete mít k dispozici ohromných 702 litrů. I to se dá ale ještě zvětšit, protože sedadla ve třetí řadě lze z kufry vyjmout. Kapacita tím vzroste na 780 litrů. Pokud by ani to nestačilo, po sklopení opěradel i u druhé řady sedadel dostanete 1862, respektive 1940 litrů.

Nejvýkonnější naftová motorizace

Pod kapotou Peugeot 5008 mohou být tříválcové nebo čtyřválcové motorizace, ale na rozdíl od menšího Peugeot 3008 není v nabídce plug-in hybrid. Pod kapotou testované verze GT jsme měli ten nejvýkonnější naftový motor z nabídky. Jde o 2.0 BlueHDi s výkonem 130 kW/177 koní a s točivým momentem 400 Nm. Jedinou možností je automatická osmistupňová převodovka a pohon předních kol.

Ačkoliv jde o nejsilnější motorizaci, technické údaje neoslní. Zrychlení z místa na stovku za 9,2 sekundy a maximální rychlost je 215 km/h. Ačkoliv absolutní dynamika není dechberoucí, vcelku potěší pružnost motoru i schopnost převodovky reagovat na různé jízdní situace, i když i tak nastaly chvíle, kdy byla o něco váhavější. Za volantem 5008 GT vás ovšem nebude nic nutit trhat rychlostní rekordy, spíše tak splynete s okolním provozem. A to i díky povedenému odhlučnění kabiny od vnějšího světa i komfortněji naladěnému podvozku. 

test-2021-peugeot_5008_gt_bluehdi_180_eat8- (6)

A co spotřeba paliva? Technické údaje slibují v kombinovaném režimu 5,9 l/100 km. Po týdenním testování jsou naše zkušenosti přibližně mezi 6,5 až 7,0 l/100 km. I to jsou ale poměrně příznivé hodnoty, tím spíše vzhledem k velikosti auta. Palivová nádrž má objem 56 litrů.

Závěr a cena

Peugeot 5008 GT je i v naftové verzi GT spíše komfortním „autobusem“, který v testované verzi dokáže převézt až 7 pasažérů, než rychlým rodinným autem. Nabídne praktický interiér i bohatou standardní (ale i příplatkovou) výbavu. Celek pak doplňuje i překvapivě příznivá spotřeba paliva.

Ceník Peugeotu 5008 aktuálně startuje na akčních 620 tisících korun s tříválcem 1.2 PureTech 130, respektive 660 tisících korun s naftovým motorem 1.5 BlueHDI 130 v obou případech ve výbavě Active. Testovaný kus ve verzi GT Pack začíná na akční ceně, která je rovný jeden milion korun.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT8
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1977 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,130 kW/177 koní při 3750 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 2000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.2 s
Maximální rychlost:,215 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.9
Emise CO2:,154 g/km
Objem nádrže:,56 litrů
Délka:,4641 mm
Šířka:,1844 mm
Výška:,1646 mm
Rozvor:,2840 mm
Provozní hmotnost:,1682 kg
Objem zavazadlového prostoru:,702 (780) / 1862 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru