test-2021-opel-crossland- (1)

Test Opel Crossland 1.2 Turbo (2021)

Autor: Matěj Skalický - Foto: Matěj Skalický - 17. 8. 2021


Nejdřív Mokka, teď i Crossland. Opel postupně mění vizuál svých klíčových modelů. Modernizovaný Crossland nadto nabízí upravený podvozek, nový systém trakce a poladěné motorizace splňující nejpřísnější emisní limity. Pořád je to přitom relativně levný praktik. Je na silnicích asi moc neoslní.

Přišel o gril, změnil jméno

Crossland ve svém nejnovějším vydání přišel o typický gril, který mu zdobil čumák od léta 2017, kdy se tohle menší, rozhodně ne terénní SUV poprvé vydalo ze závodu ve španělské Zaragoze do výmolových hlubin českých silnic. Po modernizaci přišlo optické zeštíhlení: hlavní LED světlomety spojuje lesklý plastový pruh, veškeré větrací otvory designéři umístili níže, do prostoru kolem registrační značky.

Je moderní nastolený designový směr nějak pojmenovat, v Opelu této masce říkají Vizor, tedy de facto hledí. Je to vlastně zcela trefné pojmenování pro dominantní návrhářský prvek na autě, který by mohl zvlášť pěkně ozvláštnit nižší modely z nabídky rüsselsheimské automobilky. Krásně vypadá na nové Astře, kterou Opel před pár týdny poprvé ukázal.

test-2021-opel-crossland- (6)

Nového toho je ale na Crosslandu pochopitelně mnohem víc. Spolu s maskou je k nepoznání celý nárazník s výrazným plastovým dekorem a stříbrnými detaily. Návrháři přepracovali i podobu kol. Vzadu nápady trochu došly, ale i tady lampy teď propojuje černý pruh a pod znáčkem blesku objevíte i přilepené jméno auta. Všimněte si – už je bez dodatkového X.

Jako na rozhledně

Uvnitř působí auto ještě o něco střídměji než zvenku. Palubní deska má jednoduchou stavbu s centrálním displejem a několik hardwarovými tlačítky pod ním. Obrazovka je na současné poměry dost malá, má úhlopříčku „jen“ sedm palců. Samozřejmě je plnohodnotně dostačující, nicméně je možné mu rozšířit pole působnosti o head-up displej, který vás u vyšších výbav přijde na devět tisíc.

Přístrojová deska je analogová, to se dnes už moc nevidí. Vprostřed je jen jednoduchý, malý displej. Pro přepínání několika jeho obrazovek je nutné pěkně postaru, tak jak je to u Opelu běžné, kroužit plastovým prstýnkem na páčce směrovek. Což je krkolomné a brzy se prostě rozhodnete pro obrazovku jednu a necháte ji před sebou na tisíce kilometrů tlít.

test-2021-opel-crossland- (17)

Nutno poznamenat, že v autě se sedí hodně vysoko, trochu jako na rozhledně. Pozici za volantem nebude menší člověk hledat úplně snadno. Auto je užší, zvlášť to poznáte vzadu. Madlo řadicí páky je dost masivní, o to lépe se drží, ale menší dlaně můžou mít problém ho pohodlně obepnout. Jako celek si interiér nového Crossoveru zachovává sympatickou všednost. Není vyloženě tuctový, spíš tíhne ke konformní obyčejnosti. Zpracování je ale přesné, nic nevrže ani neodstává, byť kolem sebe máte dost tvrdých plastů.

Jízdně

Výrazný plastový dekor na nárazníku s naznačeným vroubkováním na spodní části evokuje mimoasfaltové úmysly. Ale nenechte se zmást, Crossland je ryze městské „převážedlo“. Auto sice má nové pružiny a pera, což ústí v příjemnější svezení i při silnějších náklonech dost vysoké karoserie, nicméně pořád je to dvoukolka.

Opel se snaží zavděčit aspoň voličem jízdních režimů IntellGrip, který je k dispozici od střední výbavy Elegance. Stojí 14 tisíc, v nejbohatším provedení Crosslandu zvaném Ultimate je už plně integrovaný. Funguje na principu několika přednastavených scénářů (sníh, bláto, atd.), pro něž auto volí trochu jiné nastavení. Takovou technologii známe už třeba od vozů PSA, kde se jmenuje Grip Control.

test-2021-opel-crossland- (11)

Opel nabízí Crossland v základu s atmosférickou dvanáctistovkou, pohodlnější ale bude volba silnějšího přeplňovaného agregátu o stejném objemu a výkonu 130 koní (230 Nm). Taky je to tříválec. Pokud budete mít 40 tisíc navíc, připlaťte si ještě za automat. Šestistupňový manuál má kostrbatější chod a přenášejí se do něj vibrace.

Jezdit budete za šest až 6,5 litru, s klidnou nohou a na vyšší stupně po okreskách možná i těsně pod šest. Crossland vybízí k vláčnějšímu svezení, ať už je to vyšší a užší stavbou karoserie nebo pohodlnějším nastavením podvozku. Je to prostě naprosto ničím nevybočující auto, které svou roli přiznává a maximálně ji využívá. Vždyť začíná už na 350 tisících!

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Opel
Typ:,Crossland
Motory:,řadový tříválec
Objem válců:,1199 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,96 kW/130 koní při 5500 ot./min
Točivý moment:,230 Nm při 1750 ot./min
Maximální rychlost:,198 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba:,5.1 l/100 km
Provozní hmotnost:, 1366 kg
Emise CO2:,117 g/km
Délka:,4217 mm
Šířka:,1825 mm
Výška:,1605 mm
Rozvor:,2604 mm
Objem zavazadlového prostoru:,410 / 1255 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru