Opel Corsa je jedním z pilířů této německé automobilky. Vyrábí se již od roku 1982 a na kontě má více než 12,5 milionu prodaných vozů. Zatím poslední, pátá generace vstoupila do prodeje koncem minulého roku a nabídla mnoho revolučních novinek. Jednou z nich je třeba malý přeplňovaný tříválec o výkonu 115 koní, na který se na následujících řádcích podíváme.

Corsa se pohybuje v nabitém segmentu malých aut, kde proti ní stojí třeba i dva velmi silní soupeři v podobě Škody Fabia a Hyundai i20. A to je pro ni velká výzva. Když jsme auto k testu vyzvedávali, byli jsme hodně zvědaví na to, jak si s nimi poradí.

test-opel-corsa-5d-10-turbo-p1

První dojmy byly pozitivní, vnější design je sladěný, od předchůdce se ale výrazněji neodlišuje. Z boku vypadají téměř stejně, změny jsou hlavně na přídi a zádi. Příď odkazuje tvarováním masky i předních světel na malého Adama, zadek si zase vzal inspiraci z pětidveřové Astry. Jako celek působí Corsa vyváženým dojmem a její karoserie se nám líbí.

Obrovský mezigenerační skok se odehrál v interiéru. Palubní deska působí moderním dojmem a takřka pozbývá jakákoliv tlačítka. Opel si asi vzal k srdci kritiku u starších modelů a rozhodl se ji vyslyšet. Ubral, ale možná až moc, protože třeba ovládáná hlasitosti rádia na 7″ dotykovém displeji systému IntelliLink bez jakékoliv odezvy není můj šálek kávy. Z extrému do extrému… Kolem displeje multimedií jsou dva malé shluky tlačítek ovládající vyhřívání volantu, předního okna a sedaček, centrální zamykání a nebo aktivující parkovací asistenty. Na ty levé z nich (z pohledu řidiče) však přes volant není vidět.

Pozice za volantem není příliš řidičská, sedí se vysoko a vzpřímeně. To by mohlo vyhovovat ženám, které chtějí vyšší posez, ale v SUV jezdit nechtějí. Volant s příjemně tlustým věncem se dá nastavit ve dvou směrech a bohatě seřizovatelná jsou i sedadla. Ta přední mohou být vyhřívaná, nabízí se však jen módy: zapnuto/vypnuto, takže budete tlačítko tisknout poměrně často.

test-opel-corsa-5d-10-turbo-p2

Corsa nabízí v interéru více prostoru než by se mohlo na první pohled zdát. V příčném směru by vám sice občas pár centimetrů mohlo chybět, ale v podélném směru a pro hlavu je místa spousta, dokonce i na zadních sedadlech. Tam se usadí i vyšší postavy díky šikovnému vybrání operadla předního sedadla v oblasti kolen. Objem zavazadlového prostoru je 285 litrů, který se dá sklopením sedadel zvětšit až na 1 120 litrů. Po vyjmutí dvojité podlahy však vznikne schod.

Pod kapotou testovaného vozu se nacházel nový přeplňovaný motor 1,0 Turbo se třemi válci, výkonem 85 kW/115 koní a točivým momentem 170 Nm. To je na auto vážící 1,2 tuny docela slušná hodnota. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak tahle Corsa zvládne za 10,3 sekundy a může uhánět maximální rychlost až 195 km/h.

V praxi na silnici je tento motor do Corsy zcela ideální. Nemá výraznější problémy zrychlovat už od velmi nízkých otáček až k omezovači. Přitom je – zejména na tříválec – překvapivě tichý a hladký. O tom, že mu (minimálně) jeden válec chybí, dá vědět jen velmi jemnými vibracemi na volnoběh (ovšem podobné mají i některé čtyřválce) a zvukovým doprovodem ve vysokých otáčkách.

test-opel-corsa-5d-10-turbo-p3

Agregát doplňuje velmi dobře zpřevodovaná šestistupňová převodovka, jejíž dráhy i chod jsou celkem příjemné. Občas se zadrhla při podřazení z pátého na čtvrtý nebo třetí rychlostní stupeň. Při 130 km/h točí motor něco přes tři tisíce ot./min. Spotřeba paliva je sice výrobcem udávaná 4,9 l/100 km v kombinovaném provozu, ale naše výsledná spotřeba byla o litr a pů vyšší. Je třeba dodat, že nešlo o žádnou eko jízdu, ale žádné zběsilé blbnutí. Pokud na plyn začnete tlačit, počítejte s tím, že spotřeba vyleze klidně k 9 l/100 km.

Podvozek je nastaven do pohodlí, je měkčí. Nerovností tlumí velmi dobře a od kol se neozývají výraznější rázy. Na nekvalitní silnici má nicméně zadní náprava tendence občas odskočit. Auto je však na běžných silnicích a při normální jízdě stabilní a poddajné.

Nová generace Opelu Corsa je povedeným autem. Ačkoliv má v testované verzi na víku zavazadelníku výhružný nápais Turbo, rozhodně to není řezač zatáček nebo víkendový závoďák. Je to spíše pohodlný kočár na klidné jízdy a rozvoz dětí do škol a školek. Díky vcelku velkému vnitřnímu prostoru by ale klidně mohl sloužit jako rodinné auto, jen ten kufr… Základní cena startuje v pětidveřovém provedení na částce o 20 tisíc převyšující 200 tisíc Kč, a to je, vzhledem k tomu, co nabízí, docela slušná nabídka!

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Opel
Typ: Corsa
Motor: řadový tříválec
Objem válců: 999 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzín
Pohon: přední kola
Výkon: 85 kW/115 koní při 5 000 – 6 000 ot./min
Točivý moment: 170 Nm při 1 800 – 4 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 10.3 s
Maximální rychlost: 195 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.0 / 4.3 / 4.9
Délka: 4 021 mm
Šířka: 1 746 mm
Výška: 1 481 mm
Rozvor: 2 510 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 214 kg
Objem zavazadlového prostoru: 285 / 1 120 litrů
Ceník: k nahlédnutí zde