Test Opel Astra Sports Tourer 1,6 Turbo 200 k

Autor: Pavel Srp - Zdroj: - Foto: - 30. 10. 2016


Opel Astra nové generace je velmi povedené auto, které své úspěchy dokázalo přetavit v několik vítězství v anketách Auto roku. Tu evropskou dokonce vyhrála. Podívali jsme se jí opět na zoubek, tentokrát v praktické kombi verzi a v nejsilnější benzínové motorizaci 1.6 Turbo s výkonem 200 koní.

Největší změnou, kterou nová generace přišla, je lehkost. Nejen ta „papírová“, ale i fyzická. V závislosti na verzi to může být až 190 kg. Hmotnost se šetřila prakticky na všem, od karoserie, přes elektroniku až po sedadla. To se projevilo nejvíce na jízdě, která už nepůsobí (a ani není) tak těžkopádná jako v předchozí generaci.

Mezigeneračně je velkým potěšením také interiér, respektive zeštíhlení několika desítek ovladačů jen do několika těch nejdůležitějších. Středový panel tak dostal zcela nový vzhled, v němž konečně není problém se zorientovat. Většina věcí se ovládá přes až 8″ displej multimediálního systému. Interiér nové Astry se postupně dostane i do dalších modelů, důkazem jsou například faceliftované modely Mokka X a Zafira.

test-opel-astra-sports-tourer-16-turbo-200koni-p1

Infotainment ale neumí jen ovládat spoustu věcí v interiéru, on také vyniká konektivitou. K dispozici je telematický systém a mobilní internet Opel OnStar. Ten je již dostupný v celé střední a západní Evropě a přidává se i někoik zemí na východ od nás. Samozřejmostí je také systém IntelliLink, s nímž lze prostřednictvím aplikací Android Auto nebo Apple CarPlay propojit smartphone. Testované auto bylo vybaveno couvací kamerou, její rozlišení je ale poměrně nízké, a tak je obraz na velkém displeji velmi nekvalitní.

Pod kapotou byl nejsilnější zážehový motor 1.6 Turbo, jehož výkon je 147 kW/200 koní a točivý moment 300 Nm. Takový výkon měla vrcholná Astra OPC druhé generace (značené jako Astra G), která se vyráběla v letech 1998 až 2004… Motor byl spřažen s šestistupňovou manuální převodovkou. Kulisa řazení je sice docela přesná, ale řazení by sneslo více „mechaničnosti“.

Opel Astra Sports Tourer je naladěna spíše pohodlně, nenásilně a nezmění se to ani se silným benzínovým motorem. Ten totiž není nijak výbušný, na sešlápnutí plynového pedálu reaguje spíše rozvážně. Neznamená to však, že by neměl sílu, spíše ji dodává tak nějak postupně. Celkové sladění auta je takové, aby nezpůsobovalo žádné nepříjemné cukání či podobné nepřístojnosti, s jistou nadsázkou mi připomínalo chování opravdu luxusních limuzín. Podobně jsou naladěny také brzdy, ty by si klidně zasloužily ostřejší nástup, ale jejich brzdný účinek je dostatečný.

test-opel-astra-sports-tourer-16-turbo-200koni-p2

Chování mírně promění tlačítko „Sport“, které aktivuje sportovní režim. V tom elektronika přiostří reakce na sešlápnutí plynového pedálu a řízení. Ani tak ale Astra nezprostředkuje nijak výrazný sportovní pocit. Ovšem otázkou je, jestli je to špatně. Podle mě spíše naopak, sportovní auto to není a nebude. Ačkoliv motorizace 1.6 Turbo má vyústění koncovek výfuku po obou stranách nárazníku.

A co spotřeba? Opel slibuje hodnotu 6,2 l/100 km, to je ale – už tradičně – hodnota velmi optimistická. Spotřeba se dá při svižnějším stylu jízdy, nikoliv však „s těžkou nohou“ bez problémů udržet do 8 l/100 kilometrů. Při běžném ježdění počítejte s hodnotou jen lehce překračující sedmilitrovou hranici (podle palubního počítače).

Opel Astra ST je v (zatím) nejvýkonnější verzi povedeným a svižným, ale ne sportovním kombíkem. Prostoru v interiéru nabízí dostatek v obou řadách. Také zavazadlový prostor se základním objemem 540 litrů, respektive 1 630 litrů se sklopenými sedačkami vystačí i na vícedenní výlety nebo velký nákup na prodloužený víkend.

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Celkové sladění auta; motoru a podvozku,Nejsilnější motor nepůsobí sportovně
Přijatelná spotřeba paliva,Převodovka by mohla mít mechaničtější chod
Přední světla LED Matrix,Rozlišení parkovací kamery
[/table]

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5479″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″] 


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru