Nissan se modelem Pulsar po několika letech vrací do oblíbené kategorie hatchbacků nižší střední třídy a svým jménem se hlásí k tradici, která trvá již od roku 1978. Jak se nám nejprostornější vůz třídy líbil, zjistíte na následujících řádcích.

Nissan Pulsar test

Japonská automobilka v této třídě už poměrně dlouhou dobu neměla své želízko v ohni. Tuto funkci zastával nějakou dobu Nissan Qashqai, který velkou část trhu plnil modely pouze s pohonem předních kol. Ale bylo to takové polovičaté řešení. Pulsar je plnohodnotným hatchbackem a vyráží do boje s extrémně dlouhým rozvorem a opravdu štědrou nadílkou prostoru pro zadní cestující.

Designově se Pulsar nijak nesnaží rozvířit klidné vody všech Golfů, Aurisů, i30-tek a dalších. Z některých úhlů hodně připomíná nehezkou Tiidu, ale u toho to nekončí, to bych mu křivdil. V našem případě vnější design trochu kazila bílá barva, díky níž působí Pulsar zbytečně usedle, ale během testování jsem narazil na kolegu v červené barvě na stejných hezkých kolech a za mě má Pulsar palec nahoru. Boční profil je zajímavý a v přímém porovnání automobil poměrně dost vybočuje z hatchbackové řady. Zejména svou velikostí. Je vidět, že pro inženýry byl primárním cílem prostor. Pulsar je postavený na nové platformě vyvinuté ve spolupráci s automobilkou Renault. Ta nese označení CMF a vedle Qashqaie jí používá dokonce i X-Trail. S ním má nový automobil shodný rozvor o délce 2,7 m! Pokud by mělo přijít na srovnání s králem kategorie, Golf nabídne 2637 mm.

A je to opravdu znát. Zejména na zadních sedadlech. Tady je místa opravdu „superbovsky“ hodně. Celý interiér je hodně vzdušný, takže i řidič a spolujezdec vpředu mají kolem sebe dostatek místa, na dnešní dobu až podivně mnoho. Nissan tak hrdě vykřikuje hesla typu „nejširší loketní opěrka vpředu, nejvíce místa v druhé řadě sedadel…“ a má na to nárok. Pulsar disponuje také největším zavazadelníkem, v základní konfiguraci nabídne 385 litrů po kryt kufru. Zde je to však trochu tahák. Prostor pro zavazadla je totiž poměrně krátký, ale hodně hluboký. Konkurence sice nabízí o pár litrů méně, ale lépe využitelných.

Přečtěte si také:  Dvojtest plug-in hybridů Jeep Compass 4xe a Renegade 4xe (2021)

Nissan Pulsar test (3)

Pracoviště řidiče se nese v duchu, který nastolil právě Qashqai. Je tvarově jednoduché a vzdušné. Vše má takový lehce retro nádech, zvláště v přímém srovnání s interiéry evropských hatchbacků, které se snaží vás obejmout. Někomu to může vyhovovat, navíc menší složitost a členitost interiéru pozitivně ovlivňuje výhled z vozu. Problémem však je, že retro přichází také k některým prvkům výbavy. Zmínit musím například přepínače vyhřívání sedadel, které nabízí pouze dvě polohy („nelze poznat, jestli topí“/„pálí, pálí…“) a navíc vypadají, že design a zpracování si vypůjčily ze Škody Favorit. Nebo malý displej palubního systému. Ten má úhlopříčku pouhých 5,8“, zastaralou technologii dotyku a při některých režimech (couvací kamera) nabízí poměrně žalostné rozlišení. A čitelnost na slunci je takřka nulová. Mají ho všchny Nissany a je to velká škoda, hlavně vedle tak povedených prvků, jakými je třeba barevný displej mezi budíky palubního štítu, nebo tzv. Safety Shield nabízející řadu elektronických pomocníků od přednárazového systému, až po hlídání jízdních pruhů.

Pojďme se podívat na to, jak Pulsar jezdí. V našem případě ho do pohybu uváděl vznětový motor 1.5 dCi, který vznikl v koprodukci s Renaultem. Motor vyprodukuje 81 kW/110 koní při 4 000 ot./min, respektive 260 Nm v rozmezí od 1 750 ot./min do 2 500 ot./min. Na stovku se dostane za 11,5 s a maximálně se rozjede na 190 km/h. Problém nastává ve chvíli, pokud vám tento agregát nevoní. Jedinou možnou alternativou je benzinový čtyřválec o velikosti 1,2 litru. A to je v našich končinách poměrně málo.

Startování motoru se v testované výbavě odehrává pomocí tlačítka. To probudí k životu malý čtyřválec, který o sobě dá ale řádně vědět. Sám o sobě má poměrně drsný chod, který spolu s chabým odhlučněním interiéru vytváří nehezkou zvukovou kulisu. Po zahřátí je to o něco lepší, nicméně v městských rychlostech budete často zapínat rádio. Motor má ještě jeden neduh a tím je poměrně výrazný turbo efekt. Jakmile se s ním ale sžijete, dá se poměrně hezky eliminovat a naopak toho využívat. Nyní však přichází jeho hlavní pozitivum. A tím je jednoznačně spotřeba.

Přečtěte si také:  Nissan v Česku v předpremiéře ukázal novou generaci modelu Qashqai

Nissan Pulsar test (2)

Kombinovaný cyklus, který zahrnoval zhruba třetinu dálnic, třetinu městského provozu a třetinu okresek, měl při běžném tempu za následek spotřebu o hodnotě 5,3 l/100 km. Samotná dálnice odsála z nádrže kolem 5 l/100 km, město pak o litr více. A to jsou perfektní hodnoty. Navíc se nemusíte nijak extrémně hlídat, abyste těchto čísel dosáhli.

Radost vám udělá také převodovka, která má příjemný chod, nabízí šest rychlostních stupňů a její spolupráce se spojkou je samozřejmá a jednoduchá. Čím si však nejsem úplně jistý, je nastavení podvozku. Na první seznámení se může zdát jako poměrně tvrdý, některé nerovnosti, zejména ty příčné, mu dělají potíže. Nicméně jakmile po něm začnete požadovat nějakou rychlejší jízdu, má velkou vůli a automobil si do každé zatáčky výrazně klekne. V tom případě měl zůstat komfortní všude. Co však musím vyzdvihnout, je nízká hmotnost (1 220 kg), která je znát nejen při jízdě jako takové, ale hlavně při brzdění.

V tuto chvíli se ke slovu dostává především cena. Základní provedení startuje na sympatické cenovce 365 000 Kč. Nicméně testovanému provedení, kterému do maximální výbavy ještě několik položek chybělo, vyšlo na 569 000 Kč. A to už je teritorium konkurentů, kteří jako celek fungují o něco lépe. Nicméně návrat na pole hatchbacků se Nissanu celkem povedl. Pulsar zaujme především velkým vnitřním prostorem a v případě vznětového provedení také přívětivou spotřebou.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Nissan
Typ: Pulsar
Motor: vznětový čtyřválec
Objem válců: 1 461 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: přední
Výkon: 81 kW/110 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment: 260 Nm při 1 750 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 11.5 s
Maximální rychlost: 190 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 4.1 / 3.3 / 3.6
Délka: 4 387 mm
Šířka: 1 768 mm
Výška: 1 520 mm
Rozvor: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 220 kg
Objem zavazadlového prostoru: 385 l
Ceník: k nahlédnutí zde

Comments are closed.