Test Mitsubishi Outlander (AT): Ještě pohodlněji…

Autor: Pavel Srp - 19. 3. 2013


Mitsubishi Outlander nové generace jsme už v testu měli v polovině ledna, tenkrát s manuální převodovkou. Začátkem března jsme ale osedlali automat. A jaký je? To si povíme v testu.

Už na první pohled jde o zcela jiné auto, avšak nemůže za to změna převodovky… :D Černý lak manuálu jednoduše nenechal vyniknout křivky auta tak, jako šedý lak automatu, jehož karoserie byla navíc doplněna o sportovnější plasty na spodních částech nárazníků a prahů.

Pod kapotou jsme měli stejný naftový motor 2.2 DI-D DPF o výkonu 110 kW/150 koní, ale s točivým momentem sníženým o 20 Nm na výsledných 360. Nejen díky tomu Outlander s automatem zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,7 sekundy (o 1,5 s pomaleji než s manuálem) a jede maximálně 190 km/h (o 10 km/h méně). Také spotřeba paliva je o cca půl litru vyšší (město: 7,1, mimo město: 5,1, kombinovaná: 5,8 l/100 km). Na konci testu jsme na palubním počítači odečetli číslovku atakující 8 litrů nafty na 100 kilometrů.

To, že jsou hodnoty spotřeby paliva i dynamické schopnosti horší než v případě manuální převodovky je dáno tím, že Mitsubishi používá klasický automat, žádnou dvouspojku či bezestupňové CVT. Změna převodů (je jich šest, stejně jako u manuálu) však probíhá vcelku hladce, bez cukání a jízda je plynulá.

Změnu převodů můžete nechat zcela v režii řídící jednotky převodovky nebo si můžete řadit sami prostřednictvím pádel pod volantem či pohyby voličem řadící páky. Převodovka vás však, stejně jako u valné většiny ostatních aut, nenechá přeřadit, pokud by otáčky spadly pod únosnou mez nebo by naopak vyletěly do červeného pole. Z mých zkušeností není do řazení potřeba vůbec zasahovat. Změna rychlostních stupňů probíhá velmi logicky, i když občas se mi zdálo, že na vyšší rychlost převodovka přeřadila zbytečně brzy, já bych ještě počkal.

Ke komfortněji pojaté automatické převodovce skvěle sedí měkčeji naladěný podvozek. Outlander se sice v zatáčkách nakloní, ale stopu si drží. Není to tak jisté, jako například v případě Hondy CR-V, ale je to o to pohodlnější. Posádka se v příjemně tvarovaných a příjemně tvrdých sedačkách bude cítit jako v bavlnce. Outlander prostě a jednoduše, ačkoliv se tak s přidanými plasty může tvářit, není sportovním náčiním a spíše než řezání zatáček (ne, že by to v rámci možností nezvládl) si s ním užijete pohodlné přesuny krajinou.

Pokud při svých cestách v dáli zahlédnete krásnou horu nebo rybníček, ale nepovede tam cesta, nesmutněte. Outlander nabízí možnost volby pohonu všech kol. Oproti minulé generaci je modernizován. Výběr režimu již neprobíhá otočným ovladačem, ale tlačítkem umístěným na středovém tunelu za řadící pákou.

Už si nemůžete vybrat pohon pouze přední nápravy, tato možnost zmizela a nahradila ji možnost 4WD Eco. Ta sice pohon přední nápravy preferuje, ale pokud přední kola ztratí přilnavost, zadní náprava se připojí. Čeká o poznání déle než v případě 4WD Auto. Režim 4WD LOCK naopak zadní nápravu do akce zapojuje ještě více.

Pohon kol popisuje Mitsubishi v tiskových materiálech takto: „Funkci mezinápravového diferenciálu zastává elektronicky ovládaná spojka s plynulým řízením na stanovení optimálního rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu na základě údajů ze snímače otevření škrtící klapky, na základě rychlosti jízdy vozidla, jízdních podmínek a pokynů řidiče.“ Dříve se počítalo pouze s údaji na základě otáček motoru, kol a polohy plynového pedálu. Doba jde dopředu…

Ale ani s pohonem všech kol (pohon předních kol má stejně pouze základní výbava INTENSE s nejslabším benzínovým motorem 2,0 MIVEC 110 kW/150 koní s 5° manuální převodovkou) se nemusíte bát malého kufru. U všech provedení (i spohonem 2WD) se uvádí shodně od 477 – 591 (v případě testovaného pětimístného provedení). Při cestě na rodinnou dovolenou si tedy můžete vzít spoustu věcí, ale přesto je potřeba balit s malým rozmyslem – auto není nafukovací

Mitsubishi prostě s novým Outlanderem odvedlo kus práce a jízda s ním je příjemná. Rozčilovala mě snad jen nepřesnost řízení s volantem v neutrální poloze, to se však se zatočením změnilo. Pokud máte raději svůj klid a komfort, určitě příplatek 41 tisíc Kč za automatickou převodovkou zvažte, zklamaní nebudete.

Ceník je ke stažení TADY.

-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru