test-mercedes-benz-e220-cdi-kombi-03

Mercedes-Benz třídy E prošel v letošním roce faceliftem, a proto jsme neodolali a pořádně ho prověřili v redakčním testu. Pod kapotou jsme měli motor s označením 220 CDI, což znamená dvoulitrovou čtyřválcovou naftu o výkonu 126 kW/170 koní a s točivým momentem 400 Nm. Pokusili jsme se zjistit, jestli má u nás tenhle poměrně velký kombík šanci uspět proti levnějším soupeřům.

V prvé řadě je potřeba říci, že facelift vozu neproběhl jen změnou několika nevýrazných linek karoserie. Ony ty změny jsou poměrně markantní a to jak v exteriéru vozu, tak i uvnitř. Nové tvary dostaly oba nárazníky, prahy, přední maska i kapota, ale změnou prošla také přední i zadní světla. Mercedes by za tohle zasloužil velkou pochvalu, protože nové linky a tvary se zatraceně povedly. Jsou jednoduché, elegantní a podle mě budou dobře vypadat třeba i za 10 let.

Uvnitř vozu naplno pochopíte, co znamená německá preciznost. Veškeré zpracování a spasování dílů je bez jediné chybičky a garantuji vám, že se vám ani po delší jízdě nebude chtít z auta ven. Použité materiály jsou nejen na pohled, ale i na omak kvalitní, nově tvarované sedačky jsou pohodlné a nové je i multifunkční ovládání. Celkový dojem z vnitřního prostoru Mercedesu-Benz třídy E je více než dobrý.

Když navíc k tomu všemu připočteme opravdu bezkonkurenčně velký zavazadlový prostor o objemu 695 litrů nebo neskutečných 1 950 litrů se sklopenými sedačkami, nenajdete v této (ale i mnoha dalších) kategorii lepší rodinné auto!

A ještě jedno plus musím zmínit. Éčko je poměrně velkým vozem. Na délku má 4 905 mm, na šířku 1 854 mm, na výšku 1 474 mm a rozvor je 2 874 mm. I přes tyto rozměry se ani menší postavy nebudou ve voze cítit ztraceně. Nemám ráda zbytečně velké prostory, ve kterých budete hledat i sluneční brýle. V tomhle je třída E úžasná.

Pod kapotou testovaného auta byl 170-koňový naftový čtyřválec. Jestli teď máte chuť namítat, že čtyřválec do takového auta nepatří a je to málo, pak s těmi námitkami ještě chvíli počkejte. I když slovní spojení „naftový čtyřválec“ možná zní jako jedna velká nuda, a do prémiového auta se nehodí, může, ale nemusí to tak být. Ani s touhle motorizací totiž není éčko žádný lenoch. Na 100 km/h se dostane za 8 sekund a maximální rychlost je 216 km/h. I když rozumím tomu chtíči alespoň po šestiválcích, pro běžného řidiče stačí i testovaná motorizace. Výkon se prostřednictvím automatu přenáší na kola zadní nápravy.

Přečtěte si také:  Řidič v Brně driftoval v křižovatce. Své auto ale přetočil a zůstal stát proti přijíždějícímu autu v protisměru

test-mercedes-benz-e220-cdi-kombi-09

S autem se jezdí hodně příjemně (i když díky příplatkovému AMG paketu je docela tvrdé), ale při výjezdu z rychlých zatáček si uvědomíte hmotnost vozu (1 845 kg). Motor má (na čtyřválec) skvělý a plynulý chod a sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC PLUS přesné ví, kdy a jaký rychlostní stupeň zařadit. A kdybyste s ní přece jen nesouhlasili, můžete jí napomoci pádly pod volantem. Motor by by však rozhodně snesl mnohem lepší odhlučnění.

Díky AMG paketu zahrnujícímu zdařilá 18-palcová kola, jinak – výrazněji – tvarovanou přední masku i záď vozu, kde z nárazníku vykukují dvě koncovky výfuku. To hlavní, co z AMG paketu pocítíte na vlastní kůži, je však sportovněji a tvrději laděný podvozek. Ten sice vůz lépe podrží v zatáčce, ale do komfortu, který od Mercedesu očekáváte, má bohužel daleko. Vzduchové pérování by takovému elegánovi prostě sedělo víc. Za sebe říkám, že i když je AMG paket designově velmi povedený, třída E by se bez něj v pohodě obešla.

Automobilka uvádí, že průměrná spotřeba je u provedení 220 CDI jen 5,4 litru v kombinovaném provozu na 100 km. Bohužel tohoto čísla se nám dosáhnout nepodařilo. Palubní počítač nám ukazoval spotřebu kolem 7 litrů paliva na 100 ujetých kilometrů, ale je pravda, že na dálnici jsme ho moc nešetřili a i okresky jsme projížděli rychleji, než je s takovým managerským kombi asi běžné. I tak si ale myslím, že je spotřeba pohybující se kolem 7 litrů vcelku slušná.

No, a kolik, že takové éčko s karoserií kombi stojí? Cena na první pohled je možná na první pohled poněkud vyšší, ale věřte, že 1 131 350 Kč je opravdu oprávněných. Můžete si prostudovat kompletní ceník a zjistíte, že se díky nepřebernému množství příplatkových položek můžete dostat s cenou ještě mnohem výše. Za tu cenu však dostanete stylové, luxusní a VELKÉ kombi. Ano, určitě si můžete pořídit mnohem levnější kombíky, ale uznejte sami, že na té trojcípé hvězdě prostě něco je. A přiznávám se, že se mi po týdnu opravdu těžko vracel.