Mercedes-Benz třídy C už v našem testu byl s povedeným motorem a ve variantě sedan. Vznětová jednotka 220 BlueTec a sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic Plus zůstávají, berou k sobě však zvětšenou záď varianty kombi. Jak se nám se třídou C s praktičtějším zavazadlovým prostorem jezdilo, se dozvíte na následujících řádcích.

Začínat test nového Mercedes-Benzu třídy C jinak, než po designové stránce, by se dalo přirovnat k rouhání. Céčko totiž můžu s naprosto klidným srdcem označit za nejhezčího zástupce střední třídy. Design je věcí subjektivní a proto berte tuhle větu čistě pouze jako vyjádření mého osobního názoru. Můžeme pozorovat velkou míru inspirace největším modelem, třídou S, kterou testujeme tento týden. Varianta kombi je možná ještě o pomyslný stupínek atraktivnější, než verze sedan, kde tvary S-klasse na zadních menších partiích nefungují tak dobře. Atraktivnost automobilu ještě podtrhoval exteriérový paket AMG, který přináší především masivnější a agresivnější nárazníky s chromovanými prvky. Paket obsahuje také 18“ disky kol s typickým designem a ve všech režimech zajímavé LED světlomety.

Test Mercedes-Benz C220 BlueTec

U těch ještě chvíli zůstaneme. U Mercedesu jsme zvyklí na vynikající účinnost LED světel, kterou jsme několikrát chválili, ta zde samozřejmě zůstává. Automatický režim dálkových světel funguje výborně, přepnutí na dálková světla je plynulou záležitostí, ani opačně se nejedná o žádné panické vypínání, ale díky „slepému místu“ ve světelném kuželu jsou světlomety schopné velice dobře regulovat nežádoucí osvit ostatních vozů. Přitom je účinnost dálkových světel v ostatních místech pořád maximální. Ani jednou se za dobu redakčního testu nestalo, že by někdo signalizoval nepříjemný osvit. Systém funguje výborně a i barevná teplota a intenzita osvitu je příjemná.

Ve třídě C se pak setkáváme s vychytávkou, kterou někteří kolegové označovali za tuzingový počin, nám se však líbí a řadíme ji do kategorie změn, které Mercedes-Benz třídy C nese a ještě se k nim v tomto testu vrátíme. Mluvím o způsobu, jakým vás vůz vítá. Jakmile začíná padat tma a vy zmáčknete tlačítko pro odemknutí vozu, LED trubice sloužící k dennímu svícení začnou svítit sytě modrou barvou a v řádu několika sekund zbělají do finální barvy.

Přečtěte si také:  Test Audi A6 allroad 55 TDI quattro (2020)

Test Mercedes-Benz C220 BlueTec (3)

Naše sympatie k designu nechladnou ani po otevření řidičových dveří. Použité materiály jsou kvalitní a jejich slícování příkladné. Interiér je příjemně zaměřený na řidiče a snaží se působit sportovním dojmem. Jakmile usednete za volant, máte opravdu pocit, že tu je vše jen pro vás. Již nějakou dobu si zvykáme na vysunuté „tablety“ na palubních deskách nových Mercedesů. V tomto interiéru to však působí přirozeně a nemáte pocit, že byste si displej palubního systému při odchodu měli utrhnout a odejít i s ním.

Ovládání systému Comand Online je zajištěno typickým otočným ovladačem a po vzoru třídy S také pomocí dotykového touchpadu. Ten je asi nejlépe použitelný pro zadávání adresy pomocí „kresby“ písmen. Zajímavý způsob, který se možná ale nemusí uchytit pro každodenní použití v reálném provozu. Jinak palubní systém chválíme za povedenou grafiku a svižné reakce. Míra nastavení vozu je opravdu široká a dokonce i se základní audio soupravu hraje nové Céčko velice slušně. Byť kombinace klavírového laku s broušeným hliníkem vypadá velice dobře, výběr toho prvního povrchu na středovou konzoli dobře zvažte. Je náchylný jak na škrábance, tak i prach.

Pozice za volantem je příkladná a k sedačkám nemáme sebemenší výtku. Naopak chválíme v dnešních vozech až nevídanou nejnižší pozici řidičova sedadla. Problém může nastat u druhé řady pasažérů. Sklon opěráků a délka sedáků nepatří k těm nejlepším a delší cesta na zadních sedadlech nemusí být úplně příjemná. S tímto neduhem se však potýkají také ostatní konkurenti z prémiového segmentu. Vzhledem ke kompaktnosti třídy C nebude ani zavazadlový prostor trhat rekordy. Jeho 490 litrů má však dobře využitelné tvary a chytře vyřešenou roletku, která se vysunuje spolu s elektricky ovládaným víkem zavazadlového prostoru. Opěradla zadních sedadel (dělená v poměru 40:20:40) lze sklopit pohodlně páčkami v kufru. Vznikne tak téměř rovná plocha.

Test Mercedes-Benz C220 BlueTec (2)

Pod kapotou je uložen dvěma turbodmychadly přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,1 litru. A to budete vědět pouze proto, že jsem vám to teď napsal a nebo po přečtení nápisu na zádi. Agregát je totiž výborně odhlučněn. Vzhledem k tomu, že se jedná o slabší variantu v objemech kolem dvou litrů (označení 200 d totiž ve svých útrobách skrývá jednašestku) nabízí slušný výkon 125 kW a točivý moment o hodnotě 400 Nm. To vše v poměrně širokém rozpětí otáček, kdy svého maxima výkonu dosahuje při 3 000 – 4 200, a kroutícího momentu při 1 400 – 2 800 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou necelých osmi sekund a především pružné zrychlení je poměrně slušné. Motor má příjemně ostrou reakci na plynový pedál (pokud nezvolíte pomocí kulatého voliče na středovém panelu jízdní režim ECO). Plynovým pedálem se dá také dobře ovládat automatická převodovka 7G-Tronic Plus, ke které nemáme větších výhrad. Fungovala ve většině situace naprosto plynule a tak, jak bychom si přáli. V režimech Sport a Sport+ dokáže výborně brzdit motorem, občas by si ale dieselový agregát zasloužil včasnější přeřazení. Toho však snadno docílíte změnou na režim Comfort, případně Individual.

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Škoda CITIGOe iV (2020)

Dostatečně výkonný a tichý motor si nás primárně získal svou nízkou spotřebou. Plně naložený automobil se čtyřčlennou posádkou a jejich zavazadly si během dálničního přesunu vyžádal pouhých 5,4 l nafty na 100 km. Celkový průměr za zhruba 1 000 km dlouhý redakční týden se ustálil na hodnotě 6,3 l/100 km. A to vzhledem k dynamickým testům a notné porci městských kilometrů považujeme za super výsledek.

Test Mercedes-Benz C220 BlueTec (1)

Abych se však vrátil k těm zmíněným změnám. V mém okolí a to dokonce i u odborné veřejnosti je stále zakořeněné klišé, jehož hlavním účinkujícím je právě Mercedes-Benz. Však ho znáte: „Mercedes si pořídí dobře vydělávající muž, jehož vlasy po odstěhování se do teplých krajin na hlavě zanechaly neobydlený ostrov a nebo ztratily svou původní barvu. Muž, který se potřebuje hlavně pohodlně dopravit z bodu A do bodu B.“ Ano, možná byla doba, kdy takové byly Mercedesy všechny (a díky bohu, některé pořád jsou – těšte se na test třídy S!), ale právě nová třída C dokazuje, že tahle doba už je pryč. Ať už se bavíme o diodách, které mění barvu, nebo o sníženém a tvrdším podvozku AMG, za který to tento kousek několikrát schytal.

Právě tento podvozek dodává úžasný grip přední nápravě a jistotu nápravě zadní. Ano, jeho nastavení může být na naše cesty poněkud tužší, ale od toho je tu možnost volby, kterou má navíc tento Mercedes opravdu bohatou. Kromě standardního podvozku s vinutými pružinami a běžnými tlumiči či zmíněného sportovního podvozku AMG, je tu totiž ještě (v této třídy exkluzivní) možnost volby vzduchového podvozku Airmatic. A ten už nabídne i ono zmiňované pohodlí pro zlé jazyky. Mercedes-Benz je v současnosti automobilkou, která má jednu z nejširších nabídek, od malého schopného městského vozu, po brutální off-roady a supersporty. A na této cestě umí také nabídnout automobil střední třídy, který vás bude bavit řídit.

Cena základního provedení s tímto motorem o necelých 18 tisíc Kč přesahuje hodnotu 1 milionu Kč. Tato konkrétní specifikace vás vyjde na 1 449 601 Kč, kdy se na navýšení největší měrou podílel třeba palubní systém Command Online za 85 105 Kč, dále exteriérový paket AMG za 72 497 Kč a nebo automatická převodovka 7G-Tronic Plus za 66 193 Kč. Zmiňované inteligentní LED světlomety i s asistentem dálkových pak vyjdou na necelých 50 tisíc Kč. Příplatkový seznam mívají v Německu poměrně dlouhý a je jen na vás, jak moc se budete při jeho zaškrtávání držet. Mercedes-Benz třídy C je všestranně povedeným vozem, u kterého bude možná více, než jinde záležet na vaší konfiguraci. A to zejména u volby podvozku. Na své si ale přijde každý.

Přečtěte si také:  Žebříček aut s nejloajálnějšími zákazníky vyhrál podruhé v řadě Lexus

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Mercedes-Benz
Typ: C 200 BlueTec
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 2 143 ccm
Plnění motoru: 2x turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: zadní kola
Výkon: 125 kW/170 koní v 3 000 – 4 200 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 1 400 – 2 800 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 7.9 s
Maximální rychlost: 233 km/h
Převodovka: automatická sedmistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.5 / 3.9 / 4.5
Délka: 4 686 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 442 mm
Rozvor: 2 840 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 570 kg
Objem zavazadlového prostoru: 490 / – litrů
Ceník: k nahlédnutí tady