Kia EV6 je s námi čtyři roky a před časem prošla modernizací. Už jsme v testu měli „běžnou“ verzi, tentokrát jsme si ovšem posvítili na to nejlepší. Otestovali jsme 650koňovou verzi Kia EV6 GT. A jak na nás po týdnu, co jsme s ní jezdili, zapůsobila?
Co je nového?
Facelift nebyl nijak radikální, přesto se výrazně proměnila přední část. Tady je nová maska a nové jsou také světlomety, které si berou inspiraci z EV9. Ty jsou navíc propojeny svítící LED lištou, což je v současnosti velmi oblíbený designový prvek spousty automobilek. Vzadu se nic takového nedělo, tady už svítící LEDková lišta mezi zadními světlomety byla. Upraveny byly také oba nárazníky, přičemž v tom zadním je teď ještě výraznější difuzor.
Pár změn se událo i uvnitř. Nový je volant, upravená je palubní deska, která má nyní dva 12,3″ displeje propojené designově v jeden celek, ale také až 12″ head-up displej či digitální vnitřní zpětné zrcátko. Novinkou je také čtečka otisků prstů, která je na středovém panelu a díky které lze vůz aktivovat a odjet s ním i bez toho, abyste u sebe museli mít klíč. Další možností je použít k tomu aplikaci v chytrém telefonu. Kia nabízí možnost aktivovat auto pomocí digitálního klíče, který se dá sdílet až se 7 uživateli.
Kia EV6 GT se od běžné EV6 na pohled liší. GéTéčko má na sobě totiž svítivě zelené doplňky. Zvenku jsou to například třmeny brzd, které prosvítají pod koly. Uvnitř je to vidět na volantu nebo na velurových sportovních sedadlech (elektricky seřiditelných, vyhřívaných a ventilovaných). Na displejích je také použita speciální grafika GT, aby bylo hned poznat, že tohle není běžná verze.
Vylepšená technika
Možná ještě zajímavější jsou úpravy techniky auta. Auto totiž dostalo techniku a technologie podobné těm z Hyundai Ioniq 5 N. Znamená to zejména dvojici elektromotorů s celkovým výkonem až 478 kW/650 koní a 770 Nm, což je výrazně víc než před modernizací, kdy tu bylo „jen“ 430 kW/585 koní. Platí to při aktivaci nového systému Launch Control, díky kterému je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou pouze 3,5 sekundy. Pokud si místo režimu Launch Control zvolíte režim GT, maximální výkon bude 448 kW/609 koní a točivý moment 740 Nm. Znamená to, že jde o nejvýkonnější sériový model v historii značky Kia. Mimochodem, přestože jde o elektromobil, je jeho maximální rychlost až 260 km/h.
A když už jsme u těch jízdních režimů, těch je tady pět: Eco, Normal, Sport, My Drive a Snow. V rámci jejich změny se upraví tuhost tlumičů a odezva systémů řízení a brzd. Přepíná se mezi nimi pomocí tlačítka na volantu. Pak je tu ještě jeden další režim, který se vyvolává speciálním tlačítkem na volantu. Jde právě o ostřejší jízdní režim GT.

A když jsme mluvili o technice a technologiích z Ioniqu 5 N, tak jde zejména o funkci „Virtual Gear Shift“ (VGS). Ta simuluje řazení převodových stupňů (Kia jich má „jen“ 6, zatímco Hyundai 8), přestože je tu pouze redukční jednostupňová převodovka. Dělá to nejen akusticky pomocí audiosystému, ale i pomocí úpravy točivého momentu, kdy prakticky simuluje to, jak by přeřadila opravdu klasická převodovka ve spalovacím autě. VGS je podporováno pouze v jízdních režimech Normal, Sport, My Drive nebo GT. Důvod? Má to dát řidiči alespoň nějaký základní přehled o tom, jak rychle asi jede, protože elektromobily obecně dokáží velmi dobře maskovat rychlost. A dokážete si možná asi představit, jak rychlé tohle auto se šesti stovkami koní dokáže být…
Mimochodem, klid a ticho na palubě není jen díky materiálům na odhlučnění (jde například o akustické podlahové rohože, speciální pneumatiky a upravené podběhy kol), ale při vývoji se uplatnily také algoritmy AI k účinnějšímu potlačování nežádoucích zvukových frekvencí elektromotorů.
Novinky jsou také u akumulátoru. Kia sem v rámci modernizace dala kousek s vyšší kapacitou 84 kWh (dříve 77,4 kWh), což znamená prodloužení dojezdu. Homologace mluví o 450 km (dříve 424 km) v kombinovaném režimu, a pokud byste jezdili jen po městě, bude to ještě přibližně o sto kilometrů víc. Samozřejmostí je stále fakt, že auto používá 800V architekturu. Díky tomu by mělo být možné dobít akumulátor z 10 na 80 % už za 18 minut. Rychlonabíjení totiž auto zvládá až 260 kW, palubní nabíječka má pak 11 kW.

Za volantem
Když se posadíte za volant, zjistíte, že sedíte v poměrně sportovně tvarovaných sedadlech a v ruce svíráte volant s poměrně tlustým věncem, přičemž na 12. hodině má kontrastní proužek, abyste hned viděli, kam jsou natočená kola. Tohle auto má sice pohon obou náprav, ale zadní elektromotor je výkonnější a i díky opravdu vysokému výkonu není problém vyjíždět ze zatáček v lehkém powerslidu. Tím spíš, pokud aktivujete režim GT, protože v něm se automaticky a rovnou deaktivuje stabilizace.
I když tohle auto není z nejlehčích, pohotovostní hmotnost je bezmála 2,1 tuny, jde o opravdu rychlý stroj. Díky tomu, že veškerý točivý moment mají elektromotory k dispozici takřka od nulových otáček, znamená to, že pokaždé, když plynový pedál sešlápnete, auto vystřelí vpřed. Intenzita toho, jak vás zatlačí do sedadla, se mění podle jízdního režimu, takže v tom ekologickém to bude poměrně decentní, ale v nejostřejším GT naopak hodně výrazné. A pokud škodolibě dáte plný plyn v případě, že to spolujezdci nečekají, dají si hlavou o hlavové opěrky. Ta intenzita zrychlení je působivá.
GT režim navíc prošel vyladěním. Před modernizací jsme si stěžovali na to, že v GT režimu bylo auto poměrně divoké od zadní nápravy, ale to už u této verze není. I pod plným plynem je teď Kia EV6 GT i v GT režimu příjemně stabilní a působivě zrychluje nejen v přímce, ale i v zatáčkách. Ano, i v zatáčkách je tohle auto opravdu schopné, na čemž se do jisté míry podepisuje i hodně nízké těžiště, protože baterie jsou standardně uloženy v podlaze. Jen řízení je poměrně přeposilované a nekomunikativní.

Výkon a schopnosti v zatáčkách nejsou všechno, důležité je i to, aby auto dokázalo zabrzdit. Kia EV6 GT s tím rozhodně nemá problém. Se zpomalováním pomáhá nejen výkonná rekuperace, ale také výkonné brzdy. Vždyť na přední nápravě má čtyřpístkové třmeny, které se zakusují do 380mm kotoučů. Zadní brzdy jsou také kotoučové, rozměr kotoučů je 360 mm.
A jaký je reálně ten dojezd? Pokud vezmeme průměrnou spotřebu elektřiny, která se v kombinovaném režimu pohybovala kolem 20 kWh/100 km, pak vám vyjde, že to bude kolem čtyř set kilometrů.
Závěr a cena
Kia EV6 GT po modernizaci ukazuje, že umí být zároveň brutálně rychlým náčiním i docela použitelným každodenním autem. Díky vyladěnému GT režimu už nepůsobí tak splašeně jako dřív, přitom stále nabízí akceleraci, která vám bez varování „naklepe“ hlavy o opěrky, a schopnosti v zatáčkách, za které by se nestyděl nejeden sportovní vůz. Nový akumulátor s delším dojezdem a extrémně rychlé nabíjení z ní navíc dělají elektroauto, se kterým se dá žít i mimo okruh a okresky – jen je potřeba počítat s tím, že časté využívání jejího výkonového potenciálu umí spotřebu vyšponovat hodně vysoko. Celkově tak EV6 GT působí jako výkladní skříň toho nejlepšího, co dnes Kia umí, a pokud hledáte ostrý elektromobil, který vás nebude nudit ani po letech, tohle auto by vám rozhodně nemělo uniknout ze zorného pole. A cena? Kia EV6 GT je v České republice nabízena v jedné výbavě GT za cenu startující na 1 704 980 korun. V rámci výbavy na přání mohou zákazníci vybírat z možností, jako jsou metalický/perleťový lak za 20 tisíc korun, matný lak v hodnotě 45 tisíc korun nebo elektrické střešní okno či LED bodové osvětlení interiéru za 35 tisíc korun.
Technické údaje:
| Auto: | Kia EV6 GT |
Motor: | 2x elektromotor (synchronní) |
Pohon: | všech čtyř kol |
Výkon: | 478 kW/650 koní (Launch Control) |
Točivý moment: | 770 Nm (Launch Control) |
Zrychlení 0-100 km/h: | 3,5 s |
Maximální rychlost: | 260 km/h |
Převodovka: | stálý redukční převod |
Spotřeba paliva (kombinovaná): | 20,9 kWh/100 km |
Emise CO2: | 0 g/km |
Kapacita baterie (využitelná): | 84 kWh |
Délka: | 4695 mm |
Šířka: | 1890 mm (bez zrcátek) |
Výška: | 1545 mm |
Rozvor: | 2900 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 2070 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 480 / 1 260 litrů |
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek






