Auta za poslední roky výrazně zdražují, ale u některých značek ceny nerostou tak významně. Jednou z nich je i Kia, kde se rodinný kombík dá stále pořídit za docela rozumné peníze. A právě rodinný kombík v podobě modelu Kia Ceed SW jsme vyzkoušeli. Dorazil v jedné z nejvyšších výbav a přesto v základu stojí do 700 tisíc korun.
Kia před časem změnila své logo a místo nápisu v oválu teď na auta dává „KIA“ ve speciálním fontu. Vzhledem k tomu, že už je to nějakou dobu, není to žádná novinka. Novinkou ale jsou změněná loga GT-line. I ta totiž dostala novou grafiku a nacházejí se na zádi auta a uvnitř na sedadlech. Ale jak tohle auto jezdí?
Menší a levnější
Kia Ceed SW je docela velké auto, ačkoliv například na Škodu Octavia Combi ztrácí. Na délku v testované výbavě měří 4605 milimetrů, široké je rovných 1800 milimetrů, na výšku má 1460 mm a rozvor náprav činí 2650 mm. Když to srovnáme právě s Octavií Combi, zjistíme, že ta má na délku 4689 mm, na šířku 1829 mm, na výšku 1468 mm a rozvor náprav je u ní 2686 mm. Český bestseller vyhrává o pár litrů i v kufru, protože zatímco do Ceedu SW naložíme 625 litrů v základním uspořádání a 1694 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel, tak v Octavii převezeme 640, respektive 1700 litrů.
To, co ztrácí v prostornosti, „ztrácí“ ovšem i na ceně, protože Kia je oproti Octavii o poznání levnější. A levnější je i oproti jiné německé konkurenci. Přesto dokáže nabídnout srovnatelnou výbavu i pohonné jednotky, mezi nimiž nechybí ani 141koňový plug-in hybrid. Vybírat si ale samozřejmě můžete i z dalších, čistě spalovacích motorizací. Základem nabídky je benzinový litrový turbotříválec ve dvou výkonových variantách, následovaný testovanou benzinovou jedna pětkou s turbem, případně je v nabídce ještě mild-hybridní 1,6litrový naftový motor.
Zatímco litrový tříválec je k dispozici výhradně s manuální převodovkou, tak oba čtyřválce jsou v nabídce jak s manuální, tak i s automatickou (dvouspojkovou) převodovkou 7DCT. Plug-in hybrid si pořídíte pouze s automatickou šestistupňovou převodovkou, tedy nikoliv s dvouspojkovou jako mají spalovací verze. V každém případě jsou poháněna pouze přední kola, čtyřkolka v nabídce není.
Svižně, ale bez vzrušení
Testovaný oranžový kombík byl ve výbavě GT-Line, ve které už není litrový tříválec dostupný. Vybírat můžete pouze z 1,5litrového benzinového motoru nebo z 1,6litrového naftového motoru, v obou případech vám zůstává možnost volby převodovky. Zatímco benzinový motor je čistě spalovací, tak ten naftový je mild-hybridní, čistě na elektřinu jezdit neumí, ale funkcí start/stop často vypíná motor ještě před zastavením a pro manuální převodovku nemá „klasickou“ spojku, má elektronickou spojku iMT, ale na jízdě to prakticky nepoznáte.
Motor má výkon 118 kW/160 koní a točivý moment 253 Nm. Technické údaje slibují, že auto dokáže zrychlit za 8,8 sekundy z místa na stovku a rozjede se maximálně na 210 km/h. Oslnivé hodnoty to nejsou, ale tenhle kombík vlastně vůbec nejede špatně. Projev motoru je ovšem takový „bez šťávy“, bez vzrušení. Auto jede lineárně, zátah nijak negraduje a vlastně není nutně potřeba motor vytáčet.
Odhlučnění auta by ale mohlo být lepší, speciálně při dálničních jízdách, kdy je potřeba pro vedení konverzace na palubě trochu zvýšit hlas. Všimli jsme si, že například boční skla jsou hodně tenká, takže se do kabiny dostává hluk i přes ně. Výše zmiňovaná dražší Škoda Octavia Combi je na tom o poznání lépe.
Co se komfortu týká, na ten si nelze stěžovat, ani přestože jde o sportovněji laděnou výbavu GT-Line. Velký podíl na tom mají jistě i nevelká 17″ kola s pneumatikami o rozměru 225/45 R17. Od kol se ovšem do kabiny na některých velkých nerovnostech dostane i tlumená rána. Podvozek ovšem kola na silnici drží a i na nekvalitní silnici neodskakuje.
A co spotřeba? Dostali jsme auto, které bylo úplně nezajeté. Hodnoty, které se objevovaly na palubním počítači, nejčastěji oscilovaly mezi 7,5 a 8,5 l/100 km. Kia v technických údajích udává hodnoty od 5,8 do 6,1 litrů na 100 ujetých kilometrů, podle toho, jak velká kola a jak bohatou výbavu si pořídíte.
Závěr a cena
Kia Ceed SW je vlastně docela běžné a normální auto, což je v dnešní době příjemná zpráva. Je to auto, které nabízí fyzické ovladače v kabině, takže nemusíte vše ovládat dotekově. Displej infotainmentu se dotekem ovládá, nabízí za příplatek až 10,25 palce velký displej s funkcemi Android Auto i Apple Carplay (ty obsahuje i nižší příplatková verze s 8″ displejem), ale ty nefungují bezdrátově. Telefon je potřeba s autem propojit postaru, tedy kabelem. A to i přestože tu bezdrátové dobíjení telefonů může být.
Nejlevněji pořídíte kombík Kia Ceed SW za 424 980 Kč v nejnižší výbavě Comfort s litrovým motorem se 74 kW/100 koňmi. I tato výbava má klimatizaci, elektricky ovládaná všechna okna, centrální dálkové zamykání, tempomat i omezovač rychlosti, ale i Bluetooth handsfree. Testovaná výbava GT-Line je tou nejlepší a nejdražší, pokud chcete spalovací motor. S benzinovým motorem startuje auto na částce 624 980 Kč, s naftovým začíná cenovka na 729 980 Kč. Za automatickou převodovku připlatíte 60 tisíc korun. Jestli chcete plug-in hybrid, nemáte na výběr. Nabízí se výhradně ve výbavě Premium (a v té ani jiná motorizace tu není) a jeho základní cena je 969 980 Kč.
Technické údaje:
Auto: | Kia Ceed SW 1.5 T-GDI 7DCT (2023) |
Motor: | řadový čtyřválec |
Objem válců: | 1482 ccm |
Plnění motoru: | turbodmychadlo |
Palivo: | benzin |
Pohon: | předních kol |
Výkon: | 118 kW/160 koní při 5500 ot./min |
Točivý moment: | 253 Nm při 1500 – 3500 ot./min |
Zrychlení 0-100 km/h: | 8,8 s |
Maximální rychlost: | 210 km/h |
Převodovka: | 7° automatická (dvouspojková) |
Spotřeba paliva (kombinovaná): | 5,8 – 6,1 l/100 km |
Emise CO2: | 131 – 138 g/km |
Objem nádrže: | 50 litrů |
Délka: | 4605 mm |
Šířka: | 1800 mm |
Výška: | 1460 mm |
Rozvor: | 2650 mm |
Provozní hmotnost: | 1524 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 625 / 1694 litrů |
Mám 1.5 roku, 5HB s tímto motorem, spotřeba za 15tis. Km průměr 6.1 l/100 km. Výbava Top cena 535 tis. Na této ceně Octa nezačíná ani jako žebrák s tříhrnkem. Jsem spokojený, nežere a živá je až až. 1.servis 4.500,- . Objednal jsem ještě jednoho ve výbavě SPIN bez pro mě zbytečné navigace za 480 tis. Nechal jsem si nacenit Fabii 1.5 TSi cena 590 tis. No nekupte to.
GT-line mam v benzinu a jsem spokojeny. Ano, sluselo by tomu vetsi zivelnost, ale na to neni kontruovane a ani muj zamer nebyl koupit zive auto. Mam ho pro rodinu. Co do kufru se vejde obcas nechapete. Pecka. Pokud chci predjet, zas takovy snek to neni. Na silnici drzi, v zatackach neodskakuje. Proste solidni prostorne rodinne auto.
Díky za doplnění!
Tak super článek. Spotřeba je psána jako u staršího Motoru 1.6 t-gdi. A s tím zrychlením a jízdou jste taky mimo. Určitě je to lepší jako 1.5 TSI. A v zatáčkách to podstatně lépe drží jako Octavie. Jezdíme na tom a porovnáváme. Ale určitě máte pravdu. Octavia a nebo škodovka je nejlepší a nejkvalitnější auto na světě.
Tomu říkám recenze od stolu😃, aspoň že ty fotky jsou pěkný