Osvěžený Hyundai Ioniq 5 si našel cestu do naší redakce. Jihokorejský elektromobil s čistým designem, inovativním interiérem a našponovanější výdrží jednoznačně stojí za pozornost.
Kdybychom měli vypíchnout premianta s mimořádnou misionářskou činností na poli víry elektromobilů, model Hyundai Ioniq 5 by v našem žebříčku figuroval hodně vysoko. A nejde jen o osobní přesvědčení, nýbrž o relativně široký konsensus. Vždyť třeba v roce 2022 posbíral Ioniq 5 hned titulový trojlístek ve World Car Awards: Globální automobil roku, Světový elektromobil roku a designérsky nejpovedenější vůz planety.
Teď si v Nových Butovicích přebíráme oblázkový klíček od občerstveného Ioniqu 5 v půvabném sněhově bílém metalickém laku Atlas. Ryzost, neposkvrněnost, to z vozu přímo stříká. Jako by designéři měli za úkol zbavit linky složitostí a následovat ortodoxně bibli minimalismu.
Kosmická avantgarda
Přední nárazník s aktivními vzduchovými klapkami ve tvaru písmene V vypadá jako futuristický štít, jenž za pár let bude ceněným artiklem na Jupiteru. Tvář má plochou a klidnou, nebojme se říct „vyzenovanou“ – třebaže v ikonických očích s 256 parametrickými pixely zažehává sympatický nádech drzosti.

Boční pohled okořeňují „potopené“, automaticky výklopné kliky, které umocňují komplexní graciéznost e-vozidla. Finitní zóna s protáhlým spoilerem se dočkala nepatrného přetvoření a excelentně koresponduje s ortogonální světelnou signaturou. Samozřejmě si nelze nevšimnout aerodynamických digitálních zpětných zrcátek a také existence zadního stěrače. A mimochodem, premiérově v historii značky Hyundai se kapota rozprostírá po celé šířce vozu, čímž minimalizuje „gapy“ mezi panely.
Uragán šetrnosti
Přesuňme se dovnitř. Tam nás vítá nemalá rovná podlaha díky nové platformě. Interiér dýchá svěží vzdušností a high-tech letorou, trochu nám připomíná apartmá ve Four Seasons v Soulu. Blaho započíná na famózních relaxačních sedadlech. Kafrat nemohou ani pasažéři ve druhé řadě, jejichž sedačky lze posouvat až o 135 milimetrů.
Než se proklestíme k naší milované činnosti – propojení s chytrým telefonem, dotkněme se letmo šetrnosti. Na čalounění stropu, koberce a potahy sedadel jsou použity suroviny získané z cukrové třtiny a kukuřice. Řešení, které splňuje jak udržitelnost, tak estetiku. V každém „ajoniku pět“ se až 32 lahví rozdrtí na plastové třísky, načež se roztaví a spřádají do nití, ze kterých se vyrábí tkaná potahovaná látka.
Spárování se smartphonem je okamžité a jednoduché, jaká radost v porovnání třeba s Peugeotem 5008. Můžeme si tak okamžitě pustit kapelu Elán z fenomenálního zvukového systému Bose s osmičkou reproduktorů. Hodonínský bratranec Hugo zvyšuje v Kozí ulici hlasitost a údajně se cítí jako boss.

Jako příslušníka Generace Z bereme jeho postřehy na konektivitu seriózně. Superlativy zasypává bezdrátovou nabíjecí podložku zakomponovanou do centrální konzole, která i při břitkých výpadech neklouže. Nechybí ani pentagon nabíječek typu USB-C: tři vpředu, dvě vzadu.
Barevný svět
Posuňme se k displejové kapitolce. O elementární informace pečuje 12,3palcový digitální přístrojový štít s milou grafikou. Ta pokračuje na navazujícím 12,3“ dotykovém displeji infotainmentu. Na pokyny bříšek našich prstů reaguje bez prodlev, není přestrukturovaný, rozlišení si stojí na solidním levelu.

Nyní dovolte pár mikro-detailů, pro někoho pejorativně obskurností: strašně příjemným tvarem na omak disponují páčky pod volantem, stejná situace platí u madel dveří. Hezky se třímá také interaktivní LED volant s kvartetem teček, které zobrazují například režim jízdy či stav baterie. Hračičkové mohou točit až 64 barev ambientního osvětlení, přičemž pixelové prvky se objevují rovněž na dveřních loketních opěrkách.
Krapet mrzí fragilita plastů a coby konzervativně laděným nám trvá déle si zvyknout na digitální boční zrcátka. Zkrátka těch displejů vyrostlo uvnitř až příliš. Třebaže chápeme, že nám zajišťují širší úhel v komparaci s těmi tradičními. Stejně tak nám připadá 360stupňový kamerový systém sem tam nevkusně úzkoprsý.

Ambivalentní postoj
Vyrazme v ústrety prosincovému asfaltu. Ioniq 5 stojí na modulární platformě E-GMP, jež umožňuje kvapnější nabíjení a nabobtnanou kilometráž. V naší verzi s pohonem všech kol „sponzoruje“ ioniq duet elektromotorů integrovaných do přední a zadní nápravy, které přinášejí systémový výkon 239 kilowatt, respektive 325 koní a okamžitý točivý moment 605 Nm. Nominálně se jedná vpředu o výkon 74 kilowatt a vzadu o 165 kW.
Do víru recenzování se pouštíme obligátně v Bubenči. Díky svému baterkovému rodokmenu ioniq disponuje obstojným odpichem. Ostatně z nuly na sto vydoutná za 5,3 vteřiny. Manévruje se s ním však těžkopádněji, řízení se nebojíme označit za ospale mdlé. Na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny občas pořádně cítíme masivnější výtluk.
Šmak si spravujeme v dálničním rajonu, kde se posouváme vpřed plynule a komfortně. Za nezanedbatelnou devizu detekujeme skvostné odhlučnění. Elektromobil na saských silnicích velkolepě plave. Vyhoupnout se umí až do tempa 185 kilometrů za hodinu, nejvíc mu za nás svědčí hranice tuzemského rychlostního limitu.
V zatáčkách v srdci Brd naše „čtyřkolka“ vykazuje vcelku dobrou trakci, čistokrevnější atletičtější vyváženost ovšem absentuje. K razantnímu sekání serpentin zkrátka vozidlo není naprogramováno. Ve sportovním módu logicky rapidněji pohasíná dojezd. U naší verze AWD 84 kWh u sta procent svítí numero 420 kilometrů. Doplňme, že se potloukáme v údobí dvanáctého měsíce v teplotách oscilujících kolem bodu mrazu.

Dobíjecí sprinter
Šetřit šikovněji šťávu lze díky režimu Auto Regen. Ten rekuperační brzdění diriguje automaticky podle sklonu vozovky a pomocí předních radarových senzorů. Pakliže tendujete k dryáčnickému dovádění, není důvod k smutku. Ioniq je vybaven super-kvapným 800V bateriovým systémem a paralelně je také kompatibilní pro 400V nabíjení a nabíjení střídavým proudem.
Jazykem čísel: 800V baterie zmákne za čtvrt hodiny zvednout dojezd až o 336 km! Podporuje nabíjení s výkonem až 260 kW na stejnosměrném ultrarychlém dobíjecím hubu: nabití z deseti na osmdesát procent zabere pouhých 18 minut. U 50 kW stejnosměrné stanice zvládne tutéž porci za hodinu a šestnáct minut. Za fajn benefit považujeme fakt, že jsme se obešli bez nabíjecí karty i aplikace, neboť ověřování je řízeno mezi vozidlem a nabíjecím místem.
Po pěti dnech konkubinátu účtujeme kombinovanou spotřebu 18,6 kWh na sto kilometrů. Přiznáváme, že dominovala dálnice a naše chování k plynovému pedálu spadalo do mančaftu rabiátů. Poněvadž když vezmeme ryze metropolitní korzování, stlačili jsme ukrajování energie hravě pod 17 KWh.
Závěr a cena
Hyundai Ioniq 5 představuje neokázale odvážné CUV, které chvatně kombinuje futurismus a odkazy k designovému dědictví. Od interesantně řešených světlometů přes aerodynamická zpětná zrcátka až po interaktivní LED věnec.

Skvěle šlape bezdrátové nabíjení mobilu, ventilovaná sedadla jsou navýsost pohodlná. Interiér skýtá pro osádku kvantum prostoru. V případě zavazadelníku se bavíme o 490 litrech s naším prémiovým audiosystémem, za nás dostatečným. Jen skrovný frunk se čtyřiadvaceti litry objemu by mohl být rozlehlejší…
Prizmatem dynamiky téměř bez výtek. Co se týká reakcí na změny směru, ty detekujeme za méně přesné. Ioniq se v zatáčkách rovněž více naklání. Výtečníkem je ovšem v kategorii tichosti a komfortu na dálnici. Raritně promluví do jízdy invazivnější asistenty. Před očima nám běží situace, kdy nám nežádoucím způsobem zasáhl pomocník při udržování vozu v pruhu.
Kvitujeme existenci několika fyzických tlačítek, kupříkladu na ovládání hlasitosti hudby. Pochvalu si zaslouží též informačně-zábavní systém, který je racionálně sestavený a velice intuitivní. Digitálním klíčem jsme navíc mohli elektromobil se sedmičkou airbagů otevírat prostřednictvím chytrého telefonu.
A kolik, že modernizovaný Hyundai Ioniq 5, pyšnící se pětihvězdičkovým hodnocení Euro NCAP, stojí? Nejlevněji lze pořídit za 1 069 990 Kč s akumulátorem 63 kWh, výkonem 125 kilowatt a v elementární výbavě Smart. My však šli štěstíčku naproti a užili jsme si nadupanou výbavu Style Premium, pohon všech kol, akumulátor Power 84 kWh a výkon 325 koní. Tenhle balíček momentálně vychází na 1 559 990 korun.
Technické údaje
| Auto: | Hyundai 5 Ioniq Power 84 kWh AWD |
| Motor: | synchronní motor s permanentním magnetem (1x pro přední a 1x pro zadní nápravu) |
| Pohon: | všech kol |
| Systémový výkon: | 239 kW/325 koní – přední elektromotor: 74 kW/100 koní – zadní elektromotor: 165 kW/225 koní |
| Točivý moment: | 605 Nm |
| Zrychlení 0–100 km/h: | 5,3 s |
| Maximální rychlost: | 185 km/h |
| Převodovka: | jednostupňová automatická |
| Spotřeba (kombinovaná): | 18,2 kWh/100 km |
| Emise CO₂: | 0 g/km |
| Kapacita baterie: | 84 kWh (využitelná) |
| Délka: | 4 655 mm |
| Šířka: | 1 890 mm |
| Výška: | 1 605 mm |
| Rozvor: | 3 000 mm |
| Provozní hmotnost: | 2 165 kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 490 / 1 580 litrů |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek






